FACHOWA KONWERSACJA. Po każdym locie, piloci linii lotniczych są zobowiązani do wypełnienia kwestionariusza na temat problemów technicznych, napotkanych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fantazjada 2008 – podsumowanie
Advertisements

Zakupy w E-Szop krok po kroku:
Volvo Alcoguard - innowacyjny system badający trzeźwość kierowcy
Wypełnianie kwestionariusza osobowego.
Kiedy liczy się każda sekunda
Formacje zapowiadające odwrócenie trendu.
PROCEDURY VFR I IFR ORAZ SŁUŻBY AFIS / KONTROLA RUCHU LOTNICZEGO
Nasze zwariowane życie
Mirosław Hermaszewski
Skutkiem różne działalności cz ł owieka jest zanieczyszczenie środowiska, wzrost ekonomiczny powoduje równoczesny wzrost ilo ści wytwarzanych śmieci i.
INSTRUKCJA PROWADZENIA POKŁADOWEGO DZIENNIKA TECHNICZNEGO
MECHANIK AUTOMATYKI PRZEMYSŁOWEJ I URZĄDZEŃ PRECYZYJNYCH
SIEĆ P2P 1. Definicja sieci równouprawnionej. To taka sieć, która składa się z komputerów o takim samym priorytecie ważności, a każdy z nich może pełnić.
Autentyczne rozmowy pilotów
„Moment Siły Względem Punktu”
Nowy pojazd egzaminacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego
WPŁYW HAŁASU NA CZŁOWIEKA
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Bezpieczny prąd elektryczny
WYNIKI ANKIETY DOTYCZĄCEJ NR ALARMOWEGO 112
Regulamin Pracowni Informatycznej
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Dlaczego samoloty latają?
Algorytmy rekurencyjne - przykład
Dostrzegam … Analizuję … Poprawiam
Coś dla ducha… „Istnieją dwa cele , do których należy dążyć w życiu: pierwszy- osiągnąć to czego się pragnie, drugi – cieszyć się tym.”
Teleroute Pro. Szkolenie dla grupy handlowej i biura Teleroute Polska
Dariusz Mrowiński SKRZYŻOWANIA DRÓG Bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Oto dlaczego lepiej jest byc mezczyzna…
Właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
Bezzałogowe statki powietrzne - aspekty bezpieczeństwa
Czy można robić „Impossible Turn”
SEPARACJE.
Lekcja fizyki: W poszukiwaniu maszyn prostych
Z punktu widzenia PKBWL...
ZADANIE 1 PRZYGOTOWANIE DO JAZDY, SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO PODSTAWOWYCH ELEMENTÓW POJAZDU ODPOWIEDZIALNYCH BEZPOŚREDNIO ZA BEZPIECZEŃSTWO JAZDY.
Satelitarny System Lokalizacji
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
E.E. SCHMITT „OSKAR I PANI RÓŻA”
Oto dlaczego lepiej być mężczyzną…. Rozmowy przez telefon trwają tylko 30 sekund.
Pole Magnetyczne Elżbieta Grzybek Michał Hajduk
OBSŁUGIWANIE OKRESOWE NR 1 (OO-1) co 100 mth
Biuro Zarządzania Bezpieczeństwem w Lotnictwie Cywilnym
Zaawansowane zastosowania metod numerycznych
HELIKOPTER Wiktor miechowiecki Adrian Wrębiak
Podręczna karta informacyjna dotycząca funkcji wideo Rozpoczynanie połączenia wideo 1.Zatrzymaj wskaźnik na zdjęciu kontaktu i kliknij przycisk kamery.
OBOWIĄZKI SĘDZIEGO II - WYBÓR Opracowanie Wojciech Maroszek z wykorzystaniem FIVB Multimedia Teaching Material 2015.
NOWINKI TECHNICZNE. HISTORIA -Volvo – 1944 r. laminowana przednia szyba -Volvo – Stworzenie 1 pasów bezpieczeństwa 1959 r. -Mercedes – Benz – Zastosowanie.
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie.
Sytuacja wyjściowa – pojazd silnikowy ustawiony obok przyczepy. NA WYKONANIE ZADANIA OSOBA EGZAMINOWANA MA NIE WIĘCEJ NIŻ 10 MINUT CZYNNOŚCI WYKONYWANE.
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
Egzamin praktyczny. WARUNKIEM PRZEPROWADZENIA EGZAMINU PAŃSTWOWEGO JEST ZAPEWNIENIE SOBIE PRZEZ OSOBĘ EGZAMINOWANĄ:
SPRZĘGANIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM SILNIKOWYM
Test Finał Lubuski Konkurs BRD W Europie jeździmy bezpiecznie Brody Żarskie, 7 maja 2016 r.
Próba ściskania metali
TUTAJ UMIEŚĆ ZNACZEK Uwaga: Ta broszura jest przeznaczona do wydrukowania. Najpierw wydrukuj ją na zwykłym papierze, a jeśli układ jest prawidłowy, wydrukuj.
Jak sobie radzić ze stresem?
Mój wymarzony zawód to... Pilot.
Oto dlaczego lepiej być mężczyzną…
Oto dlaczego lepiej jest byc mezczyzna…
Szkoła przesyła formularz zgłoszenia mailem lub faksem do Biura STO.
Hałas Jak szkodzi ....
Eksploatacja lotniczych silników tłokowych wg stanu technicznego
Autentyczne rozmowy pilotów
Oto dlaczego lepiej być mężczyzną…
Prof. Krzysztof Jemielniak Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Produkcji, Instytut.
Interlinia i odstępy między akapitami
ELEKTRONICZNY WYKRYWACZ NIESZCZELNOŚCI HYDROGEN
Zapis prezentacji:

