Pracownia Dydaktyki Matematyki, UPH w Siedlcach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Advertisements

PO CO NAM MATEMATYKA? WYKONANIE TOMASZ BLUMA ŁUKASZ WĘSIERSKI.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek,
>>MoJa SzKoŁa I Ja<<
Równanie różniczkowe zupełne i równania do niego sprowadzalne
Studia Podyplomowe „Informatyka” dla Nauczycieli
ZABURZENIA UWAGI A dyskalkulia
Wyrażenia algebraiczne.
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
Algebra Czyli co to jest?.
Błędy w ekonomii na podstawie: Richard Lipsey - „Successes and failures in the transformation of economics” Maciej Kutera.
Metody kollokacji Metoda pierwsza.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
Wykład 5 Przedziały ufności
Matematyka Dyskretna, Struktury algebraiczne G.Mirkowska, PJWSTK
ZIEMOWIT ZAGRODNIK SZYMON KUZIEMSKI
W OPISIE PRZEMIANY CIECZ-PARA
Matematyka.
Które z poniższych zdań ma charakter normatywny, a które empiryczny
Dlaczego fizyka jest taka trudna?
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
wyrażenia algebraiczne
Moje rozmowy z Krygowską
Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007.
Podstawy układów logicznych
Witajcie! Nazywam się Kartezjusz. Podążajcie za mną.
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
Funkcje kosinus i sinus (cos(x), sin(x))
Bo tak jak Ciebie to nikogo nie kocham Moja P. < 3.
dla klas gimnazjalnych
Ocena atrakcyjności turystycznej Miasta i Gminy Prabuty
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
Przedszkole Miejskie nr 44 w Sosnowcu
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dominika Albin Paulina Stefańska
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA - PIKTOGRAMY
Na podstawie materiałów polskiego zespołu realizującego badanie PISA 2012,
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
HERMAN WEYL Karolina Wyszyńska Karolina Zimna Karolina Zwolińska
SYSTEMY EKSPERTOWE I SZTUCZNA INTELIGENCJA
Szybkość reakcji człowieka
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Przykłady negatywne Czego nie należy robić
P. Jaworska W. Filipowicz. Nasi gracze nazywają się Przemek (gracz 1) i Kasia (gracz 2). Wyobraźmy sobie sytuację, w której Przemek i Kasia maja zadecydować.
Zagadnienia związane z plagiatem, prawo własności, styl tekstu Karol Ligmann Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Komputerowe Systemy.
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Mikroekonomia A Ćwiczenia nr 2 pochodne.
Wszystko jest liczbą czyli Kim był Pitagoras
Wykład 5 Przedziały ufności
Szkoła bez przemocy.
Co już wiecie o metaforze, porównaniu, onomatopei i epitecie?
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
”FALSE FRIENDS” (Źródła ilustracji:
Człowiek – najlepsza inwestycja
Wyrażenie algebraiczne – wyrażenie w którym obok liczb i znaków działań występują litery Wyrażenia algebraiczne mogą być: - proste – jedna liczba, litera.
Opracowała: Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
Co to jest funkcja? Opracowała: Monika Grudzińska - Czerniecka.
„Sposoby radzenia sobie ze stresem”
Rozwiązywanie nierówności I-go stopnia z jedną niewiadomą
Jednomany.
Wstęp do Informatyki - Wykład 6
Stosunki przestrzenne (czy –Rozumowania przestrzenne?)
Cel lekcji dla ucznia Na dzisiejszej lekcji, pracując indywidualnie i w parze, nauczysz się redagować ogłoszenie, by wykorzystać tę umiejętność.
Matematyka małego informatyka
* PROCESÓW TECHNOLOGICZNYCH
Zapis prezentacji:

Pracownia Dydaktyki Matematyki, UPH w Siedlcach

W.Zawadowski Figury stylu czy błędy? Sylepsa McCalluma Prezentacja na Seminarium im. Zofii Krygowskiej 27 maja 2013

Na wspólnej konferencji Polskiego Towarzystwa Matematycznego i The American Mathematical Society 2 lipca - 31 sierpnia 2007 była sesja poświęcona dydaktyce matematyki

McCallum postawił tam następujące pytanie

Student zrobił błąd co Ty na to? co Ty na to, jako nauczyciel?

Student wykazał się pewną wprawą w przekształcaniu wyrażeń algebraicznych

ale nie zauważył, że zmiennej x nadał dwa znaczenia w jednym zdaniu

takie zjawisko spotyka się w języku potocznym i w literaturze odpowiednie wyrażenie nazywa się sylepsą lub zegmą

Przykłady: wpadł do studni i w długi ukradł całusa i zegarek stracili tempo i zaufanie w katastrofie kolejowej: miał pociąg do nieba wstrzymał oddech i autobus

siali kartofle i nienawiść siali zboże i nienawiść farmers grew potatoes and bored

miał dobre stosunki z rodziną i kochanką złapał trzy pstrągi i grypę Zbił dobry interes i filiżankę

Te niestosowności są śmieszne często spotyka się je w literaturze wyłapujemy je natychmiast naciągają znaczenia słów lub naruszają składnię

moja obserwacja: do podobnych nieporozumień dochodzi gdy przy słabo rozwiniętym pojęciu liczby uczymy algebry przypuszczalnie u cytowanego studenta nie nastąpiła jeszcze reifikacja liczby

i stąd niedorozwinięty formalizm

Wyczerpałem cierpliwość publiczności czas i swój repertuar Dziękuję