Dlaczego nie chodzimy na wybory?. CO TO SĄ WYBORY?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rada Europy.
Advertisements

Wybrane organy UE – Traktat Lizboński. Cz. II
Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
WYBORY PARLAMENTARNE.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Polska w strefie Schengen
Dun and Bradstreet Poland Sp. z o.o. ul. Jana Olbrachta 94, Warszawa Warszawa 2011 Wszystkie informacje zawarte w prezentacji mogą być wykorzystywane.
Europejski Tydzień Szczepień 24 Kwietnia – 3 Maja 2010
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Racjonalność wyborcy a paradoks partycypacji
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Proces wyborczy w Polsce
POLSKA W UNI EUROPEJSKIEJ
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Dubiecko, 3 lipca 2012r. Zestawienie wyników nauczania Rok szkolny 2011/2012.
My w Europie.
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 1 w Szczecinie
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Nasz samorząd szkolny – założenia a rzeczywistość
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Wybory, czyli o demokracji pośredniej
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
Parlament Europejski - instytucja Unii Europejskiej będąca odpowiednikiem jednoizbowego parlamentu, której członkowie są wybierani są w bezpośrednich wyborach,
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
XVIII DEBATA SU PG7 W O POLU „Szkolna demokracja w naszych rękach”
Co to takiego? Czym się zajmuje? Wybory do Parlamentu Europejskiego.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież z Biłgoraja brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Działania Komisji Europejskiej na rzecz zmniejszenia bezrobocia wśród osób młodych Oława, 29 października 2014 r.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
CO TO SĄ WYBORY ?.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
" Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?".
Nie tylko wybory… Jak m ł odzi ludzie mog ą wp ł ywa ć na rzeczywisto ść i aktywnie uczestniczy ć w demokracji?
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Jak działa demokracja w szkole?
Instytucje demokratyczne w szkole
Unia Europejska Wykonało: ETI IV rok.
Wybory prezydenckie będą odbywały się w kilku terminach:  czerwca dla młodzieży, która nie ukończyła 18 lat,  20 czerwca dla osób dorosłych. W.
„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
Sonda  I pytanie : Czy wiesz co to demokracja? Czy wiesz co to demokracja?
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
Temat: Udział obywatela w wyborach i referendach.
Demos i kratos, czyli geneza demokracji:
Demokracja ma swój początek w Starożytnej Grecji. Słowo pochodzi z języka greckiego od słów demos, co znaczy lud oraz kratos – władza. W znaczący wkład.
Quiz dotyczący Unii Europejskiej. Czyja to Flaga? -Niemiec -Austrii -Polski.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Szkoła demokracji, czyli jak pomóc sobie i innym. XX Liceum Ogólnokształcące im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – szkołą demokracji.
Bądź jak HIPOLIT POŻYTECZNY OTWARTY PRZEWIDUJĄCY PRZEDSIĘBIORCZY
Podsumowanie wyborów samorządowych
Zapis prezentacji:

Dlaczego nie chodzimy na wybory?

CO TO SĄ WYBORY?

Rodzaje wyborów:  prezydenckie  parlamentarne  samorządowe  wybory do Parlamentu Europejskiego

Istota wyborów

ORGANY DEMOKRACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ  Samorząd uczniowski  Szkolna gazetka  Radiowęzeł

WADY I ZALETY CHODZENIA NA WYBORY + Realny wpływ na kształtowanie się kraju i jego rządów + Poczucie spełnionego obowiązku obywatelskiego - Obietnice wyborcze często nie są dotrzymywane

KONSEKWENCJE NIECHODZENIA NA WYBORY -Możliwość rządzenia krajem przez nieodpowiednie osoby -Niezadowolenie obywateli z wyników - Niska frekwencja wyborców

WYROBIENIE W SOBIE POSTAWY OBYWATELSKIEJ

ZYSKI OBU STRON Zyski obywatela: Wie, że jest reprezentowany przez godną osobęWie, że jest reprezentowany przez godną osobę Poprawa jego statusu społecznego dzięki reformom wprowadzanym przez jego przedstawicieliPoprawa jego statusu społecznego dzięki reformom wprowadzanym przez jego przedstawicieli Zyski władzy: Wiedzą, że są popierani oraz do jakiej grupy odbiorców muszą trafićWiedzą, że są popierani oraz do jakiej grupy odbiorców muszą trafić

Przymusowość chodzenia na wybory Belgia Belgia Luksemburg Luksemburg Liechtenstein Liechtenstein Cypr Cypr Grecja Grecja Turcja Turcja częściowo w Szwajcarii częściowo w Szwajcarii częściowo w Austrii częściowo w Austrii

Wiek wyborczy

16 – wiek wyborczy obowiązujący w: Słowenii* Słowenii* Chorwacji* Chorwacji* Bośni* Bośni* Austrii Austrii Brazylii Brazylii Ekwadorze Ekwadorze Nikaragua Nikaragua *jeżeli pracują zawodowo

KAMPANIE SPOŁECZNE Wybory prezydenckie ,94%Wybory prezydenckie ,94% (55,31% w drugiej turze) Wybory parlamentarne 2011 – 48,92%Wybory parlamentarne 2011 – 48,92% Wybory do Parlamentu Europejskiego ,53%Wybory do Parlamentu Europejskiego ,53% Wybory do Samorządu Szkolnego w XL LO 2011/ %Wybory do Samorządu Szkolnego w XL LO 2011/ %

Nie bądź durny, idź do urny!