WARSZTATY WRZESIEŃ 2013 JESTEM RODZICEM, JESTEM NAUCZYCIELEM... Wychowanie bez porażek E.M Trębacz, E. Olszak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
« Apetyt na języki- znajomość języków obcych – szansą na lepszy start w życiu zawodowym. WYCIECZKA 2011: Szlakiem Unii Europejskiej : Bruksela, Paryż,
Advertisements

Wybrane przykłady dzieł sztuki
PROJEKT STUDYJNY Z ZAKRESU GEOGRAFII, HISTORII, INFORMATKI PRZYGOTOWANY PRZEZ: mgr Elżbietę Mortke mgr Annę Bature mgr Tomasza Roszkiewicza mgr Jarogniewa.
Kultura na co dzień.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Architektura i sztuka gotyku
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Europa-nasz wspólny dom
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Napięcie emocjonalne i stres
ARCHITEKTURA STYLU GOTYCKIEGO
Quiz o Wielkiej Brytanii
Festiwal Folkloru – Chiny.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Stolice Polski r Spis Treści.
Niektóre budowle świata w pomniejszeniu.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
" POLSKIE TRADYCJE ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA - PIELGRZYMKA DO WYBRANYCH MIEJSC KULTU MARYJNEGO " na terenie Polski i Litwy grudnia 2006r.
Włochy.
Czy wiesz, co znaczy „zapomnieć” ?
Czy umiesz dopasować międzynarodowe zabytki do ich zdjęć?
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Problemy wychowawcze szkoły
Jedna z najpiękniejszych stolic Europy.
ŚWIĘTY PIOTR APOSTOŁ.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
NAJSTARSZE MIASTA POLSKI
FINAŁ SZKOLNEGO ANGLOJĘZYCZNEGO PROJEKTU pt: „POZNAJEMY KRAJE EUROPY”
wst ę p Potrzeba uczenia się nie jest jedyną potrzebą z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.Przychodzą też z potrzebą przynależności, wolności, zabawy,
UNIWERSALIZM KULTURY ŚREDNIOWIECZNEJ EUROPY I KULTURA RENESANSU
Wycieczka do Paryża Mateusz Włodarczyk.
Szkolny system wychowawczy
W cieniu Romańskich i Gotyckich katedr
Temat: Gdzie dwaj, trzej, milion…
Opiekun Małgorzata Stasińska
Sztuka średniowiecza Gotyk i romanizm.
Co robimy w czasie wolnym
Najsłynniejsze miejsca Europy
SZKOLNY OBÓZ NAUKOWY GDAŃSK-TORUŃ 2014
ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY …
W którym kraju europejskim znajduje się ten kościół? Irlandia, katedra św. Patryka w Dublinie, XII w.
Niesamowite budowle w Europie
Modelarstwo Działalność człowieka polegająca na odwzorowywaniu rzeczywistych obiektów w postaci pomniejszonych modeli.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
NIEZWYKŁE BUDOWLE Instytut Konstrukcji Budowlanych
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Co robimy w czasie wolnym. Święto pieczonego ziemniaka Święto pieczonego ziemniaka weszło już na stałe w kalendarz roku szkolnego naszych wychowanków.
ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY
Najstarsze miasta Polski
Najpiękniejsze miejsca na Ziemi. Warszawa – Zamek Królewski, Stare Miasto, Pałac w Wilanowie.
PARYŻ.
Ul. Bazylianówka – 044 Lublin
Numer projektu: MRPO /09 Działanie 3.1 Rozwój infrastruktury turystycznej Schemat C – Rozwój produktów i oferty turystycznej regionu Małopolski.
Stan Munro MIASTA Z WYKAŁACZEK Stan Munro ha pasado los últimos seis años de su vida construyendo una pequeña ciudad de palillos con los edificios y.
Wiem, jak się należy zachować
ZGADNIJ, CO TO ZA MIEJSCE? Cz. I
Przygotowali: Opiekun: - Jakub Jaroszek p. Ewa Włodarczyk - Paweł Kazik - Michał Kluczny - Rafał Szostek.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Dobra praktyka w ZSO nr 16 rok szk.2016/2017
Moje pomysły na przyszłość
Św. Jan Paweł II - wzór mądrości
Szkolny plan zachowania
Najwspanialsze budowle Europy
Zabytki w Paryzu.
Moje ulubione stolice Europy!
STYL ROMAŃSKI Powstał we Francji około X wieku i trwał do wieku XII.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.3 Małgorzata Tubielewicz.
Zapis prezentacji:

WARSZTATY WRZESIEŃ 2013 JESTEM RODZICEM, JESTEM NAUCZYCIELEM... Wychowanie bez porażek E.M Trębacz, E. Olszak

Dzień dobry  Jestem rodzicem / imię dziecka/  Przyjechałem z …  Zajmuję się… o Jestem nauczycielem … o Moja domena to…

Wrzuć strach do kapelusza  Przyprowadziłeś dziecko do nowego środowiska edukacyjnego z obawą, niepewnością. Stres wywołuje nowy rok szkolny z nowymi partnerami.  Pomyśl czego się boisz?  Napisz to na kartce i  Wrzuć strach do kapelusza.

Pomieszajmy strachy, lęki i obawy  Wylosuj kartkę i przeczytaj głośno jej zawartość.  Poradź, uspokój autora wypowiedzi.  Daj mu wskazówkę.  Daj wsparcie.

Jesteśmy dla siebie doradcami  Dziękuję  Doskonałe wsparcie daliśmy sobie  Bo jesteśmy skoncentrowani na tym samym celu – DZIECKU I UCZNIU  Bo jesteście zaangażowani w jego wychowanie

Pozwól nam poznać swoje dziecko  Proszę, by każdy rodzic w krótkiej wypowiedzi porównał swoje dziecko do obiektu archtektoncznego i uzasadnił swoje porównanie  Dla ułatwienia podaje wzór : Moja córka jest jak poznański Ratusz. Dostojna, atrakcyjna i zawsze na czas jak Koziołki na12.00

Dla ułatwienia i podpowiedzi  Pałac Kultury i Nauki –Warszawa, Krzywa wieża w Pizie, Sagrada Familia, Stadion Lecha na Bługarskiej  Kościół Mariacki w Krakowie, Katedra Notre Dame, Jasna Góra, Bazylika Św. Piotra w Rzymie, Statua Chrystusa Zbawiciela z Rio de Janeiro, Kreml, Luwr, most Brooklyński,, Łuk Triumfalny, Stadion Narodowy  Wieża Eiffela, Reichstag, Koloseum, Cerkiew Wasyla Błogosławionego, Biały Dom, Big Ben, Kapitol Stanów Zjednoczonych, Opera w Sydney, Piramida, Sfinks, Stadion Olimpijski w Montrealu, Statua Wolności, Wersal, Wielki Mur Chiński, Zapora na Solinie, Złote tarasy, Teatr Wielki w Poznaniu 

Relacja  W interakcji międzyludzkiej liczy się bezpośredniość  Nie zapominaj jednak o dystansie  Pamiętaj, że cały człowiek jest nośnikiem komunikatu

Razem wychowujmy dziecko i ucznia  Dobrym sposobem na ujednolicenie oddziaływań wychowawczych jest wychowanie bez porażek wg Thomasa Gordona  Pragnę was zachęcić do zastosowania wychowania bez porażek w praktyce