Czy jesteśmy tolerancyjni?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Zespół Szkół Zawodowych im. Komisji Edukacji Narodowej Głogów
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W STARACHOWICACH 2012 ROKIEM JANUSZA KORCZAKA.
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Małgorzata Taraszkiewicz Grupa Edukacyjna 21
Debata – Młodzież xxi w. – czy tylko sukces finansowy ?
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Poprawienie relacji miedzy ludzkich – prezentacja .
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Gdzie sport sport spotyka się z historią, czyli łucznictwo tradycyjne
‘A Tale of Tolerance’ HISTORIA TOLERANCJI
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Dzień Edukacji Narodowej - Nasi Nauczyciele
9 grudnia 2011 r.Szkoła Podstwowa nr 3 w Krośnie DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli i dyrekcji (razem 16 ankiet)
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
Dnia r. odbyła się debata pod tytułem:
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Czym jest dla nas tolerancja?
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
W Zespole Szkół w Pałecznicy
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
10. lat wejścia Polski do Unii Europejskiej
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Artyści z Chin w ZPSM nr 4 w Warszawie
Nauka kultury osobistej
19 lutego 2015 roku klasy 1 a i b liceum pod opieką polonistki, pani Doroty Kasperowicz, odwiedziły Muzeum Narodowe w Warszawie. Tematem lekcji muzealnej.
To dlatego Polska żyje, że Narodzie żyjesz Ty Lekcja muzealna, której mottem były słowa Artura Oppmana z utworu Warszawianka (1916) miała miejsce 8 stycznia.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
23 października 2014 r. uczniowie klasy I b liceum oraz klasy VI b przedstawili swoim niepełnosprawnym kolegom audycję biograficzną o Karolu Szymanowskim.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
8 LISTOPADA 2012 r. W RACIBORZU W DWUJĘZYCZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 IM. JANA BRZECHWY DLA MNIEJSZOŚCI NIEMIECKIEJ ODBYŁO SIĘ PODSUMOWANIE PROJEKTU „ŚNIADANIE.
Reportaż z przeprowadzonej akcji w dniu 8 listopada 2011 roku. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu Szkoła Filialna w Snopkach ŚNIADANIE.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Zorganizowaliśmy 4-dniową ( października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –
Reformacja w XVI w. To jest temat Mapa z XVI w..
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
2009 / 2010.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
„W ARTOŚĆ CZŁOWIEKA – TOLERANCJA ” ZSP w Pewli Małej Gimnazjum w Pewli Małej.
W barwach biało - czerwonych Projekt realizowany w ramach obchodów Dnia Flagi i Święta Konstytucji 3 Maja.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
Młodzi i zwariowani.
„Wychowanie ku tolerancji”
1940r.. 19 października 2017r. Uroczyste otwarcie boiska szkolnego przy SP 23 w Gdańsku!
Przyszłością edukacji
STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI W BARWACH BIAŁO- CZERWONYCH
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Zapis prezentacji:

Czy jesteśmy tolerancyjni? .

Z okazji Międzynarodowego Dnia Tolerancji (16 XI) w ZPSM nr 4 odbyła się 13 listopada otwarta dyskusja dla licealistów na temat „Czy jesteśmy tolerancyjni?” podczas lekcji wychowawczej w klasie I b liceum. Z zaproszenia skorzystali maturzyści, którzy przyszli z wychowawczynią p. prof. Małgorzatą Ziarko.

Na początku spotkania uczniowie przedstawili własne propozycje rozumienia tolerancji, które zostały skonfrontowane z definicją słownikową. .

Nauczyciel prowadzący zajęcia przypomniał o kolejnych elementach dyskusji (zagajenie, debata, podsumowanie). Jako warunek dobrej dysputy przywołano arystotelesowski kanon erystyki

Uczniowie chętnie zabierali głos na temat czterech aspektów tolerancji: religijnej, rasowej oraz wobec ludzi niepełnosprawnych i uczniów. Braku tolerancji współczesnych Polaków wobec innych narodów doszukiwano się w historii Polski czasów zaborów. Zaproszonym na lekcję gościem była pani pedagog Grażyna Białkowska, która zilustrowała zagadnienie przykładami nietolerancji wobec ułomności znanymi jej z autopsji.

Wszyscy byli zgodni co do tego, że nauka tolerancji, a więc akceptacji odmienności poglądów w pierwszej kolejności odbywa się w domu rodzinnym. Podsumowując dyskusję prowadzący nauczyciel sformułował konkluzję, że wzajemna tolerancja jest warunkiem harmonijnego życia społecznego. Lekcję przygotowała Dorota Kasperowicz, wychowawczyni klasy I b liceum.