Każdy tytuł prasowy istnieje dzięki swoim czytelnikom. Są oni jego największym kapitałem. Dlatego informacja o tym, kim oni są i ilu jest tych czytelników.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Raport z badania Źródła informacji i uczestnictwo w targach maszynowych dla Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
(na podstawie badań ankietowych)
Metody badawcze w socjologii
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
Analiza wyników ankiety
[odpowiedzi spontaniczne]
Wyszukiwanie informacji
Katedra Marketingu Usług
Gazeta i czasopismo - źródło aktualnej wiedzy.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz.
Reklama prasowa.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU- PRASA
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport maj - czerwiec 2006.
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport listopad-grudzień 2006.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Koncern Bauera.
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
Metodologia badań wydatków reklamowych
Zwyczaje żywieniowe Polaków
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Instytut Statystyki i Demografii
Mass media, publikatory
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
ZOW czytelnictwo ostatniego wydania – centrale cała Polska RMT- Retail Media Track – SMG/KRC MillwardBrown.
Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Skuteczna prezentacja oferty nieruchomości w serwisie internetowym Jakich informacji na temat Twojej oferty oczekują internauci? Krzysztof Dzięgielewski.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Rynek e-prasy w Polsce Marcin Skrabka
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DLA WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Beata Toboła.
Monitoring prasy dla firmy Den Braven. 1. Budujemy Dom , miesięcznik, nakład:
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
PRAWA KONSUMENTA. WNIOSKI PRAWA KONSUMENTA SĄ SŁABO ZNANE JESTEŚMY NIEŚWIADOMYMI KONSUMENTAMI BRAK TEJ ŚWIADOMOŚCI MOŻE PRZKŁADAĆ SIĘ NA INNE DZIEDZINY.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Komunikacja międzyludzka
Metody komunikacji.
Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są.
Czasopisma w życiu człowieka.
Zapis prezentacji:

Każdy tytuł prasowy istnieje dzięki swoim czytelnikom. Są oni jego największym kapitałem. Dlatego informacja o tym, kim oni są i ilu jest tych czytelników jest niezbędna każdemu wydawcy. Jest ona potrzebna samemu wydawcy, gdyż, aby tworzyć kolejne wydania pisma trzeba wiedzieć, kto je czyta. Jest też potrzebna reklamodawcom i agencjom reklamowym, które chcą wiedzieć, do kogo dotrze ich reklama. Posiadanie przez wydawcę informacji o czytelnikach wydawanego przez niego pisma jest też ważnym elementem tworzącym jego prestiż i wiarygodność.

Prasa to określenie dzienników, czasopism i "środków masowego przekazywania powstałych w wyniku postępu technicznego" o charakterze informacyjnym, wydawanych periodycznie, nie rzadziej niż raz do roku, wyróżniających się stałym tytułem i kolejnym numerem. Określenie "prasa" pochodzi od nazwy maszyny drukarskiej i sposobu powstawania "prasy", który polega na odciskaniu znaków na papierze. Informacja jest podawana za pomocą pisma i obrazu stałego lub, w przypadku mediów elektronicznych, za pomocą dźwięku, wizji lub innej metody przekazywania informacji. Prasa zalicza się do mediów jednokierunkowych, co oznacza pewną pasywność i powoduje brak bezpośredniej reakcji odbiorcy w stronę nadawcy.

P ODSTAWOWE FUNKCJE PRASY :  funkcja informacyjna (głównym zadaniem prasy jest informowanie potencjalnych odbiorców o bieżących i aktualnych wydarzeniach)  funkcja opiniotwórcza (pozwala ukształtować pogląd na dane zdarzenie/sytuację/stan)  funkcja postawo- twórcza (kształtuje postawę w danej sprawie)  funkcja rozrywkowa (zawiera elementy rozrywkowe, nie mające większych wartości informacyjnych)  funkcja kontrolna (kontroluje aparat władzy i jego poczynania)  funkcja organizatorska (organizuje życie społeczne)  funkcja integracyjna (integruje dane społeczeństwo)

METODYKA BADAŃ  Przedmiot i cel badań Badanie marketingowe to zróżnicowane działania służące do poznania w sposób dokładny, rzetelny i wyczerpujący wybranej do badań rzeczywistości. Przedmiotem naszego badania jest określenie poziomu czytelnictwa prasy w Polsce. Badanie dotyczyło następujących kwestii:  motywy migracji na nośniki elektroniczne  określenie skali zainteresowania płatnym dostępem do treści  określenie znaczenia kwestii legalności dostępu do treści  szacowanie potencjału czytelniczego prasy w perspektywie upowszechniania się internetu jako sposobu dostępu do treści  opis preferencji czytelniczych

Celem badania jest odpowiedź na pytanie: w jakim celu badamy? I co przez dane badanie chcemy osiągnąć? Otóż przeprowadzone przez nas badania mają na celu poznanie odpowiedzi dotyczących preferencji wyboru prasy wśród Polaków.

