Program realizowany przez klasy II szkoły podstawowej w Zespole Szkół nr 16 im. W. Szuman w Toruniu Od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Światowy Dzień Oszczędzania
Advertisements

Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
"Szkolni detektywi" Jesteśmy grupą, która nazywa się
Autorami i pomysłodawcami projektu są: Fundacja Młodzieżowej
Tydzień dla oszczędzania 2012r.. Temat 1 : Zakładanie konta bankowego. 1.Co to jest konto bankowe ? 2.Jaki jest najkorzystniejszy bank? 3.Czy trzeba być
Projekt edukacji finansowej
AKCJA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK w Przedszkolu nr 2 im. M
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Góra Grosza Towarzystwo Nasz Dom
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
r. Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka w Bielsku- Białej.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Pieniądz...., oszczędzanie..., bank
Prezentacja Zając Martyna
KARTY BANKOWE.
Karoliny Kazimierczak
Program „Szkoła bez przemocy”
Szkolne Kasy Oszczędności Rewolucja w Finansach 
KRONIKA SKO Społecznej Szkoły Podstawowej nr 3 BTO w Białymstoku
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Na czym polega projekt Młodzi Przedsiębiorczy? Jego celem jest wyposażenie młodych osób w wiedzę i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia.
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Zmiany w ofercie Szkolnych Kas Oszczędności
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
„OD GROSIKA DO ZŁOTÓWKI” SP nr 38 Bydgoszcz
Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
przy ZESPOLE SZKÓŁ im. MIKOŁAJA KOPERNIKA w GUBINIE
Jedna z historii zmieniających życie….
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
Zespół Szkół w Trepczy Klasa: II SP Wychowawca: mgr Jadwiga Kozak.
Idea oceniania kształtującego
Skąd wzięły się pieniądze ?
Projekt edukacji finansowej dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
KRONIKA SKO UCZNÓW KLAS DRUGICH SP NR 3 W OZIMKU
Nasza przygoda z oszczędzaniem trwa kilkanaście lat, jednak dopiero od 2013 roku rozpoczęliśmy współpracę z SKO.
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zaj ęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie czerwiec 2013 rok.
Z naszej szkoły udział w projekcie biorą: -Agata Pietrzyk kl. IIa -Debora Początek kl. IIa -Patrycja Szczepańska kl. IIb -Szymon Skrzypiec kl. IIb -Klaudia.
Szkolenie dla nauczycieli 2014
W grudniu obie klasy drugie rozpoczęły realizacje programu „Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki” Ciekawe wędrówki Od grosika do złotówki.
Druga edycja rok szkolny 2013/2014. Trwa druga edycja projektu „Od grosika do złotówki” realizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości i.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
JESTEŚMY AKTYWNI WIĘC ZDROWI!!!
Projekt edukacji finansowej
Zestawienie wyników dwukrotnych pomiarów zużycia zasobów naturalnych w gospodarstwach domowych uczniów Analiza pomiarów.
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
Matematyka dnia codziennego
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Klasa III F Agnieszka Chodur. Od grudnia 2014 r. przez cały rok nasza klasa realizowała projekt „Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki”. Podjęliśmy.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
AKADEMIA AQUAFRESH Dzieci z Przedszkola Publicznego im. Bł. Edmunda Bojanowskiego ustanawiają Rekord Guinnessa w myciu ząbków.
KRONIKA. Cele metodologii 50/50 * wzrost wiedzy i świadomości związanej z oszczędzaniem energii * redukcja zużycia energii * bezinwestycyjne oszczędzanie.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
„Mistrz małych i dużych liczb”
Projekt ma na celu ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50, która aktywnie.
Lekcje o oszczędzaniu Data 3 października Zasięg: szkoła
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Czy pieniądze są nam potrzebne?
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zapis prezentacji:

Program realizowany przez klasy II szkoły podstawowej w Zespole Szkół nr 16 im. W. Szuman w Toruniu Od 1 stycznia do 31 grudnia 2013 r.

Do programu przystąpiły cztery klasy Klasa II a –20 uczniów, wych. Violetta Stalowska Klasa II b –23 uczniów, wych. Monika Jakubowska Klasa II c – 20 uczniów, wych. Lidia Sawicka Klasa II d – 20 uczniów, wych. Danuta Cicha

Aprobata rodziców Aprobata rodziców W grudniu 2012r. rodzice zostali zapoznani z ideą projektu. Otrzymali broszury informacyjne, podpisali zgodę na udział ich dzieci w programie oraz wyrazili chęć współpracy w trakcie realizacji programu.

Toruński Przegląd Oświatowy „45 minut” o „Grosiku”

Od stycznia 2013r dzieci rozpoczęły podróż z Grosikiem po Galaktyce Finanse i Oszczędzanie

Odkrywając kolejne planety poznawały tajniki ekonomii.

Poprzez metody aktywizujące dzieci uczyły się obliczeń pieniężnych

Podczas zabawy w sklep, bank, biuro podróży zdobywały umiejętność gospodarowania pieniędzmi.

Dalsza podróż z „Grosikiem” dzieci kontynuowały już jako uczniowie klas trzecich.