FACHOWA KONWERSACJA

Po każdym locie, piloci linii lotniczych są zobowiązani do wypełnienia kwestionariusza na temat problemów technicznych, napotkanych podczas lotu.

Formularz jest następnie przekazywany mechanikom w celu dokonania odpowiednich korekt. Odpowiedzi mechaników są wpisywane w dolnej części kwestionariusza, by umożliwić pilotom zapoznanie się z nimi przed następnym lotem.

Nikt nigdy nie twierdził, że załogi naziemne i mechanicy są pozbawieni poczucia humoru.

Poniżej zamieszczono kilka autentycznych przykładów podanych przez pilotów linii QUANTAS oraz odpowiedzi udzielone przez mechaników. Przy okazji warto zauważyć, że QUANTAS jest jedyną z wielkich linii lotniczych, która nigdy nie miała poważnego wypadku...

P = problem zgłoszony przez pilota O = Odpowiedź mechaników

P: Lewa wewnętrzna opona podwozia głównego niemal wymaga wymiany. O: Niemal wymieniono lewą wewnętrzną oponę podwozia głównego.

P: Przebieg lotu próbnego OK. Jedynie układ automatycznego lądowania przyziemia bardzo twardo. O: W tej maszynie nie zainstalowano układu automatycznego lądowania.

P: Coś się obluzowało w kokpicie. O: Coś umocowano w kokpicie.

P: Martwe owady na wiatrochronie. O: Zamówiono żywe.

P: Autopilot w trybie 'utrzymaj wysokość' obniża lot 200 stóp/minutę. O: Problem nie do odtworzenia na ziemi.

P: Ślady przecieków na prawym podwoziu głównym. O: Ślady zatarto.

P: Poziom DME niewiarygodnie wysoki.. O: Obniżono poziom DME do bardziej wiarygodnego poziomu

P: Zaciski blokujące powodują unieruchomienie dźwigni przepustnic. O: Właśnie po to są.

P: Układ IFF nie działa. O: Układ IFF zawsze nie działa, kiedy jest wyłączony.

P: Przypuszczalnie szyba wiatrochronu jest pęknięta. O: Przypuszczalnie jest to prawda.

P: Brak silnika nr 3. O: Silnik znaleziono na prawym skrzydle po krótkich poszukiwaniach.

P: Samolot śmiesznie reaguje na stery. O: Samolot upomniano by przestał, latał prosto i zachowywał się poważnie.

P: Radar mruczy. O: Przeprogramowano radar by mówił.

P: Mysz w kokpicie. O: Zainstalowano kota.

P: Po wyłączeniu silnika słychać jęczący odgłos. O: Usunięto pilota z samolotu.

P: Zegar pilota nie działa. O: Nakręcono zegar.

P: Igła ADF nr 2 szaleje. O: Złapano i uspokojono igłę ADF nr 2.

P: Samolot się wznosi jak zmęczony. O: Samolot wypoczął przez noc. Testy naziemne OK.

P: 3 karaluchy w kuchni. O: 1 karaluch zabity, 1 ranny, 1 uciekł.

Grunt to poczucie humoru....

Podniebne pozdrowienia HANIA