BADANIE RUCHU TURYSTYCZNEGO PODCZAS INDUSTRIADY 2014 Raport z badania zrealizowanego na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej Warszawa, czerwiec 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Raport z badania Źródła informacji i uczestnictwo w targach maszynowych dla Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Znaki informacyjne.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Wiedza i opinie Polaków na temat wyborów do Parlamentu Europejskiego
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Banki spółdzielcze w oczach Polaków
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Raport z badania sondażowego PIŁA W OCZACH JEJ MIESZKAŃCÓW
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

BADANIE RUCHU TURYSTYCZNEGO PODCZAS INDUSTRIADY 2014 Raport z badania zrealizowanego na zlecenie Śląskiej Organizacji Turystycznej Warszawa, czerwiec 2014

Spis treści 1. Informacje o badaniu………………………………………………………………3 2. Najważniejsze ustalenia ………………………………………………………… Wyniki szczegółowe ………………………………………………..….………… Informacje o respondentach ……………………………………….………..…. 62 Znajomość nazwy Industriada ….…………………...……………………………. 10 Ocena Industriady ……………………………………………………………...…. 15 Model uczestnictwa w Industriadzie ……………………………..………...……. 41 Profil uczestników ……………………………..……………………………..……. 57

INFORMACJE O BADANIU

Informacje o badaniu Cele badania: Głównym celem badania było poznanie opinii uczestników imprez organizowanych w ramach Industriady 2014 na temat festiwalu. W szczególności celem badania było poznanie: Stopnia znajomości marki „INDUSTRIADA”, źródeł informacji o festiwalu; Motywów i modelu uczestnictwa (m.in.: liczba osób towarzyszących, długość pobytu, wydatków, itp.); Oceny festiwalu oraz systemu transportu; Struktury grupy docelowej, cech demograficzno-społecznych uczestników festiwalu w poszczególnych lokalizacjach. Realizacja: Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadów bezpośrednich PAPI. Respondentami byli losowo wybrani uczestnicy imprez w ramach Industriady 2014 w wieku powyżej 20 lat. Ostatecznie w badaniu wzięło udział 605 respondentów. Szczegółowe informacje na temat rozkładu próby w poszczególnych lokalizacjach znajdują się na kolejnym slajdzie. Termin realizacji: Badanie zostało zrealizowane w dniu 14 czerwca 2014 roku.

Struktura próby LokalizacjaObiekt Liczba zrealizowanych wywiadów Bielsko-BiałaStara Fabryka32 BytomKolejka wąskotorowa50 ChorzówSzyb Prezydent, kompleks Sztygarka50 CzęstochowaMuzeum Historii Kolei42 GliwiceRadiostacja Gliwice53 KatowiceNikiszowiec50 KatowiceHistoryczna Fabryka Porcelany52 Łaziska GórneMuzeum Energetyki30 RybnikKopalnia Ignacy-Hoym30 Siemianowice ŚląskiePark Tradycji56 Tarnowskie GóryZabytkowa Kopalnia Srebra30 TychyTyskie Browarium30 ZabrzeSzyb Maciej50 ZabrzeKopalnia Guido50 Łącznie605

NAJWAŻNIEJSZE USTALENIA

Najważniejsze ustalenia 1/2 Industriada 2014 została generalnie została oceniona przez uczestników bardzo pozytywnie. Łącznie prawie 90% badanych oceniło tegoroczną edycję pozytywnie, w tym ponad 60% - bardzo pozytywnie. Jest to wynik bardzo zbliżony do uzyskanego w poprzedniej edycji festiwalu. Biorąc pod uwagę poszczególne lokalizacje objęte badaniem najlepiej ocenili festiwal uczestnicy imprez organizowanych w Bielsku-Białej i Chorzowie. Najbardziej krytyczni okazali się natomiast badani w Częstochowie oraz Gliwicach. Obszarami, które w tych lokalizacjach wzbudziły najwięcej zastrzeżeń były: różnorodność programu i wydarzeń (Gliwice i Częstochowa) oraz imprezy organizowanych w tym konkretnym miejscu (Częstochowa). Bardzo pozytywnie oceniona zastała organizacja bezpłatnego transportu – zarówno kolejowego, który został udostępniony po raz pierwszy, jak i mikrobusowego, który został oceniony lepiej niż w poprzednim roku. Wskaźnik rekomendacji (rozumiany jako różnica odsetka promotorów i destruktorów marki) wyniósł w obecnej edycji 58%, co choć jest wynikiem niższym w porównaniu do ubiegłego roku (72%), to jest to nadal wynik, którego pozazdrościć mogłoby większość marek.

