Kluczowe elementy przestrzeni turystycznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Advertisements

Człowiek – najlepsza inwestycja
MANUFAKTURA ŁÓDŹ GENIUS LOCI A KOMERCYJNA WARTOŚĆ PRZESTRZENI PUBLICZNEJ dr inż. arch. Małgorzata Hanzl INSTYTUT ARCHITEKTURY i URBANISTYKI POLITECHNIKA.
Likwidacja barier funkcjonalnych jako alternatywa wobec umieszczania osób niepełnosprawnych w Domach Pomocy Społecznej.
KAMPUS DOSTĘPNY PREZENTACJA DOBRYCH PRAKTYK -
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
W obiekcie hotelarskim
Komunikacja bez barier
GDASKON System Informacyjny dla Osób Niepełnosprawnych. Ryszard Kowalik.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
MUZEUM NARODOWE W KRAKOWIE Kraków, grudzień 2010.
Dr Małgorzata Fedorowicz
Cena jako figlarne narzędzie w rękach przedsiębiorców KONSUMENCIE, NIE DAJ SIĘ!
NIC TRUDNEGO DLA NIEPEŁNOSPRAWNEGO ?
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
Świętokrzyskie Centrum Onkologii
w kategorii obiekty użyteczności publicznej
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Ośrodek Edukacyjny wraz z Muzeum Magurskiego Parku Narodowego w Krempnej OFERTA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Dyrektor Departamentu Turystyki
Zespół Szkół Miejskich Nr 3 – Gimnazjum Nr 2 z O.I. im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle.
Coraz bliżej modernizacji. IX GRUPA 5 Wygrywa konkurs na opracowanie koncepcji rewitalizacji dworca Wrocław Główny XI-XII – Ogłoszenie przetargów.
Certyfikat Obiektu Przyjaznego Osobom Niepełnosprawnym 2012 rok.
Rekreacja i turystyka osób niepełnosprawnych
Model gościnności w Hotelu Stadt Neustadt***
POTRZEBY OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Dostępność dla wszystkich, a klient z niepełnosprawnością.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Komunikacja i informacja dostępna dla osób z niepełnosprawnością
SYSTEMY REZERWACYJNE W HOTELARSTWIE
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACJI
Fundusze europejskie bez barier- (p)dostęp dla wszystkich
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
_______________________________________________________________________________________ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
GOŚĆ NIEPEŁNOSPRAWNY W MUZEUM dobre praktyki i praktyczne przykłady.
WIELICKA 16 GLIWICE - SOŚNICA DOBRY ADRES DLA BIZNESU.
Hipotetyczne rozmieszczenie nowych toalet publicznych w Poznaniu W opracowaniu założono, że ustalenie konkretnego miejsca lokalizacji toalety publicznej.
Wartość inwestycji: 50 mln. zł Data zakończenia inwestycji: listopad 2015 r. Inwestor: Gmina Miasta Toruń ul. Wały Gen. Sikorskiego 8, Toruń, tel.
PROJEKT MICRO BUS Działanie 1,0 C Wdrożenie MICRO SIECI komunikacji dla osób niepełnosprawnych ruchowo PONADSTANDARDOWE DZIAŁANIE Samorządu Miasta Siemianowice.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Strona 1 Osiedle domków jednorodzinnych w zabudowie szeregowej w Mikołowie. Oferta dla klienta indywidualnego: 31 domków w zabudowie szeregowej o powierzchni.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Ewelina Muchorowska Profesja Centrum Kształcenia Kadr Hotelarstwo 2010, Semestr I Wrocław 2010.
Targi Łódzkie to ponad 20-letnie doświadczenie w organizacji targów i kongresów, ciągłe dążenie do rozwoju zaowocowało ideą stworzenia Centrum Konferencyjno.
Uniwersytet Łódzki Wydział Filologiczny
Jednostki Mieszkalne w hotelarstwie:
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Detale II’2015.
Stan wdrażania RPO WL w WUP w Lublinie
ALMADA – dobre praktyki transportowe
Standardy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
Standardy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
Standardy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Dostępność wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami w projektach finansowanych ze środków EFS Działanie 11.1: Aktywne włączenie.
Standardy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
Miejsce na logo jednostki
Dobre praktyki w zakresie dostępności budynków
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Kraków, 28 maja 2019 r. Kraków, 18 czerwca 2019 r.
Zapis prezentacji:

Dostępność obiektów i przestrzeni turystycznej dla Osób Niepełnosprawnych

Kluczowe elementy przestrzeni turystycznej Informacja Obiekt ( hotel, restauracja, punkt turystyczny, etc. ) Wewnątrz obiektu (recepcja, restauracja, pokój, etc. ) Bezpośrednie otoczenie obiektu (wejście, parking, możliwości transportowe, etc.) Zewnętrzne obiekty turystyczne  (trasy turystyczne, parki krajobrazowe, parki rozrywki, etc.) Personel

Dostępność usługi turystycznej dla każdego klienta zapewni przestrzeganie zasad uniwersalnego projektowania, a w przypadku personelu tej branży niezbędna będzie elastyczność, komunikatywność  i otwartość

Obiekt turystyczny i najbliższe otoczenie: Oznaczone miejsca parkingowe w niewielkiej odległości od wejścia Pochylnia lub wejście do obiektu z poziomu chodnika Odpowiedniej szerokości drzwi wejściowe , w przypadku kiedy obiekt posiada drzwi obrotowe zapewnienie dostępnej alternatywy

Makieta dla osób niewidomych Podjazd dla wózków Podjazd dla wózków Podjazd dla wózków Makieta dla osób niewidomych Pasy z wypukłymi oznaczeniami Miejsce parkingowe dla ON Podjazd dla wózków

Podnośnik schodowy dla osób z problemami ruchowymi

Obiekt turystyczny i najbliższe otoczenie Brak lub bardzo niskie progi w całym obiekcie Oznaczone wejścia do obiektu, kontrastowe oznaczenia Pasy z wypukłymi oznaczeniami, ścieżki naprowadzające osoby niewidome do określonych miejsc np. recepcji, kasy biletowej czy kolejnego elementu wystawy etc.

Typy przestrzeni wewnątrz obiektu Brak wycieraczek lub dywanów z wysokim włosiem Przejezdne ciągi komunikacyjne Winda odpowiedniej szerokości Dostęp do wszelkich przycisków, włączników w windzie itp. z wysokości wózka

Typy przestrzeni wewnątrz obiektu Czytelne oznaczenie miejsc wspólnych typu recepcja, bar, toalety, kasa, punkt informacyjny etc. (najlepiej przy zastosowaniu piktogramów) Brak przeszkód na wysokości głowy, typu ozdobne kwiaty, inne elementy upiększające wnętrze W przypadku obiektów z dużą ilością elementów szklanych czytelne oznaczenia dla osób słabowidzących

Dwa blaty na różnych wysokościach Oznaczenia na przyciskach windy w Brailleu

Typy przestrzeni wewnątrz obiektu Zadbanie o odpowiednią akustykę pomieszczenia typu recepcja, restauracja etc. Tam gdzie to możliwe zastosowanie pętli indukcyjnej lub okienkowej Zróżnicowany system informowania o zagrożeniu bezpieczeństwa

Pętla okienkowa

Typy przestrzeni wewnątrz obiektu Kontuar w dwóch wysokościach, a w przypadku jego braku stolik, do którego bez problemu podjedzie osoba poruszająca się na wózku Dostępne toalety na każdym piętrze Dostępne wieszaki na odzież z pozycji wózka

Łazienka dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych

Łazienka dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych

Typy przestrzeni wewnątrz obiektu Przedmioty dostępne z pozycji wózka: Kosmetyki w łazience Ręczniki Telefon Pilot

Typy przestrzeni wewnątrz obiektu Makiety eksponatów o dużych gabarytach, z którymi nie można zapoznać się przy pomocy dotyku Na życzenie klienta przygotowanie materiałów w alfabecie Braile’a lub w powiększonym druku Informacje drukowane w postaci tekstu łatwego do czytania

Inne ważne elementy środowiska fizycznego Niskopodłogowa komunikacja autobusowa, tramwajowa, kolejowa Niewielka odległość publicznego transportu od obiektu Komunikaty dźwiękowe w komunikacji miejskiej Podczas organizacji imprez masowych lub transportu zapewnienie miejsca dla psa asystującego Zróżnicowany system informowania o zagrożeniu bezpieczeństwa

Inne ważne elementy środowiska fizycznego Zilustrowanie informacji tekstowej np. zdjęcie nazwy potrawy w menu, stylu architektonicznego, instrukcji etc. Bardzo szczegółowe opisy obiektów, eksponatów, tras

Przygotowując ofertę dla klienta z niepełnosprawnością należy w miarę możliwości  zadbać o szczegółową informację o dostępności obiektu i jego otoczenia. Ułatwi to lub umożliwi skorzystanie z usługi wszystkim klientom, nie tylko tym z niepełnosprawnością.

Dziękuję za uwagę