Historia gier.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Advertisements

Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
Pierwsze powszechnie używane komputery nazywano mikrokomputerami
PROJEKTOWANIE GIER VS MOBILNA ROZRYWKA 2012 TURBO EDITION
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
UTK Zestaw III.
Wydarzenie, jakiego jeszcze nie było!
BUDOWA WEWNĘTRZNA KOMPUTERA
Lev Manovich Język nowych mediów
ELEMENTY SKŁADOWE JEDNOSTKI CENTRALNEJ
MERCEDES Mercedes-Benz – marka samochodów produkowanych obecnie przez koncern Daimler AG (poprzednia nazwa DaimlerChrysler), zaś wcześniej przez koncern.
Pojęcia podstawowe, historia komputera, rodzaje komputerów.
Budowa zestawu komputerowego
Jak zapewnić bezpieczeństwo i zabawę w grach wideo Bezpieczeństwo dzieci podczas gier internetowych porady dla rodziców.
Temat : Części komputera
Elementy informatyki w nauczaniu zintegrowanym
Budowa Komputera.
PODSTAWOWY ZESTAW KOMPUTEROWY
PROJECT KULKA. Plan prezentacji Pomysł Realizacja Demonstracji prototypu.
ZESTAW KOMPUTEROWY.
Wykonał: Tomasz Nocek kl. III B
Budowa komputera
Projektor i sposób jego podłączenia
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
Elementy składowe zestawu komputerowego
Budowa Komputera Co powinieneś znać !.
Budowa komputera.
eTwinning to łączenie i współpraca szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli. Jest.
Wykonał Piotr Jakubowski 1ET
HISTORIA KOMPUTERÓW.
MYSZKA HISTORIA POWSTANIA Karolina Duda.
Elementy składowe komputera
Karty graficzne Karta graficzna, często określana też mianem akcelerator grafiki, to element komputera tworzący sygnał dla monitora. Podstawowym zadaniem.
Gry na PC i konsole w bibliotekach Prezentacja, nowości i trendy Sascha Wiersch / Biblioteka młodzieżowa Hoeb4U w Hamburgu.
Urządzenia wewnętrzne komputera
Autor: Justyna Radomska
Budowa komputera.
Historia komputerów Autor: mgr Elżbieta Mazurowska
Z Mobilną Tablicą Interaktywną wkraczamy w nowy wymiar kształcenia Ryzyk Fizyk.
Systemy operacyjne. Komputer aby mógł realizować zadania oraz aby wszystkie urządzenia w systemie komputerowym mogły działać poprawnie, musi być wyposażony.
Systemy operacyjne.
Rodzaje komputerowych nośników danych
Główne komponenty komputera i nie tylko
Autor: Michał Kowalczyk
Budowa komputera ProProgramer.
Elementy zestawu komputerowego
…od pomysłu do realizacji…
W 2010 r. komputery staną się niewidzialne, zaś w 2020 r. za 1000 USD można kupić komputer, którego moc obliczeniowa sięgnie 10 kwadrylionów operacji.
SPRZET KOMPUTEROWY.
Minecraft Mody świata.
PRACA MAGISTERSKA Wykorzystanie środowiska LABVIEW jako platformy do sterowania procesem wymuszenia w badaniach zmęczeniowych Grzegorz Sus Wydział Mechaniczny.
Budowa wewnętrzna KOMPUTERA
Budowa komputera Autor: Piotr Morawski.
BUDOWA WEWNĘTRZNA KOMPUTERA
System Operacyjny Windows Przedstawia Mateusz Bałdyga kl. 1 „D”
INTERNET Wykonawcy: Stanisław Staszczuk, Igor Poprawka i Adam Stankiewicz.
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
Game Design Group Welcome, Journeyman and please enter.
Historia Systemów Windows, Mac i Linux
Smartphony Kamil Miastkowski.
Lata Zmasowany atak konsol W roku 1998 SEGA wypuszcza konsolę DREAMCAST. Jednak jej produkcja zostaje przerwana już w Dreamcast jest.
VIVID GAMES NOWOCZESNE STUDIO DEWELOPERSKIE, ZAJMUJĄCE SIĘ PRODUKCJĄ I PUBLIKACJĄ GIER WIDEO. 5-LETNIA OBECNOŚĆ NA RYNKU, PONAD 150 ZREALIZOWANYCH PROJEKTÓW.
II część szkolnej elektronicznej „gazetki” przedstawiającej najnowsze osiągnięcia techniki zapraszamy… Mateusz Gaździcki i Kamil Kremer z klasy III B.
Grafika komputerowa (twoje imię).  Chociaż grafika komputerowa koncentruje się głównie na specjalistycznych algorytmach i strukturach danych, to jednak.
HISTORIA KOMPUTERA.
HISTORIA KONSOL STACJONARNYCH Konsola - ”komputer o wyspecjalizowanej architekturze przeznaczony do uruchamiania gier wideo”.
Konsole Imię Nazwisko klasa.
Historia Komputera.
Autor : Agnieszka Śliwińska. To przedmiot lub urządzenie, służące do przechowywania informacji.
Zapis prezentacji:

Historia gier

Początek Gier Prototypem gry komputerowej był wynaleziony w 1947 roku przez Amerykanów program – analogowy symulator pocisku rakietowego używający lamp elektronowych. Początek gier komputerowych w formie graficznej nastąpił jednak dopiero po wynalezieniu w Stanach Zjednoczonych komputera EDSAC – pierwszej maszyny liczącej posiadającej wyświetlacze, które stanowiły prototyp monitora. Pionierem gier komputerowych stał się pracownik uniwersytetu w Cambridge, Kolejnego osiągnięcia w zakresie tworzenia gier dokonał fizyk amerykański który wyprodukował dzieło Tennis for Two na podstawie gry w tenisa. Była to pierwsza graficzna gra komputerowa, wyświetlana na oscyloskopie i posiadająca kontrolery do sterowania. Kolejną innowacyjną grą okazała się Spacewar! stworzona przez Steve'a Russella, w której dwaj gracze kierujący statkami kosmicznymi mieli za zadanie zniszczyć przeciwnika. W amerykańskich publikacjach wskazuje się ją jako pierwszą grę z prawdziwą wektorową grafiką komputerową.

Ewolucja gier Historia gier komputerowych – interaktywnych programów komputerowych służących do celów rozrywkowych – obejmuje okres od 1947 roku, kiedy wynaleziono pierwszy prototyp gry elektronicznej. Do 1972 roku gry komputerowe były produkcjami akademickimi, a do masowego obiegu weszły za sprawą gry Pong. Dzięki jego popularności powstały platformy do gry – automaty i konsole, a od lat 80. XX wieku także komputery osobiste. Od lat 90. XX wieku gry komputerowe zaczęły masowo obsługiwać rozgrywkę sieciową oraz grafikę trójwymiarową, stając się produktem masowym. Wśród najnowszych tendencji należy wyróżnić cyfrową dystrybucję rozrywki elektronicznej oraz rozwój gier społecznościowych i mobilnych.

Tak wyglądała pierwsza gra

Ewolucja komputerów

Pierwsza generacja Mechanik telewizyjny Ralph Baer wpadł na pomysł interaktywnej telewizji podczas budowania telewizora ze szkicu dla Loral w 1951 na Bronksie w Nowym Jorku. Zbadał swój pomysł dogłębnie w 1966, gdy był głównym mechanikiem i menadżerem oddziału projektu akcesoriów. Baer stworzył prostą dwuosobową grę wideo, która mogła być wyświetlana na ekranie telewizora i nazwał ją Chase, bo dwie kropki wzajemnie ścigały się po ekranie. Po zademonstrowaniu swojego wynalazku Herbertowi Campmanowi, Baer dostał fundusze, a projekt stał się "oficjalny". W 1967 Bill Harrison został zatrudniony i stworzony został pierwszy pistolet świetlny z zabawkowego pistoletu z celownikiem.