Najważniejsze ustalenia 2/2 Chęć udziału w kolejnej edycji Industriady zadeklarowało 96% badanych. Jest to wynik zbliżony po zanotowanego w poprzednim roku. Wyraźnie widać związek pomiędzy oceną organizacji festiwalu w poszczególnych lokalizacjach, a wskaźnikami takimi jak: chęć polecenia, chęć ponownego uczestnictwa, czy postrzeganiem Industriady jako sposobu na promocję regionu. W Gliwicach i Częstochowie, gdzie uczestnicy byli najbardziej krytycznie ocenili festiwal, wartości wymienionych wskaźników były najniższe. Jeśli chodzi o model uczestnictwa w porównaniu do wyników poprzedniej edycji badania można zauważyć niewielki wzrost odsetka badanych deklarujących odwiedzenie innych obiektów w ramach Industriady. Wzrosła również liczba odwiedzanych obiektów. Z roku na rok wzrasta odsetek uczestników, którzy brali udział w poprzednich edycjach Industriady. Obecnie już ponad połowa badanych brała udział w poprzednich edycjach festiwalu. Średnia wartość wydatków, nowy element, który został włączony do badania, wyniosła 30 zł na osobę.

WYNIKI SZCZEGÓŁOWE 9

ZNAJOMOŚĆ NAZWY INDUSTRIADA 10

11 Znajomość nazwy Industriada  P1. Na początku chciałbym/chciałabym zapytać, czy wie Pan/i jaką nazwę nosi impreza, w której właśnie uczestniczymy?  Wszyscy respondenci. Możliwość wielu odpowiedzi.  P2. Impreza, w której właśnie uczestniczymy odbywa się w ramach festiwalu Industriada 2014, czyli Święta Zabytków Techniki Województwa Śląskiego. Jest to jednodniowy festiwal prezentujący dziedzictwo industrialne regionu, odbywający się w 43 obiektach. Czy spotkał/a się Pan/i wcześniej z nazwą Industriada?  Respondenci, którzy nie znali nazwy imprezy.

12 Znajomość nazwy Industriada – lokalizacje Industriada stała się marką szeroko znaną. W obecnej edycji 95% badanych uczestników festiwalu wymieniło nazwę Industriada spontanicznie. Jest to wynik wyraźnie lepszy od zanotowanego w zeszłej edycji badania, gdzie wskaźnik ten wyniósł 79%.

13 Źródła informacji  P5. Skąd dowiedział/a się Pan/i o atrakcjach organizowanych w ramach Industriady 2014?  Wszyscy respondenci. Jaka telewizja? n=12:  Regionalna, n=4  TVS, n=3  TVP Katowice, n=3  TVP1, n=2 Jaka strona, portal? n=38:  Facebook, n=16  Strony internetowe miast, n=6  Gazeta.pl, n=3  Reklama na stronie internetowej, n=3  NaszeMiasto.pl, n=2  Strona Kopalni Srebra, n=1  Slask.onet.pl, n=1  MiastoDzieci.pl, n=1  Nie pamiętam, n=5

14 Ocena strony Industriada.pl  P6. Powiedział/a Pan/i, że korzystał ze strony internetowej Industriada.pl. Jak ocenia Pan/i przydatność tej strony?  Respondenci, którzy korzystali ze strony Industriada.pl. 29% respondentów wskazało, że źródłem informacji na temat atrakcji organizowanych w ramach Industriady 2014 była dla nich strona internetowa festiwalu. Ocena przydatności strony była bardzo pozytywna – 94% badanych oceniło jej przydatność dobrze lub bardzo dobrze.

OCENA INDUSTRIADY 15

16 Ogólna ocena Industriady  P13. Jak ogólnie ocenia Pan/i Industriadę 2014? Proszę posłużyć się skalą od 1 do 5, gdzie 1 oznacza bardzo źle, 5 - bardzo dobrze.  Wszyscy respondenci. Zdecydowana większość badanych ogólnie oceniła Industriadę pozytywnie. 62% oceniło festiwal bardzo pozytywnie, 26% - raczej pozytywnie. Biorąc pod uwagę poszczególne lokalizacje objęte badaniem (wykres na kolejnym slajdzie) najlepiej ocenili festiwal uczestnicy imprez organizowanych w Bielsku-Białej i Chorzowie.