W klasie trzeciej dzieci dowiedziały się, że oszczędności finansowe łączą się z oszczędzaniem prądu, gazu, wody i dbaniem o swoje zdrowie.

Same kontrolowały swoje zużycia gazu, prądu i wody

Prace dzieci Postać Grosika była inspiracją do wykonywania prac plastycznych. Rysowały jego portrety, wykonywały historyjki obrazkowe z jego udziałem.

W domu razem z rodzicami dyskutowały, rozwiązywały problemy i praktycznie uczestniczyły w operacjach bankowych. Niektóre dzieci zainspirowane tematem skorzystały z możliwości założenia konta oszczędnościowego SKO- Junior

Wędrówka po galaktyce finanse i oszczędzanie dobiega końca.

Pożegnanie z Grosikiem Po zakończeniu programu wszyscy chętnie pisali listy do Grosika, by pożegnać swego przewodnika i podziękować za naukę.

Rodzice są zadowoleni, ponieważ teraz ich dzieci bardziej świadomie uczestniczą w wydatkach rodziny. Nauczyły się rozsądnie wydawać swoje oszczędności. Poznały wartość pieniądza.

Wypowiedzi rodziców po zakończonym programie. Cieszę się, że szkoła, do której uczęszcza moja córka przystąpiła do programu „Od Grosika do Złotówki”. Dzięki zajęciom w klasie moje dziecko nauczyło się oszczędzać pieniądze. Ma szacunek do nich i nie wydaje ich na błahostki. Zna wartość pieniądza i wie, że trzeba na nie zapracować, często bardzo ciężką pracą. Od momentu uczestnictwa w programie poprosiła rodziców o zakup skarbonki i wszelkie zaoszczędzone pieniążki, nawet te drobne, wrzuca do niej. Mama Helenki, uczennicy kl.III d

Dzięki „Grosikowi” Martynka nauczyła się oszczędzać pieniążki i nie wydaje ich już tak pochopnie…. Mama Martynki, uczennicy kl.IIId „Grosik” pomógł Hubertowi poznać monety i banknoty, nauczył oszczędzać pieniądze, jak dbać o środowisko, oszczędzając energię i wodę, nauczył nowych pojęć związanych z oszczędzaniem…. Mama Huberta, ucznia kl.IIId Udział mojej córki w programie sprawił, że zaczęła ona bardziej zwracać uwagę na konieczność oszczędzania wody i energii elektrycznej. Nie muszę jej już przypominać o wyłączaniu światła za każdym razem, gdy wychodzi z pokoju. Stara się także zużywać mniej wody w czasie kąpieli. Mama Laury, uczennicy kl.IIId

Moje dziecko chętnie brało udział zajęciach o Grosiku. Na początku myślałam, że znowu chce na coś ode mnie pieniądze, bo ciągle coś mu jest potrzebne. Mój syn natomiast ciągle mnie o coś pytał, miał nawet naklejki i one mu o tym przypominały. Od czasu kiedy spotkał Grosika, chętnie szedł ze mną do banku, a nawet wypytywał kasjerkę jak można oszczędzać pieniądze. Namówił mnie i utworzyliśmy mu specjalne konto dla dzieci i teraz każdy grosz, jaki wpadnie mu w ręce, chce wpłacać do banku. Kiedy dostał kartę do bankomatu, to trzymał ją przez kilka dni pod poduszką. Mama ucznia kl.IIIb

Moja wnuczka to straszny trzpiot. Nigdzie nie usiedziała długo. Zawsze biegała po całym domu i zapalała światła. Chodziłam za nią i gasiłam te światła. Potem to już machnęłam ręką. Pewnego dnia nie mogłam się nadziwić, kiedy moja wnuczusia wychodząc z kuchni sama zgasiła za sobą światło. Okazało się, że to Grosik nauczył ją oszczędzania energii i wody. Pokazała mi nawet ogromną planszę o tym co oszczędzała przez miesiąc. Muszę przyznać, że Grosik do świetny pomysł. Przez zabawę uczy właściwego sposobu na dorosłe życie. Babcia uczennicy kl.IIIb

Ewaluacja Uczniowie podczas zajęć w ramach projektu utrwalili najważniejsze pojęcia i terminy związane z finansami np. moneta, banknot, lokata, debet, konto bankowe, kredyt. Uczyły się także racjonalnego gospodarowania własnym budżetem, poznały bezpieczne sposoby przechowywania pieniędzy. Wiedzą, że pieniądze należy oszczędzać i mają świadomość, że należy je otrzymywać za dobrze wykonaną pracę. Rady udzielane przez Grosika pozwoliły im kształtować umiejętność podejmowania trafnych decyzji finansowych. Rozwinęły też umiejętności liczenie pieniędzy, stosowanie mian, rozwiązywanie zadań tekstowych, formułowania notatek i wypowiedzi na dany temat, a także współpracy w zespole.

Po każdych zajęciach dzieci otrzymywały zadania domowe, które polegały na rozmowach z rodzicami na temat poznanych treści. Dzieci były zainteresowane i zaciekawione każdym dniem, w którym realizowały projekt, a przede wszystkim dobrze się bawiły ucząc wielu pożytecznych i praktycznych umiejętności.

Realizację programu zakończono w grudniu 2013r Toruń, 2014r.