Projekt numer: ESF01-2013 – 1 – PL1 – LEO01 – 37042 Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
Advertisements

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Leonardo da Vinci Projekt Kreowanie mobilnosci na europejskim rynku pracy Plymouth r.
Projekt Leonardo da Vinci nr PL1-LEO Chcemy być lepsi na rynku pracy CZECHY 2013.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Projekty mobilności polegają na organizowaniu wyjazdów zagranicznych dla uczniów, pracowników, absolwentów i bezrobotnych, a także szkoleniowców. Celem.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Podsumowanie projektu Prezentacja: Michalina Mościszko Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”, realizowany.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Informatyk w Londynie Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – „Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością” Projekt: „Staże i praktyki.
Equity Point London - RAJ DLA TURYSTY W SAMYM SERCU LONDYNU JULITA JÓŹWIAK Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – „Uczniowie z Malborka wybierają.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
` PRAKTYKA ZAWODOWA W NIEMCZECH UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ NR 5 IM. JANA PAWŁA II W LUBLINIE W ROKU SZKOLNYM 2005/2006.
Londyn 2015/2016.
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Zagraniczne praktyki zawodowe – technik informatyk
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Jak uczymy się niemieckiego
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zagraniczny Staż Zawodowy uczniów ZS Nr 1 im. M
Zapis prezentacji:

Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo”, realizowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działania Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie Upowszechnianie uczenia się prze całe życie.

Projekt powstał dzięki współpracy naszej szkoły: Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 w Malborku oraz naszego zagranicznego partnera ADC Technology Training LTD (ADC College) z Londynu

Partner z którym szkoła przygotowywała projekt - ADC College, to średniej wielkości organizacja, od wielu lat zajmująca się rynkiem edukacji zawodowej. Organizuje liczne kursy językowe, szkolenia oraz staże u partnerów w Londynie. W ADC College pracuje zespół młodych, pełnych energii ludzi, których mieliśmy okazję poznać przebywając w Londynie. To oni zorganizowali nasze zakwaterowanie u rodzin angielskich, uwzględniając nie tylko wygodę w komunikacji do pracy, ale także nasze prywatne oczekiwania. Analizując nasze potrzeby i umiejętności językowe, starali się jak najlepiej dopasować miejsca pracy do możliwości językowych, oczekiwań i preferencji każdego z uczestników stażu. Naszym mentorem w ADC podczas realizacji stażu był Pan Mateusz Mical.

Uczestnicy W projekcie wzięło udział 30 uczniów klas III kształcących się w zawodach: technik hotelarstwa technik informatyk, technik żywienia i usług gastronomicznych wyłonionych drogą rekrutacji spośród uczniów tych klas.

Kilka słów o tym jak to się zaczęło… każdy kto chciał zgłosić chęć udziału w projekcie musiał napisać swoje powody, dla których chciałby wyjechać musieliśmy wykazać się zainteresowaniem tematyką zawodową podczas rekrutacji uczestników do projektu uwzględniano oceny z zachowania, przedmiotów zawodowych oraz języka angielskiego wszyscy mieliśmy równe szanse, ale miejsc było zaledwie 30 tylko najlepsi z nas, którzy pomyślnie przeszli rekrutację i uzyskali najwięcej punktów mogli liczyć na odbycie wymarzonego stażu

Projekt to same korzyści… uczestnicząc w nim otrzymaliśmy wsparcie na każdym etapie zarówno w Polsce, jak i za granicą podczas pobytu w Londynie.

Udział w stażu był w 100 % bezpłatny dla wszystkich uczestników W ramach projektu wszyscy otrzymaliśmy bezpłatnie materiały biurowe, podręczniki, słowniki, przewodniki i inne materiały niezbędne do realizacji projektu

Przed wyjazdem na staż … mieliśmy możliwość uczestniczenia w zajęciach: -przygotowania pedagogicznego (5 h) -przygotowania językowego w zakresie zawodowego języka angielskiego (20 h) -przygotowania kulturowo-zawodowego (20 h)

Zajęcia przygotowania kulturowo-zawodowego oraz przygotowania językowego i pedagogicznego pozwoliły nam lepiej przygotować się do realizacji stażu. Podczas zajęć poznaliśmy się nawzajem, aby czas pobytu w Londynie jak najlepiej wykorzystać. Nauczyliśmy się jak radzić sobie z dala od bliskich, jak pokonywać stres i nie bać się tego co nowe.