17 Ogólna ocena Industriady - lokalizacje

18 Szczegółowa ocena Industriady  P15. A jak Pan/i ocenia Industriadę 2014 pod względem:  Wszyscy respondenci. Personel, obsługa, w tym wolontariusze w tym obiekcie Atmosfera wydarzenia Różnorodność programu i wydarzeń organizowanych w ramach Industriady Imprezy zorganizowane w tym konkretnym obiekcie, miejscu

19 Ocena personelu, obsługi w obiekcie – lokalizacje

20 Ocena atmosfery – lokalizacje

21 Ocena różnorodności programu i wydarzeń organizowanych w regionie – lokalizacje

22 Ocena imprez organizowanych w danym obiekcie – lokalizacje

23 Ocena Industriady – porównanie średnich Biorąc pod uwagę średnie ocen, wyniki tegorocznej edycji są dość zbliżone do zanotowanych w poprzednim roku. Porównując wyniki w poszczególnych lokalizacjach (wykres na kolejnym slajdzie) widać, że najlepiej ocenili Industriadę (zarówno ogólnie jak i pod względem szczegółowych obszarów) respondenci w Bielsku-Białej i Chorzowie. Najbardziej negatywnie ocenili zaś imprezę respondenci w Częstochowie oraz Gliwicach. Obszarami, które w tych lokalizacjach wzbudziły najwięcej zastrzeżeń były: różnorodność programu i wydarzeń (Gliwice i Częstochowa) oraz imprezy organizowanych w tym konkretnym miejscu (Częstochowa).

24 Ocena Industriady – lokalizacje - porównanie średnich

25 Ocena Industriady – porównanie średnich wśród grup respondentów Ocena Industriady w grupach respondentów wyodrębnionych ze względu na zmienne społeczno- demograficzne były zbliżone. Żadna zanotowane różnice w ocenach nie są istotne statystycznie.

26 Najbardziej podobające się atrakcje  P14B. Co się Panu/i najbardziej podoba spośród atrakcji oferowanych w ramach Industriady 2014?  Respondenci, którzy ocenili imprezę pozytywnie. Wskazania powyżej 3%

27 Rekomendacje co do sposobów ulepszeń  P31. Czy Pana/Pani zdaniem jest coś, co organizatorzy mogliby ulepszyć w przyszłych edycjach Industriady tak, aby ten festiwal był jeszcze bardziej atrakcyjny dla uczestników?  Wszyscy respondenci. Wskazania powyżej 3% Wśród propozycji usprawnień najczęściej wymieniano poprawę polityki informacyjnej i lepszą promocję imprezy.

28 Korzystanie z bezpłatnego transportu kolejowego  P16. Czy słyszał Pan/i o możliwości skorzystania z bezpłatnego transportu KOLEJOWEGO zorganizowanego dla uczestników Industriady 2014?  Wszyscy respondenci.  P17. Czy korzystał/a Pan/i z bezpłatnego transportu KOLEJOWEGO zorganizowanego dla uczestników Industriady 2014?  Respondenci, którzy słyszeli o bezpłatnym transporcie kolejowym.

29 Powody niekorzystania z bezpłatnego transportu kolejowego  P18. Dlaczego nie?  Respondenci, którzy nie korzystali z bezpłatnego transportu kolejowego.

30 Ocena organizacji transportu kolejowego  P19. Jak ogólnie ocenia Pan/i organizację transportu KOLEJOWEGO dla uczestników imprezy?  Respondenci, którzy korzystali z bezpłatnego transportu kolejowego.  P20. Jak ogólnie ocenia Pan/i dostępność kuponów uprawniających do bezpłatnych przejazdów Kolejami Śląskimi dla uczestników Industriady?  Respondenci, którzy korzystali z bezpłatnego transportu kolejowego.

31 Zamiar skorzystania z bezpłatnego transportu kolejowego  P21. Czy zamierza Pan/i skorzystać dziś z bezpłatnego transportu KOLEJOWEGO dla uczestników imprezy?  Respondenci, którzy słyszeli o możliwości skorzystania z bezpłatnego transportu kolejowego.

32 Korzystanie z bezpłatnego transportu mikrobusowego  P22. Czy słyszał Pan/i o możliwości skorzystania z bezpłatnego transportu MIKROBUSOWEGO zorganizowanego dla uczestników Industriady 2014?  Respondenci, z lokalizacji: Bytom, Chorzów, Gliwice, Katowice, Siemianowice Śląskie, Tychy, Zabrze.  P23. Czy korzystał/a Pan/i z bezpłatnego transportu MIKROBUSOWEGO zorganizowanego dla uczestników Industriady 2014?  Respondenci, z lokalizacji: Bytom, Chorzów, Gliwice, Katowice, Siemianowice Śląskie, Tychy, Zabrze, którzy słyszeli o bezpłatnym transporcie mikrobusowym.

