Zdolności matematyczne Polaków Prezentacja wyników badania
Spis treści 1. Metodologia badania 2. Najważniejsze wnioski 3. Szczegółowe wyniki badania
Zdolności matematyczne Polaków | 3 Metodologia badania
Zdolności matematyczne Polaków | 4 Najważniejsze wnioski Proszę na skali od 1 do 5 określić stopień, w jakim Pan(i) lubił(a) lub nie lubił(a) matematyki w szkole podstawowej. 1 - oznacza „bardzo nie lubiłem/nie lubiłam” 5 – „bardzo lubiłem/lubiłam” lubiliśmy matematykę w szkole podstawowej. 60,3% Polaków lubiło matematykę w szkole podstawowej dobrze oceniamy swoje zdolności matematyczne: 42,2% Polaków ocenia swoje zdolności matematyczne na trójkę, 33,3% na czwórkę i 17,3% a piątkę połowa Polaków nie uważa się za matematyczne beztalencia. Najczęściej dotyczy to ludzi w wieku
Zdolności matematyczne Polaków | 5 Najważniejsze wnioski Jak na skali od 1 do 5 ocenia Pan(i) swoje zdolności matematyczne? 1 - oznacza „kompletny brak zdolności” 5 – „wysokie zdolności” dobrze oceniamy swoje zdolności matematyczne: 42,2% Polaków ocenia swoje zdolności matematyczne na trójkę, 33,3% na czwórkę i 17,3% a piątkę.
| Zdolności matematyczne Polaków | 6 Najważniejsze wnioski Poziom nauczania matematyki oceniamy surowo Ocena poziomu nauczania matematyki 43,2% respondentów wystawia szkole trójkę, 36% mierną lub niedostateczną Pytanie: Jak ocenia Pan(i) poziom nauczania matematyki w szkołach w skali od 1 do 5? 1 - oznacza „bardzo źle” 5 – „bardzo dobrze”
| Tytuł Prezentacji | 7 Najważniejsze wnioski Najważniejszy jest nauczyciel. Co miało największy wpływ na zdolności matematyczne 43,2% respondentów wystawia szkole trójkę, 36% mierną lub niedostateczną Pytanie: Co najbardziej wpłynęło na Pana/Pani zdolności matematyczne?
| Tytuł Prezentacji | 8 Najważniejsze wnioski 71,7% Polaków dostrzega wpływ matematyki na życie zawodowe. 96 proc. z nas uważa, że wpływ ten był pozytywny. Pytanie: Czy uważa Pan(i), że zdolności matematyczne i znajomość matematyki wpłynęły na Pana(-ni) życie zawodowe? Matematyka ma wpływ na nasze życie zawodowe.
| Tytuł Prezentacji | 9 Najważniejsze wnioski 54,1% z nas, gdyby mogło cofnąć czas, uczyło by się matematyki pilniej. Pytanie: Gdyby mógł/mogła się Pan(i) cofnąć w czasie, to jaką wagę przykładałby/przykł adałaby Pan(i) do nauki matematyki? Gdybyśmy mogli cofnąć czas… uczylibyśmy się pilniej