Andrzej Majkowski informatyka +.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Pomorskie społeczeństwo wiedzy. Jak wykorzystać unijną szansę? Janusz Gałęziak.
Technologia informacyjna według MENiS
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
(na podstawie badań ankietowych)
Bezpieczne poruszanie się po internecie.
Edward Krzemień redaktor naczelny wyborcza.pl.
Konsumpcja informacji
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Proxy WWW cache Prowadzący: mgr Marek Kopel
Zastosowania Internetu
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Jak bezpiecznie korzystać
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Marketing elektroniczny w turystyce
Twoje narzędzie do pracy grupowej
Aktywna edukacja.
INTERNET 10 PORAD DLA RODZICA.
Realizacja: Karolina Wójcik
SYTUACJA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W POLSCE
Wspólnie odkrywamy cyfrowy świat!
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
dr Tomasz Grzyb Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
Zalety i wady Internetu
Autor: Justyna Radomska
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Network Literacy Katarzyna Chomicz.
Bezpieczny internet.
Sieć komputerowa – grupa komputerów lub innych urządzeń połączonych ze sobą w celu wymiany danych lub współdzielenia różnych zasobów, na przykład: korzystania.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
„Bezpieczeństwo w Internecie”
Dziecko bezpieczne w sieci…
Szkolny Kodeks 2.0.
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Unikanie zagrożeń w sieci
Bezpieczeństwo w Internecie.
Internet jako środowisko informacyjne wykład
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Informacje BEKO - to marka sprzętu gospodarstwa domowego obecna w 101 krajach świata! Produkty BEKO można znaleźć na rynkach wszystkich krajów europejskich.
Współczesne Metody Komunikacji
INTERNET jako „ocean informacji”
Metody komunikacji dawniej i dziś
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Wykluczenie cyfrowe.
MARTA BIEŃKOWSKA ALEKSANDRA TERESZKIEWICZ KLASA I D Netykieta.
Marcin Wojnowski.  To największa ogólnoświatowa sieć komputerowa. Łączy miliony ludzi na całym globie ziemskim. Dzięki internetowi stała się możliwa.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Wydział dw. z Cyberprzestępczością KWP we Wrocławiu
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Elementy przeglądarki internetowej Pasek menu Pasek kart Pasek adresowy Pasek wyszukiwania Okno z zawartością strony internetowej Zakładki (ulubione)
Reagowanie na przemoc i cyberprzemoc Na podstawie wystąpienia A. M. Wesołowskiej na VII Kongresie Pedagogów i Psychologów Szkolnych Warszawa 2013.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Dzień Bezpiecznego Internetu !
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy 1 dr inż. Małgorzata Suchecka Bezpieczeństwo i higiena pracy na stronach internetowych CIOP-PIB.
Bezpieczny Internet. Spis treści Co to jest bezpieczny Internet Co to jest bezpieczny Internet Internet Internet Niebezpieczeństwa w Internecie Niebezpieczeństwa.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Razem zmieniamy internet na lepsze!
Bezpieczni w e-świecie
materiały dla uczestników
Tutaj wstaw zdjęcie produktu
Zapis prezentacji:

Andrzej Majkowski informatyka +

Blaski i cienie Internetu Paweł Perekietka

4. „autorytet” pośredników 5. bezpieczeństwo informacyjne 2. marketing szeptany 1. mitologia Internetu 3. chaos informacyjny 4. „autorytet” pośredników 5. bezpieczeństwo informacyjne 6. „caveat emptor” 7. język ekonomiczny (instant) 9. obsesja wolności 8. wielogłosowość 12. dyskryminacja 10. anonimowość 11. wykluczenie cyfrowe 15. technogenny imperializm 13. indywidualizm 14. nieprawdziwe informacje 17. netykieta 16. inkluzja cyfrowa 18. jakość i wiarygodność 19. „elektroniczna epoka jaskiniowa" 21. luka informacyjna 20. wirtualizacja życia 22. phishing 23. komputerowa higiena

