1. Układy pneumatyczne..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przetworniki pomiarowe
Advertisements

Napędy hydrauliczne.
SYSTEMY ALARMOWE System alarmowy składa się z urządzeń: - decyzyjnych (centrala alarmowa) - zasilających - sterujących - wykrywających zagrożenia (ostrzegawczych-
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Sprzężenie zwrotne Patryk Sobczyk.
ELEKTROWNIE.
MASZYNY klasyfikacja Wykonał : Jarosław Ociepa Zespół Szkół nr 2
POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA Wydział Mechaniczny
Alternatywne źródła energii
PROJEKTOWANIE PROCESÓW TECHNOLOGICZNYCH
Together we'll move ahead !
Silnik odrzutowy Silnik odrzutowy składa się z wielu elementów, gdzie jednym z podstawowych jest dysza. Dysza – rura o zmiennym przekroju poprzecznym.
-Elementy do przenoszenia ruchu obrotowego -Sprzęgła
Symbole.
Instytut Tele- i Radiotechniczny Instytut Elektrotechniki
ZASTOSOWANIE NISKICH TEMPERATUR
Układy w motorowerze Justyna Ćwiertnia.
BADANIE MIĘŚNIA PNEUMATYCZNECGO DO ZASTOSOWAŃ W NAPĘDACH ROBOTÓW
UKŁAD HYDRAULICZNY SPYCHARKI BAT- M
Inżynieria Produkcji Wprowadzenie do CNC Opracował dr inż. Tomasz Dyl
Silniki Krokowe I Liniowe
Opracowanie: Anna Paluch LO im K. K. Baczyńskiego w Kozach Opiekun: Iwona Anioła.
XXII Sympozjon PKM Jurata, wrzesień 2005
Sensory pojemnościowe
Click to edit Master subtitle style EASY CUT & BEVEL Przecinarka do rur HV HV RS jest najwydajniejszą, szybkotnącą na zimno przecinarką dostępną na rynku.
Przemek Gackowski kl. Ie
Napędy hydrauliczne : Krzysztof Róziecki 3T
Ogólna budowa BAT- M opr.andrkus.
„Windup” w układach regulacji
Przemysłowe Systemy Sterowania
Sygnały cyfrowe i bramki logiczne
Model napędu pneumatycznego siłownika dwustronnego działania z wykorzystaniem komputerowego wspomagania projektowania Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych.
MECHATRONIKA Profile dyplomowania Konstrukcje Mechatroniczne
Energia słoneczna.
II zasad termodynamiki
Żurawie przeładunkowe
2. Powietrze jako czynnik roboczy.
Sprężarki. Podział, budowa i zastosowanie.
Budowa siłownika beztłokowego (muskuł pneumatyczny)
Osuszacze sprężonego powietrza.
Technika cyfrowa i analogowa Pudełko Urządzenia Techniki Komputerowej.
Budowa zaworu rozdzielającego suwakowego.
Przewody instalacji pneumatycznej.
Odnawialne źródła energii
OBSŁUGIWANIE OKRESOWE NR 1 (OO-1) co 100 mth
Budowa zaworu rozdzielającego talerzowo-gniazdowego.
Zawory rozdzielające sterowane bezpośrednio i pośrednio.
Przegląd i budowa zaworów specjalnego przeznaczenia.
Siłowniki pneumatyczne cz.1
Z energią zmieńmy źródła!
Budowa i działanie mechanizmów osprzętu roboczego
 1. Projektowanie instalacji elektrycznych, sieci elektrycznych 2. Montaż instalacji elektrycznych zgodnie z dokumentacją techniczną.
Środki transportu powietrznego
Zasady budowy układu hydraulicznego
Budowa układu hydraulicznego
Układ smarowania (olejenia)
Obróbka Ścierna Opracował dr inż. Tomasz Dyl
Pompy Napędzane Pneumatycznie
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI
Silniki odrzutowe.
zasada działania opracował E. Kania
TOPOLOGIE SIECI. Topologia sieci- określa sposób połączenia urządzeń sieciowych ze sobą. Najbardziej znane topologie:  Topologia magistrali  Topologia.
Pomiary elektryczne wielkości nieelektrycznych 2 Metrologiczne aspekty w modelach fizycznych i matematycznych obiekt-sensor.
Amortyzator.
Budowa roweru – układ jezdny, napędowy, hamulcowy i elektryczny
EKSPLOATACJA NIERUCHOMOŚCI
Współczesne Maszyny i Napędy Elektryczne
Kompleksowa Obsługa Pojazdu
„Budowa Gminnego Przedszkola w Rogowie”
Odnawialne źródła energii
Zapis prezentacji:

1. Układy pneumatyczne.

Pneumatyka jest dziedziną techniki związaną z wykorzystaniem jako nośnika energii i informacji czynnika roboczego (sprężonego powietrza). Obecnie jest to jedna z najbardziej rozpow-szechnionych w przemyśle technik wykorzystywana w napędach i sterowaniach maszyn, urządzeń i procesów technologicznych. Wykorzystanie energii sprężonego powietrza wiąże się najczęściej z przytoczonymi wcześniej dwoma pojęciami: napęd pneumatyczny sterowanie pneumatyczne W napędach pneumatycznych sprężone powietrze wykorzystywane jest jako nośnik energii, a w sterowaniach pneumatycznych jest ono nośnikiem informacji.

Obszary zastosowań pneumatyki: Napędy obrotowe (silniki pneumatyczne) do wkręcania, wiercenia i szlifowania; Napędy liniowe (siłowniki pneumatyczne) do podawania, mocowania, przesuwania, wyrzucania; Napędy udarowe do dłutowania, wycinania, prasowania, wytłaczania i nitowania; Dysze do wydmuchiwania detali i wiórów; Urządzenia do chwytania i przemieszczania elementów; W technice obróbki powierzchniowej do napylania, malowania natryskowego, piaskowania; Urządzenia pomiarowe i kontrolne; Do transportu materiałów sypkich; Urządzenia o szczególnych właściwościach (ogumienie pneumatyczne, poduszki pneumatyczne, nadmuchiwane materace, pontony, balony, gazowe sprężyny, tłumiki drgań, amortyzatory, łożyska, prowadnice pneumatyczne, kesony itd.).

Pneumatyczne układy sterowania składają się z części sterującej i części energetycznej, zwanej także układem napędowym lub napędem. Część sterująca służy do przyjmowania i przetwarzania sygnałów wewnętrznych. W części energetycznej sygnały wyjściowe części sterującej, po wzmocnieniu (interfejs) za pośrednictwem elementów nastawiających (zawory robocze), sterują elementami napędowymi (siłowniki, silniki), wprawiającymi w ruch elementy maszyn i wytwarzającymi odpowiednie siły lub momenty.

Zalety pneumatyki: Powietrze, jako czynnik roboczy, jest wszędzie dostępne; Przejezdne sprężarki pozwalają na użycie sprężonego powietrza w dowolnym miejscu; Sprężone powietrze może być transportowane przewodami i magazynowane w zbiornikach; Urządzenia pneumatyczne są mało wrażliwe na wahania temperatur, działanie pól elektromagnetycznych, promieniowania; Urządzenia pneumatyczne mogą być eksploatowane w obiektach zagrożonych eksplozją i pożarem; Prędkości tłoka siłowników pneumatycznych mogą osiągać duże wartości – do 4 m/s; Możliwe są do osiągnięcia prędkości obrotowe do 30 000 obr/min w przypadku silników pneumatycznych i do 450 000 obr/min w przypadku małych turbin; Prędkości i siły mogą być nastawiane bezstopniowo; Maszyny z napędem pneumatycznym są odporne na przeciążenia i mają duży moment rozruchowy; Napędy pneumatyczne mają małą masę przypadającą na jednostkę mocy; Charakteryzują się dużą trwałością.

Wady pneumatyki: Możliwości zastosowań napędów pneumatycznych są ograniczone głównie przez ściśliwość powietrza i niskie ciśnienia czynnika roboczego (poniżej 10 bar); Napędy pneumatyczne (sprężarki) wymagają dużych nakładów na ochronę przed hałasem; Mgła olejowa z powietrza wypływającego z urządzeń pneumatycznych zanieczyszcza otoczenie miejsca pracy; Ruchy są silnie zależne od obciążeń; Trudności związane

Przydatne linki (również na przyszłość): http://tbystrowski.notatki.oen.agh.edu.pl/page/index.php http://www.prema.pl/ http://www.hafner.pl/podstawy-pneumatyki http://www.festo.com/net/startpage/