 Metody, techniki i narzędzia badawcze  ankieta - przeprowadzona przez nas ankieta była anonimowa. Zawarte zostały w niej tylko i wyłącznie pytania zamknięte i skierowane były do wszystkich grup wiekowych, zarówno dla kobiet jak i mężczyzn w całym kraju.  wywiad – rozmowa z Markiem Millerem, specjalistą od rynku prasy. Rozmawialiśmy o jej teraźniejszości i przyszłości.

 sondaż - łatwy, stosunkowo tani, szybki oraz rzetelny sposób na pozyskanie informacji przydatnych w podejmowaniu kluczowych decyzji. Sondaż nie daje pełnego obrazu, a jedynie przybliżony wynik.  analiza zawartości treści - metoda badawcza służąca do obiektywnego, systematycznego i ilościowego opisu jawnej zawartości przekazu. Zastosowanie tej metody jest celowe w przypadku badania przekazów oraz do udzielania odpowiedzi na pytania: „kto mówi”, „do kogo”, „dlaczego mówi”, „jak mówi”, „z jakim skutkiem”

S TUDIA PRZYPADKÓW Stadium przypadku dotyczy badania czytelnictwa prasy. Podmiotem badania jest prasa, według badanych – w najwyższym stopniu (70 proc. wskazań) pozwala rozwijać własne zainteresowania i hobby, w porównaniu do telewizji (62 proc.), portali (53 proc.), serwisów internetowych (44 proc.) i radia 39 (proc. wskazań). Wysoko oceniają prasę osoby o ustabilizowanej pozycji, posiadające stałą pracę, o dobrej sytuacji materialnej i – co nie zaskakuje – czytelnicy prasy (także elektronicznej). Czytelnicy prezentują optymistyczne perspektywy dla wszystkich kategorii: dzienników, tygodników opinii, pism kobiecych i czasopism tematycznych.

 Słowa kluczowe satysfakcja czytelnika, badanie i pomiar, wskaźnik satysfakcji, użyteczność, kolorystyka, oczekiwania i spostrzeżenia czytelnika, informacje dostarczane przez prasę

 Opis przypadku Wśród tygodników prowadzi „Tele Tydzień” w okresie od marca do sierpnia 2014 roku sięgało 25,56 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,45 pkt. proc. Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco”, który w analizowanym okresie czytany był przez 16,12 proc. respondentów (spadek o 1,74 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” z wynikiem na poziomie 12,67 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,50 proc. czytelników. Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora”. Jego czytanie zadeklarowało 10,84 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,15 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska”, po który sięgało 7,59 proc. czytelników, czyli o 1,31 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym. Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost”, którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,27 proc. do 6,01 proc.

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” sięgało 13,16 proc. respondentów, czyli o 0,11 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi. Z kolei na drugie miejsce z pierwszego spadła - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,23 proc. do 11,93 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina”, której czytelnictwo spadło o 2,12 pkt. proc. i wyniosło 10,49 proc. Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj”, który w analizowanym okresie był czytany przez 9,80 proc. respondentów (w dół o 1,97 pkt. proc.).

Po dziennik „Fakt” w okresie od marca do sierpnia 2014 roku sięgało 12,72 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,79 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,93 pkt. proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza”, której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,85 pkt. proc. do 8,97 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu. Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express”, który w analizowanym okresie czytany był przez 4,92 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,20 pkt. proc. Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro”, którego wynik czytelnictwa zmalał o 1 pkt. proc. do poziomu 3,19 proc.

„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce w okresie od lutego do lipca br. „Twój Styl” (sięgało wówczas 11,76 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 12,17 proc. Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” z wynikiem na poziomie 8,59 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 0,69 pkt. proc. W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty”, które w analizowanym okresie czytane były przez 7,64 proc. respondentów (spadek o 0,19 pkt. proc.). Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się trzy miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, wnętrzarskim, budowlanym, popularnonaukowym ogrodniczym, lifestylowym i kulinarnym.

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem były „Wysokie Obcasy Extra” (Agora) - ich czytanie zadeklarowało 4,25 proc. pytanych. Dane te dotyczą jedynie lutego br., potem magazyn ten stał się miesięcznikiem. Na drugim miejscu znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem 1,96 proc. (rok wcześniej 2,19 proc.).

BIBLIOGRAFIA  Wimmer R. D., Dominick J. R., „Mass media. Metody badań”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Karków 2008 (s , , )  Lisowska-Magdziarz M., „Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004 (s.13-57), Babbie E., „Badania społeczne w praktyce”, PWN, Warszawa 2006 (s )  Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., „Metody badawcze w naukachspołecznych”, Zysk i S-ka, Poznań 2001 (s , , )  

Monika Jarosińska ZS, rok III grupa IV