A. Media elektroniczne umacniają model dwubiegunowości – są odrzucane przez jednych (...) albo entuzjastycznie przyjmowane przez osoby aktywne intelektualnie i emocjonalnie. B. Na kuli ziemskiej współistnieje około 4000 języków i jeżeli uznać nawet zasadnie, że 90 procent jest w użyciu w grupach egzotycznych, mało liczebnych, pozostaje istotna kwestia „tendencji anglizycyjnej”. C. Internet to sieć, która nic nie rozumie, jeno informacje przesyła i strony z sobą łączy, zaś wzrastająca na całym świecie liczba „ekspertów”, którzy chcąc się „wykazać”, produkują mało albo nic niewarte wyniki swoich przemyśleń jako „nowe hipotezy naukowe”. D. Internet reklamowany jest i powszechnie opiewany jako dostarczyciel olbrzymiej ilości nowych typów rozrywki. (…) jak gdyby życie ludzkie miało uzyskać wartość dopiero porządnie rozbawione! E. Żaden Internet nie zastąpi przymierzania butów, odzieży, bielizny i tak dalej, a jeżeli nam mówią, że jakoś zastąpi, to tym gorzej dla nabywcy.

F. Pornografia, hackerzy, kradzieże i uzależnienia – te cztery cechy składają się na stereotypowy obraz Internetu. Chociaż każdy element ma w sobie coś z prawdy, nosi jednak jeszcze więcej cech uproszczenia. G. Nie pisz w poczcie elektronicznej o tym, czego nie chciałbyś przeczytać w jutrzejszej gazecie. H. Niektóre z regulacji mają charakter czysto techniczny (...), jednak gros z nich to elektroniczny savoir-vivre. I. W elektronicznej sieci można publikować wszystko, wypowiadać się na dowolny temat, być wulgarnym i aroganckim. J. Cyberwłamywacz prezentuje swojej ofierze formularz na witrynie internetowej, email bądź inny komunikat, do złudzenia przypominający oryginał.

K. Negatywnie rzutuje na funkcjonowanie osób dotkniętych marginalizacją, gdyż w dobie powszechności usług dostępnych w Internecie uniemożliwia tejże grupie zaspokajanie ogromnej palety potrzeb niższego i wyższego rzędu dostępnych online. L. Każdy rozmawia z każdym, a w konsekwencji nikt nie mówi do nikogo. M. Stosuje się wiele zabiegów, by język (...) uczynić bardziej zwięzłym i komunikatywnym. Nie zwraca się tutaj uwagi na żadne reguły gramatyczne, styl czy ortografię. N. Stworzenie dostępu do globalnej cyfrowej sieci, budzenie świadomości potencjalnych użytkowników za pomocą reklamy społecznej, zapewnienie podstawowych umiejętności z dziedziny technologii informacyjnej oraz dążenie do zaangażowania lokalnych społeczności w realizację projektów. O. Osłabienie norm społecznych, osłabienie więzi rodzinnych, narodowych oraz więzi niewielkich wspólnot miejskich i terytorialnych.

P. Wszystko, co się dzieje w sieci jest metaforą: rozmowami bez mówienia, uśmiechaniem się bez poruszania ustami i obejmowaniem bez przytulania. R. Brak skutecznych uregulowań prawnych mających skuteczne przeniesienie praktyczne na minimalizację: białych plam związanych z dostępem, a także kształceniem jednostek nieposiadających kompetencji z zakresu IT. S. Aż 74 proc. internautów przy podejmowaniu decyzji o zakupie sprzętu RTV i AGD podpierało się informacjami znalezionymi na forach internetowych. T. W serwisach porównujących atrakcyjność cenową (np. pralek czy telewizorów) podawane są zaniżone ceny. Produkt danej firmy przeskakuje na sam szczyt listy (jako najtańszy) i więcej osób na niego „kliknie”.

U. Brak wsparcia/dostępu do informacji ze strony innych źródeł informacji. W. W encyklopedii tej można znaleźć zarówno definicje doskonale przygotowane (...), jak i takie, którym wiele brakuje do doskonałości – zawierające błędy i dezorientujące czytelnika. Y. Nikomu nie przyjdzie do głowy, by sprawdzać, czy osoba podająca się za mężczyznę nie jest kobietą lub czy trzydziestolatek nie okaże się uczniem pierwszej klasy liceum. Z. Informacja o produkcie trafia do potencjalnego odbiorcy bezpośrednio, zachowując pozory przypadkowej czy spontanicznej.

Andrzej Majkowski informatyka +