MATERIAŁ OPRACOWANY W RAMACH PROJEKTU: „INTERDYSCYPLINARNY WYMIAR KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO - JAKOŚĆ POPRZEZ MIĘDZYNARODOWĄ WSPÓŁPRACĘ SZKÓŁ ZAWODOWYCH” PROGRAMU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Program Uczenie się przez całe życie Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Jak nauczać przedsiębiorczości studentów.
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
PROJEKT COMENIUS PARTNERZY : Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 1, Chorzów Lycée professionnel JULES VERNE, Grandvilliers Iskitler Teknik.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Kryzys w edukacji Na podstawie ankiet przeprowadzonych przez ETUCE wśród europejskich związków zawodowych.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Charakterystyka zawodu Technikum nr 1 kształci w zawodzie: technik ochrony środowiska. Program tej klasy adresowany jest do uczniów o zainteresowaniach.
CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY W SISLI
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Społeczna Akademia Nauk
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
compulsory full-time education
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Projekt nr PL1-LEO realizowany ze środków Wspólnot Europejskich w ramach programu Leonardo da Vinci Kształtowanie bezpiecznych i higienicznych.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
MIĘDZYNARODOWE PROJEKTY EDUKACYJNE W LATACH DZIAŁ DS. OBCOKRAJOWCÓW I WYMIANY MIĘDZYNARODOWEJ.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
System edukacji w Polsce
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Środki europejskie na edukację perspektywa finansowa
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego Radom Radom tel tel.
AKTUALNE EDUKACYJNE PROGRAMY POMOCOWE DLA SAMORZĄDÓW I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH ZWIĄZANYCH Z SAMORZĄDEM LOKALNYM BARTŁOMIEJ KUSTOŃ.
MIROSŁAW GÓRCZYŃSKI psycholog, doradca zawodowy tel
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Doradztwo zawodowe w szkołach
Alchemia czy wróżbiarstwo
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Europejskiego Funduszu Społecznego
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

MATERIAŁ OPRACOWANY W RAMACH PROJEKTU: „INTERDYSCYPLINARNY WYMIAR KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO - JAKOŚĆ POPRZEZ MIĘDZYNARODOWĄ WSPÓŁPRACĘ SZKÓŁ ZAWODOWYCH” PROGRAMU LEONARDO DA VINCI PL1-LEO Kształtowanie postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży na przykładzie KAYSERI TEKNIK VE ENDUSTRI MESLEK LISENSI

3 POZIOMY EDUKACJI PRZEDSZKOLNY PODSTAWOWY – 8 LAT (ZAKOŃCZONY EGZAMINEM) OGÓLNOKSZTAŁCĄCY LUB ZAWODOWY – 4 LATA KAŻDY MODUŁ – PRZEDMIOT ZAKOŃCZONY EGZAMINEM SYSTEM SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W TURCJI

EDUKACJA ZAWODOWA: MOŻLIWOŚĆ KONTYNUACJI NAUKI NA STUDIACH WYŻSZYCH TECHNICZNYCH MOŻLIWOŚĆ KONTYNUACJI NAUKI DO POZIOMU MISTRZA ZATRUDNIENIE LUB SAMOZATRUDNIENIE SYSTEM SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W TURCJI

NA ETAPIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W RAMACH ZAJĘĆ Z WYCHOWAWCĄ NA ETAPIE SZKOŁY ZAWODOWEJ ZAJĘCIA Z DORADCĄ ZAWODOWYM DORADZTWO ZAWODOWE

ZAJĘCIA Z DORADCĄ ZAWODOWYM PRACA METODĄ PROJEKTÓW UDZIAŁ SZKOŁY W KONKURSACH INNOWACYJNO – KONSTRUKTORSKICH POPOŁUDNIOWA PRACA UCZNIÓW U BOKU SWOICH NAUCZYCIELI – PRZEDSIĘBIORCÓW - MENTORÓW KAYSERI TEKNIK VE ENDUSTRI MESLEK LISENSI działania promujące przedsiębiorczość

NAUCZYCIEL MENTOREM NAUCZYCIEL MISTRZEM NAUCZYCIEL PRZEWODNIKIEM Rola nauczyciela w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych młodzieży

OPRACOWAŁA IWONA MASALSKA