Druga generacja Na wczesnych konsolach kod programu był wpisany w mikrochipy i nie można było na nich uruchomić innych gier. Na początku drugiej połowy lat 70. gry wideo znalazły się na kartridżach. Programy były zapisywane w pamięci chipów ROM, które były montowane w plastikowych obudowach pozwalających na podłączenie ich do slotu konsoli.

Trzecia generacja W historii gier komputerowych, era 8-bitowców była trzecią generacją konsoli gier wideo i pierwszą po zapaści gier wideo w 1983. Przez niektórych era ta uznawana jest za pierwszą "współczesną" erę gier konsolowych.

Czwarta generacja W historii gier komputerowych, era 16-bitowców była czwartą generacją konsoli gier wideo. Okres uznaje się za jeden z największych pod względem konkurencyjności okresów w północnoamerykańskiej historii gier komputerowych. Konsola TurboGrafx-16 również należała do tej ery, jednak zdobyła ona popularność głównie w Japonii, a nie w nie w Ameryce Północnej. Również w tym czasie pojawiły się napędy CD-ROM jako przystawki do konsol: Sega Mega-CD i TurboGrafx-CD.

Piąta generacja W historii gier komputerowych era 32- i 64-bitowców była piątą generacją konsoli gier wideo. W tej erze dostępne były zarówno 32-bitowe jak i 64-bitowe konsole, a rynek zdominowały konsole Sony PlayStation (1995), Sega Saturn (1994) i Nintendo 64 (1996), z których PlayStation skończyło najpomyślniej, sprzedając się w ponad 100 milionach egzemplarzy.

Szósta generacja Podczas szóstej generacji rynek przenośnych konsoli gier wideo znacznie się rozszerzył dzięki wprowadzeniu nam nowych urządzeń od różnych producentów. Warto odnotować, że w 2001 koreańska firma Game Park wydała własny przenośny system GP32, który był pierwszą przenośna konsolą gier wideo o strukturze open-source.

Siódma generacja Siódma generacja – okres w historii gier komputerowych, który rozpoczął się w 2005 wydaniem konsoli gier wideo Xbox 360 i w 2006 roku urządzeń Sony i Nintendo. W trakcie trwania tej generacji nastąpił duży rozwój branży elektronicznej rozrywki. Spopularyzowano platformy dla graczy

Ósma generacja 2010 - zapowiedziana została konsola Nintendo 3DS. Ekran konsoli pozwala na oglądanie trójwymiarowego obrazu bez konieczności noszenia specjalnych okularów.

Z wiekiem gry się zmieniały Wielu z dzisiejszych użytkowników komputerów nawet nie pamięta początków serii gier, w które dziś grają. Który z dzisiejszych 18-latków może pamiętać pierwszą część Call of Duty, wydaną niemal 10 lat temu? Nie wspominając już o Final Fantasy (premiera w 1987). Przypomnijmy sobie jak kiedyś wyglądały te hity.

Call of duty Call of duty kiedyś !!!! dzisiaj !!!!

Final Fantasy kiedyś !!!! dzisiaj !!!!

Mortal Kombat kiedyś !!!! dzisiaj !!!!

Batman kiedyś !!!! Batman dzisiaj !!!!

Grand Theft Auto kiedyś !!!! dzisiaj !!!!

Tomb Raider kiedyś !!!! dzisiaj !!!!

Star Wars kiedyś !!!! dzisiaj !!!!

Wykres gier

Gry komputerowe 2006r.

Gry komputerowe 2007-2008r. 2007r. 2008r.

Gry komputerowe 2009-2010r. 2009r. 2010r.

Gry komputerowe 2011-2012r 2011r. 2012r.

Gry komputerowe 2013-2014r. 2013r. 2014r.

Dziękujemy za uwagę

Autorzy : Karol Kamiński Oskar Ceglarek