33 Powody niekorzystania z bezpłatnego transportu mikrobusowego  P24. Dlaczego nie?  Respondenci, z lokalizacji: Bytom, Chorzów, Gliwice, Katowice, Siemianowice Śląskie, Tychy, Zabrze, którzy nie korzystali z bezpłatnego transportu mikrobusowego.

34 Ogólna ocena organizacji transportu mikrobusowego  P25. Jak ogólnie ocenia Pan/i organizację transportu MIKROBUSOWEGO dla uczestników imprezy?  Respondenci, z lokalizacji: Bytom, Chorzów, Gliwice, Katowice, Siemianowice Śląskie, Tychy, Zabrze, którzy korzystali z bezpłatnego transportu mikrobusowego. Organizacja transportu mikrobusowego w obecnej edycji została zdecydowanie lepiej oceniona niż w poprzednim roku. 82% badanych z lokalizacji, w których ten rodzaj transportu był dostępny, oceniło go bardzo dobrze.

35 Szczegółowa ocena organizacji transportu mikrobusowego  P25a. Jak ocenia Pan/i bezpłatny transport zorganizowany dla uczestników Industriady 2014 pod względem:  Respondenci, z lokalizacji: Bytom, Chorzów, Gliwice, Katowice, Siemianowice Śląskie, Tychy, Zabrze, którzy korzystali z bezpłatnego transportu mikrobusowego. Praca wolontariuszy pomagających przy obsłudze transportu Przewodnik w autobusie Zaplanowanie rozkładu jazdy, w tym punktualność odjazdu i przyjazdu Ocena oznaczenia przystanku

36 Zamiar skorzystania z transportu mikrobusowego  P26. Czy zamierza Pan/i skorzystać dziś z bezpłatnego transportu MIKROBUSOWEGO dla uczestników imprezy?  Respondenci, z lokalizacji: Bytom, Chorzów, Gliwice, Katowice, Siemianowice Śląskie, Tychy, Zabrze, którzy słyszeli o bezpłatnym transporcie mikrobusowym.

37 Skłonność do polecenia uczestnictwa w Industriadzie  P27. Na ile chętnie poleciłby Pan/i lub nie polecił/a uczestnictwa w Industradzie znajomym lub rodzinie? Proszę posłużyć się skalą od 0 do 10, gdzie 0 oznacza zdecydowanie nie poleciłbym uczestnictwa w tym festiwalu, a 10 – zdecydowanie poleciłbym uczestnictwo.  Wszyscy respondenci.

38 Wskaźnik rekomendacji % Promotorów marki % Krytyków marki Wskaźnik rekomendacji Neutralni Wskaźnik rekomendacji 49% 61% 72% 58%

39 Wskaźnik rekomendacji - lokalizacje Wskaźnik rekomendacji 83% 74% 100% 84% 70% 61% 77% 67% 26% -34% 58% 57%

40 Ocena Industriady jako sposobu na promocję regionu  P28. Jakie Pana/i zdaniem znaczenie dla promocji regionu ma Industriada 2014?  Wszyscy respondenci. W obecnej edycji 89% badanych wskazało, że Industriada ma znaczenie (zdecydowanie duże lub raczej duże) dla promocji regionu. Zdanie to podzielali najczęściej uczestnicy imprezy w Chorzowie, najrzadziej zaś badani w Częstochowie i Gliwicach (wykres na kolejnym slajdzie).

41 Ocena Industriady jako sposobu na promocję regionu - lokalizacje  P28. Jakie Pana/i zdaniem znaczenie dla promocji regionu ma Industriada 2014?  Wszyscy respondenci.

42 Zamiar udziału w kolejnych edycjach Industriady  P30. Czy zamierza Pan/i wziąć udział w kolejnej edycji Industriady w przyszłym roku?  Wszyscy respondenci.

43 Zamiar udziału w kolejnych edycjach Industriady - lokalizacje  P30. Czy zamierza Pan/i wziąć udział w kolejnej edycji Industriady w przyszłym roku?  Wszyscy respondenci.

