Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności młodzieży w życiu społecznym i wyborach Dyskusja nad wynikami ankiety Przedstawienie przykładów dotychczasowych kampanii profrekwencyjnych Zaproszenie do aktywności – poszukiwanie argumentów popierających udział w życiu społecznym (wyborach)- na karteczkach Przedstawienie argumentów Praca w grupach – pomysły na zaangażowanie młodzieży w życie społeczne i udział w wyborach Przedstawienie pomysłów i dyskusja Przedstawienie propozycji organizatorów, głosowanie debatujących, dyskusja Podsumowanie debaty
Ankieta Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? życiu społecznym?
Czy jesteś aktywny/a w organizacjach społecznych? TAK NIE
Czy zwracałeś/aś się kiedykolwiek do Samorządów Lokalnych z własną inicjatywą? TAK NIE
Czy wiesz, kogo będziemy wybierać w najbliższych wyborach? POPRAWNENIEPOPRAWNE
Czy uważasz, że Młodzieżowa Rada Miasta i/lub Samorząd Szkolny powinny przekazywać uczniom więcej informacji o swojej bieżącej działalności i mieć z nimi lepszy kontakt? TAK NIE
Czy chciałbyś/abyś, aby w szkole mogły powstawać stowarzyszenia uczniów? TAKNIE
Czy chcesz, aby istniało w szkole forum wymiany poglądów? TAKNIE
Czy wiesz jakimi konkretnymi sprawami zajmował się Parlament Europejski i/ lub Sejm w ciągu ostatniego miesiąca (min. 2)? TAK NIE
Dyskusja
Przykłady dotychczasowych kampanii profrekwencyjnych
Ćwiczenie: „warto brać udział w wyborach i życiu społecznym” (argumenty na małych karteczkach samoprzylepnych)
Przedstawienie argumentów
Praca w grupach: Co zrobić, żeby młodzież z powiatu oleśnickiego brała udział w wyborach i życiu społecznym? Co zrobić, żeby młodzież z powiatu oleśnickiego brała udział w wyborach i życiu społecznym? Wypisanie pomysłów na arkuszach papieru
Przedstawienie pomysłów, dyskusja
Propozycje rozwiązań ze strony organizatorów, głosowanie na kartkach w skali 1-4, dyskusja
Prawybory
Pogłębienie współpracy radnych Młodzieżowej Rady Miasta z uczniami
Większy wpływ uczniów na decyzje podejmowane w szkole
Promocja organizacji społecznych na terenie szkół
Stowarzyszenia uczniów
Zachęcanie do udziału w wyborach
Forum wymiany poglądów
Pomoc w organizowaniu aktywności uczniowskiej (pisanie petycji, organizowanie zrzeszeń, marszów..)
Samorząd Szkolny jako pośrednik w przekazywaniu bieżących informacji z życia lokalnego i ogólnokrajowego
Kontakt z przedstawicielami władzy lokalnej i centralnej
Konkurs profrekwencyjny
Dziękujemy za udział w dyskusji! Dziękujemy za udział w dyskusji!