Na zajęciach warsztatowych wspólnie odkrywaliśmy tajemnice Londynu i Wielkiej Brytanii, przygotowywaliśmy plansze, prezentacje i gazetki, które miały przybliżyć kulturę Wielkiej Brytanii również naszym kolegom ze szkoły. Po powrocie wzbogaciliśmy je zdjęciami prezentując to, co udało nam się zobaczyć w Londynie.

Przed wyjazdem na staż… Wypełnialiśmy ankiety dotyczące stanu zdrowia oraz kwestionariusze osobowe, testy z języka angielskiego i CV w języku angielskim. Dzięki zawartym w nich informacjom, partner projektu w Londynie – ADC College, przygotował staże zgodne z naszymi oczekiwaniami uwzględniając także znajomość języka, a CV przekazał pracodawcom.

Uczestnicząc w projekcie korzystaliśmy z wielu świadczeń finansowanych ze środków projektu: koszty przelotu na trasie Gdańsk – Londyn i Londyn Gdańsk koszty dojazdu na i z lotniska w Polsce i w Londynie ubezpieczenie podczas trwania stażu zakwaterowanie u rodzin angielskich z pełnym wyżywieniem przez cały okres pobytu w Londynie koszty przejazdów lokalnych – metrem i autobusami w Londynie

każdy uczestnik stażu otrzymał kieszonkowe na własne wydatki związane z pobytem w Londynie otrzymaliśmy również środki, które umożliwiły nam zwiedzanie Londynu wraz ze wszystkimi jego atrakcjami turystycznymi

Opieka i wsparcie Odbywając staże mogliśmy liczyć na wsparcie: opiekunów – Pani Agnieszki Jeromin i Joanny Szymańskiej-Cybulskiej, które towarzyszyły nam podczas całego pobytu w Londynie, wspierały i organizowały nasze wspólne, wolne od pracy weekendy. Wiele pomocy udzielił nam również mentor naszego projektu Pan Mateusz Mical pracujący w ADC College.

Opieka i wsparcie Mogliśmy liczyć także na pomoc rodzin goszczących, które stworzyły nam ciepłe i przytulne warunki do odbywania staży Ogromnym wsparciem byli także opiekunowie i współpracownicy w firmach, gdzie odbywałyśmy praktyki – ich optymizm i pozytywne nastawienie były dla nas motywacją do codziennej pracy.

CELEM PROJEKTU było odbycie 4-tygodniowych praktyk zawodowych w firmach w Londynie, poznanie standardów obsługi, nowych technologii i kierunków rozwoju naszych zawodów samodzielna realizacja zadań w miejscu pracy poprawa znajomości języka angielskiego zwiększenie kompetencji interpersonalnych i społecznych

CEL PROJEKTU Potwierdzenie nabytych podczas stażu umiejętności i doświadczeń zawodowych przez zdobycie certyfikatów Europass, certyfikatów potwierdzających udział w projekcie oraz działaniach związanych z przygotowaniem do projektu.

Każdy z uczestników stażu otrzymał: Certyfikat uczestnictwa w stażu od partnera projektu ADC College Certyfikat potwierdzający udział w projekcie i odbycie stażu, wraz z opisem nabytych umiejętności Certyfikat potwierdzający uczestnictwo w zajęciach przygotowujących do odbycia stażu Certyfikat Europass Mobilność

Zachęcam do obejrzenia prezentacji przygotowanych przez moje koleżanki i kolegów, bliżej opowiedzą, jak radziliśmy sobie w ciągu tych czterech tygodni pobytu w Londynie.