MODEL UCZESTNICTWA W INDUSTRIADZIE 44

45 Czynniki, które zachęciły do udziału w Industriadzie  P3. Co ogólnie zachęciło Pana/Panią do wzięcia udziału w Industriadzie 2014?  Respondenci, którzy znali nazwę Industriada. Trzy najczęściej wymieniane czynniki, które zachęciły badanych do udziału w Industriadzie 2014 to: ciekawy sposób na spędzenie czasu z rodziną, znajomymi, możliwość poznania zabytków techniki oraz przygotowane atrakcje.

46 Czynniki, które zachęciły do wizyty w konkretnym obiekcie, miejscu  P4. A dlaczego zdecydował/a się Pan/i na wizytę w tym konkretnym obiekcie, miejscu?  Wszyscy respondenci.

47 Liczba osób towarzyszących  P7. Kto towarzyszy Panu/i podczas pobytu na tej imprezie?  Wszyscy respondenci.

48 Odwiedzenie innych obiektów w ramach Industriady  P8. Czy odwiedził/a Pan/i dziś również inne obiekty, miejsca, w których organizowane są imprezy w ramach Industriady 2014? Jeśli tak, to ile?  Wszyscy respondenci.

49 Zamiar odwiedzenia innych obiektów w ramach Industriady  P9. Czy zamierza Pan/i odwiedzić jeszcze inne obiekty, miejsca, w których organizowane są imprezy w ramach Industriady 2014? Jeśli tak, to ile?  Wszyscy respondenci.

50 Odwiedzenie i zamiar odwiedzenia innych obiektów w ramach INDUSTRIADY 2014 w podziale na rozkład godzinowy Wykres prezentuje odsetki respondentów deklarujących odwiedzenie oraz zamiar odwiedzenia innego obiektu w ramach Industriady Za podstawę przyjęto godziny rozpoczęcia przeprowadzania wywiadu.

51 Długość pobytu  P10. Ile czasu zamierza Pan/i spędzić na uczestnictwie w wydarzeniach w ramach Industriady 2014? Chodzi o łączną długość pobytu - czas spędzony do tej pory i planowany.  Wszyscy respondenci. Średni czas spędzony na uczestnictwie w wydarzeniach w ramach Industriady 2014 wyniósł około 4 godziny.

52 Wydatki  P11. Myśląc o swoim dotychczasowym uczestnictwie w wydarzeniach w ramach Industriady ile wyniosły Pana/Panią koszty w przeliczeniu na osobę? Proszę uwzględnić wydatki na jedzenie, napoje, zakupy, wejściówki i wszelkie inne atrakcje.  Wszyscy respondenci. Wydatki poniesione Wydatki planowane Średnia łącznych wydatków: planowanych i poniesionych wyniosła 30 zł.

53 Wydatki w podziale na rozkład godzinowy Wykres prezentuje średnie kwoty wydatków poniesionych i planowanych (w zł). Za podstawę przyjęto godziny rozpoczęcia przeprowadzania wywiadu.

54 Uczestnictwo w poprzedniej edycji festiwalu  P29. Czy brał/a Pan/i udział w poprzednich edycjach festiwalu Industriada? Jeśli tak, w którym roku?  Wszyscy respondenci. Z roku na rok wzrasta odsetek uczestników, którzy brali udział w poprzednich edycjach Industriady. Obecnie już ponad połowa badanych brała udział w poprzednich edycjach festiwalu. Największy odsetek, 91% z nich (47% wszystkich badanych), uczestniczył w zeszłorocznej edycji festiwalu.

55 Odwiedzanie zabytków techniki  P32. Czy był/a Pan/i kiedykolwiek wcześniej w tym obiekcie (zabytku), w którym teraz jesteśmy?  Wszyscy respondenci.

56 Częstość odwiedzania zabytków techniki  P33. Jak często odwiedza Pan/i zabytki techniki na terenie województwa śląskiego?  Wszyscy respondenci.

PROFIL UCZESTNIKÓW 57

Płeć i wiek Lokalizacja PŁEĆWIEK KobietyMężczyźni20-24 lata25-34 lata35-44 lata 45 lat i więcej Bielsko-Biała, n=3272%28%19%31%16%34% Bytom, n=5052%48%26%28%20%26% Chorzów, n=5050% 26%38%20%16% Częstochowa, n=4255%45%29%21%38%12% Gliwice, n=5366%34%11%28%19%42% Katowice, n=10266%34%9%30%37%24% Łaziska Górne, n=3037%63%10%27%40%23% Rybnik, n=3053%47%10%23%43%23% Siemianowice Śląskie, n=56 46%54%14%41%27%18% Tarnowskie Góry, n=3050% 10%40%33%17% Tychy, n=3040%60%43%30%10%17% Zabrze, n=10064%36%17%37%28%18% EDYCJA 2014, N=60557%43%18%32%28%22%

