HOTEL 55 – relaks FENG SHUI Prezentacja: Joanna Przybysz, Agata Moszczyńska Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”, realizowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działania Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie Upowszechnianie uczenia się prze całe życie. Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – „Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością”
Każdego dnia wsiadałyśmy na stacji Harrow&Wealdstone Station do autobusu linii 340 w stronę Harrow Bus Station Następnie metrem z Harrow- on-the-hill jechałyśmy w kierunku Uxbridge
Wysiadałyśmy na stacji Rayners Lane i przesiadałyśmy się do metra jadącego do stacji North Ealing skąd do hotelu było zaledwie 2 minuty spacerkiem
Budynek hotelu mieścił się przy ulicy Hanger Lane 55 – stąd też zaczerpnięta została jego nazwa. Jego atutem była dobra komunikacja z liniami metra, autobusami oraz drogą szybkiego ruchu przebiegającą tuż obok. Hotel 55 to 4* standard i niezwykłe wnętrza, które prócz luksusu urzekają wschodnim stylem. Obiekt urządzono według filozofii feng shui, właściciele zadbali o kompozycję przestrzeni gwarantującą klientom pełen relaks i przyjemność.
Hotel posiada 26 pokoi oraz domek dla gości znajdujący się w ogrodzie. Prócz standardowego wyposażenia goście w każdym pokoju mieli do dyspozycji telewizor, ekspres do kawy, minibar, sejf i internet bezprzewodowy. W hotelu znajdowała się również restauracja „ MOMO”, bar oraz pięknie urządzony ogród.
Punktualne rozpoczynanie pracy o godzinie 8.00 i kończenie o godzinie Przygotowanie restauracji do śniadania Pomoc w kuchni (przygotowanie śniadań, lunchu, deserów oraz obróbka wstępna warzyw i owoców) Przygotowanie oraz uzupełnianie bufetu śniadaniowego
Utrzymywanie czystości na stanowisku pracy Obsługę klientów w części restauracyjnej Obsługę baru
Realizację i dostarczanie zamówień room service Sprzątanie restauracji Utrzymywanie czystości w hotelu – w części mieszkalnej housekeeping, oraz w przestrzeni wspólnej – na korytarzach i w lobby
POKOJE HOTELOWE Kolejnym, bardzo ważnym zadaniem była praca w dziale służb pięter, polegająca na utrzymaniu w czystości jednostek zwalnianych przez gości.
W hotelu wiele uwagi poświęcano utrzymaniu standardu obsługi i czystości. W części mieszkalnej goście mieli do dyspozycji pokoje klasyczne i jednostki o podwyższonym standardzie wyposażenia, które prezentowały się wyjątkowo elegancko.
Byłyśmy odpowiedzialne za utrzymanie wzorowego porządku i czystości we wszystkich pokojach bez względu na ich wielkość i standard.
Także łazienki musiały lśnić czystością, co wymagało od nas szczególnie wiele pracy. Niektórzy goście potrafili zostawić po sobie naprawdę niezły bałagan.
Także w domku gościnnym musiał panować wzorowy porządek. Goście chętnie go wynajmowali, bo zapewniał nie tylko widok na ogród ale i dawał wiele prywatności.
Odbywając praktyki miałyśmy stały kontakt z gośćmi, dlatego musiałyśmy wyglądać profesjonalnie. Nasz strój składał się z czarnej lub białej koszuli, czarnych spodni oraz czarnych butów.
Praktyka w hotelu 55 pozwoliła nam zdobyć nowe doświadczenia zawodowe. Dzięki miłej atmosferze codzienne obowiązki były przyjemnością i czas w pracy szybko mijał. Zdobyłyśmy nowych przyjaciół i przekonałyśmy się, że nie trzeba bać się obcej kultury, bo może być równie fascynująca i piękna jak nasza własna
Podszkoliłyśmy swój angielski i znacznie lepiej radzimy sobie podczas zajęć w szkole. Przekonałyśmy się, że praca w takich branżach jak hotelarstwo i gastronomia ma przyszłość, bez względu na kraj w którym się mieszka. Przebywając w Londynie zobaczyłyśmy inny świat, dostrzegłyśmy nowe możliwości także dla siebie.
Te 4 tygodnie minęły nam niepostrzeżenie, poznałyśmy wielu cudownych ludzi i nauczyłyśmy się radzić sobie w trudnych sytuacjach. Praca w tak niezwykłym miejscu była dla nas przyjemnością, z chęcią pojechałybyśmy tam kolejny raz.