Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Demokracja w szkole.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Temat lekcji: Moje państwo – Rzeczpospolita Polska.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
,,Szkoła demokracji” -czyli o działalności uczniów w szkole,
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Nasz samorząd szkolny – założenia a rzeczywistość
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Współpraca w naszej szkole
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Dyrektor I LO im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie.
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
DEBATA „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Dominika Markiewicz i Krzysztof Uher.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Samorząd Uczniowski.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Władze samorządowe w naszej szkole
Debata organizowana w ramach konkursu „Sejm Dzieci i Młodzieży 2012” Organizatorzy : Anna Bartuś i Anja Kadzioch.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Demokracja.
Jak działa demokracja w szkole?
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Serdecznie witamy:  Pana Jerzego Soskę burmistrza Miasta i Gminy Zakliczyn, byłego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie  Pana Józefa Wojtasa przewodniczącego Rady Miasta i Gminy Zakliczyn, absolwenta naszego Gimnazjum, jak i również byłego przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego w latach  Pana Kazimierza Rybę przewodniczącego Miasta Zakliczyn  Panią Renatę Dyngosz przewodniczącą Rady Rodziców Gimnazjum w Zakliczynie  Panią Jadwigę Wojtas skarbnika Rady Rodziców Gimnazjum w Zakliczynie

 Panią Ewę Jednorowską radną Gminy Zakliczyn, emerytowaną nauczycielkę historii, byłą opiekunkę Samorządu Uczniowskiego  Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum w Paleśnicy z panią opiekun Joanną Soską  Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Piłsudskiego w Zakliczynie z panią opiekun Małgorzatą Nowicką  Pana Dyrektora Józefa Gwiżdża Dyrektora Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Zakliczynie  Panią Pedagog Stanisławę Musiał pedagoga szkolnego Gimnazjum w Zakliczynie  Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego Szkoły Podstawowej w Zakliczynie z panią opiekun Joanną Bator  Przedstawicieli naszego Gimnazjum - przewodniczącą Darię Mazgaj i zastępcę Tomasza Klocka

Organizatorzy: Kancelaria Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej(CEO) oraz Ministerstwem Edukacji Narodowej. Projekt realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (program „Młodzież w działaniu”) oraz Kancelarii Sejmu RP.

1. Moderator udziela głosu zainteresowanym. 2. Nie przerywamy wypowiedzi drugiej osoby. 3. Szanujemy stanowisko każdego uczestnika debaty. 4. Swoje poglądy przedstawiamy w sposób rzeczowy i konkretny. 5. Debata toczy się wokół tematu demokracji. 6.Każdy jest zobowiązany do przestrzegania wyznaczonego czasu. 7.Prosimy o wyłączenie telefonów komórkowych. ZASADY DEBATY „MOJA SZKOŁA = SZKOŁA DEMOKRACJI”

Demokracja- to ustrój, w którym władza zwierzchnia należy do obywateli. Jest ona przez nich sprawowana bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli, którzy są mianowani lub wybierani. Nazwa wywodzi się od greckich słów: demos- lud, kratos- władza. -Wiedza o społeczeństwie; wydaw. OPERON-

Zalety(+) i wady(-) demokracji: + Ustrój taki gwarantuje poszanowanie podstawowych praw i wolności jednostki, których strzegą: prawo i instytucje, media i opinia publiczna; + Zapewnia większe bezpieczeństwo, dbając o interes obywateli; + Jednostka w państwie demokratycznym ma duży zakres wolności, może się samorealizować i wpływać na życie publiczne; + Władza w mniejszym stopniu stosuje wobec obywateli przymus i przemoc. - O ważnych sprawach często decydują ludzie nie przygotowani do podejmowania takich decyzji, źle wykształceni, a ich głos (np. w czasie wyborów czy referendów) ma taką samą wagę, jak przedstawicieli elit społecznych; - W momentach kryzysowych władzę może przejąć ugrupowanie populistyczne, radykalne, które prowadzi do likwidacji demokracji; - Proces decyzyjny jest wydłużony, gdyż wymaga szerokich konsultacji z różnymi środowiskami i organizacjami; - Wolność słowa i swoboda wyrażania opinii połączone z prawem do demonstracji mogą stanowić zagrożenie dla porządku publicznego.

Ankieta przeprowadzona w dniach 19 – 20 marca 2012 roku wśród 180 uczniów Gimnazjum im. Bł. Krystyna Gondka w Zakliczynie. Dla potrzeb organizowanej debaty „ Moja Szkoła = Szkoła Demokracji”. Pytanie 1. Jak myślisz, co to jest demokracja? Najczęściej udzielane odpowiedzi: - ustrój panujący w danym państwie; - równe traktowanie innych; - wolność wyboru, słowa; - prawo głosu; - rządy ludu; - równouprawnienie; -jest to słaby system, niestety nic lepszego dotychczas nie wymyślono. Pytanie 2.

Pytanie 3. Uzasadnij swój wybór. Moim zdaniem, moja szkoła jest szkołą demokratyczną, ponieważ ….. - każdy ma wpływ na wybór Samorządu Uczniowskiego; - uczniowie decydują o różnych sprawach związanych ze szkolnymi uroczystościami, czy imprezami, np. dyskotekami, kiermaszami. ; Pytanie 4.

Pytanie 5. Co chciałbyś, aby Samorząd Uczniowski zmienił w naszej szkole? Najczęstsze odpowiedzi: - zorganizowanie bezpłatnych wycieczek, dyskotek; -organizowanie debat na tematy związane z problemami uczniów; - organizowanie spotkań integracyjnych, mających na celu zintegrowanie się uczniów; -rozgrywki na przerwach na hali sportowej; - szafki indywidualne dla uczniów w szkole. Pytanie 6.

Pytanie 7.