Wykształcenie i posiadanie dzieci Lokalizacja WYKSZTAŁCENIEPOSIADANIE DZIECI Podstawowe Średnie i policealne Wyższe Posiada dzieci Nie posiada dzieci Bielsko-Biała, n=320%34%66%31%69% Bytom, n=5020%40% 36%64% Chorzów, n=5010%52%38%34%66% Częstochowa, n=422%50%48% 53% Gliwice, n=5330%55%15%30%70% Katowice, n=1025%21%74%51%49% Łaziska Górne, n=3020%27%53%63%37% Rybnik, n=3023%33%43%72%28% Siemianowice Śląskie, n=5616%46%38%42%59% Tarnowskie Góry, n=3020%50%30%63%37% Tychy, n=3013%70%17% 83% Zabrze, n=10021%51%28%60%40% EDYCJA 2014, N=60515%43%42%46%54%

Ocena sytuacji ekonomicznej i miejsce zamieszkania Lokalizacja SUBIEKTYWNA OCENA SYTUACJI EKONOMICZNEJ MIEJSCE ZAMIESZKANIA Poniżej średniej Średnia Dobra lub bardzo dobra Mieszkańcy tej samej miejscowości Mieszkaniec innej miejscowości Bielsko-Biała, n=3225%63%13%69%31% Bytom, n=5014%54%32%48%52% Chorzów, n=504%60%35%50% Częstochowa, n=427%46% 57%43% Gliwice, n=5317%83%0%79%21% Katowice, n=1025%59%36%66%34% Łaziska Górne, n=3010%40%50%20%80% Rybnik, n=307%37%57%97%3% Siemianowice Śląskie, n=560%29%71%73%27% Tarnowskie Góry, n=304%46%50%0%100% Tychy, n=3027%37% 63% Zabrze, n=1004%55%41%82%18% EDYCJA 2014, N=6059%53%37%62%38%

Profil uczestników Jako powód udziału najczęściej w porównaniu do pozostałych grup wskazywali przygotowane atrakcje, ale również zainteresowanie konkretnym zabytkiem. Nie przyszli w towarzystwie dzieci. Charakterystyka grupy: osoby w wieku lata, posiadający wykształcenie średnie lub wyższe. Przyszli na Industriadę z myślą o niej jako ciekawym sposobie spędzenia czasu z rodziną. Byli w towarzystwie dzieci. Brali udział w poprzednich edycjach festiwalu. Charakterystyka grupy: osoby w wieku 25 lat i więcej, wykształcenie średnie lub wyższe. Główną motywacją udziału była dla nich możliwość poznania zabytków techniki. Nie przyszli w towarzystwie dzieci. Charakterystyka grupy: kobiety i mężczyźni w wieku lata, wykształcenie wyższe. Wzięli udział w Industriadzie namówieni przez rodzinę, znajomych oraz ze względu na bliskość miejsca zamieszkania. Nie brali udziału w poprzednich edycjach Industriady. Charakterystyka grupy: kobiety w wieku lata, wykształcenie średnie.

INFORMACJE O RESPONDENTACH 62

63 Płeć i wiek  M1. Płeć.  2014: N=605, wszyscy respondenci.  S1. Do której z następujących grup wiekowych Pan/i się zalicza?  2014: N=605, wszyscy respondenci.

64 Wykształcenie i sytuacja zawodowa  M2. Jakie wykształcenie uzyskał/a Pan/i do tej pory?  2014: N=605, wszyscy respondenci.  M5. Jaka jest Pana/Pani aktualna sytuacja zawodowa?  2014: N=605, wszyscy respondenci.

65 Liczba dzieci i sytuacja ekonomiczna  M4. Czy posiada Pan/i dzieci poniżej 18 roku życia? Jeśli tak, to ile?  2014: N=605, wszyscy respondenci.  M6. Jak Pan/i ocenia sytuację materialną swoją (swojej rodziny)?  2014: N=605, wszyscy respondenci.

66 Miejsce zamieszkania  M7. W jakiej miejscowości Pan/i mieszka?  2014: N=605, wszyscy respondenci.

ARC Rynek i Opinia Sp. z o. o. ul. Juliusza Słowackiego Warszawa tel.: fax.: TO, CO ISTOTNE