Formy organizacyjne muszą być dostosowane do: -zadań dydaktycznych, -wieku, -możliwości uczniów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chojnowska Sylwia Dąbrowska Aleksandra Dąbrowska Monika
Advertisements

SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Jak korzystać z literatury popularnonaukowej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Komputery pod ręką Jak zapewnić dostępność komputerów w szkole, zamiast zamykać je w pracowni Komputerowej ? 1.Na każdej długiej przerwie mógłby być dyżur.
KOMPUTER Narzędzie, które mnie kształci i rozwija
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Gotycki Toruń (wycieczka 1-dniowa) 20 października 2012
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
mgr Ewa Jagodzińska -SPZ Lublin 2004
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Multimedialne centrum informacji
Z A P R A S Z A M Y.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
ŚRODKI DYDAKTYCZNE OPRACOWAŁA PATRYCJA FRANCZAK.
lecz dla życia się uczymy”
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
I NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
KOŁO PLASTYCZNE.
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Nr 35 w Warszawie Zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej oferty.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Rodzaje dokumentów.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Jak się tworzy gazetę, audycję radiową, program telewizyjny?
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Pieszy - uczestnikiem ruchu drogowego Edyta Górska
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
„Otwarta droga ku przyszłości
Wychowanie ekologiczne
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Warto wybrać, bo… W zależności od zainteresowań uczniów, szkoła proponuje różne zajęcia dodatkowe : Chór szkolny Zajęcia SKS (Szkolne Koło Sportowe)
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
 Rozwijania zainteresowań i pasji uczniów poprzez stwarzanie im bogatej oferty zajęć pozalekcyjnych,
Wybrane zagadnienia metodyki edukacji zdrowotnej Marzena Radomska.
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 31 IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO W RADOMIU.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
XX Liceum Ogólnokształcące
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
„Nowoczesne inspiracje”
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Formy organizacyjne muszą być dostosowane do: -zadań dydaktycznych, -wieku, -możliwości uczniów.

Forma nauczania w skali mikro kojarzy się z takimi elementami systemu, jak: Szkolne zajęcia dydaktyczne uczniów: lekcja (jako organizacyjna forma nauczania), zajęcia laboratoryjne, zajęcia świetlicowe, zajęcia warsztatowo-produkcyjne Zajęcia pozaszkolne: wycieczka, zajęcia w zakładach produkcyjnych, usługowych, praca domowa ucznia Pozalekcyjne zajęcia dydaktyczne uczniów: kółka zainteresowań, chór szkolny, szkolny klub sportowy

Formy organizacyjne możemy wiązać też z takimi kategoriami organizacji pracy uczniów na lekcji i poza nią, jak: -praca zbiorowa (frontalna) uczniów, -praca grupowa (zespołowa): w diadach, triadach i grupach powyżej 3 osób- - dobór heterogenny (o różnym poziomie), - homogenny (o tym samym poziomie), - desmogenny (według życzeń uczniów), -praca jednostkowa (indywidualna).

Środki dydaktyczne – to wszelkiego rodzaju przedmioty oddziałujące na zmysły uczniów, których zadaniem jest ułatwienie poznawania rzeczywistości. Środki dydaktyczne skracają proces nauczania, pozwalając w krótszym czasie przekazać więcej wiadomości, skuteczniej ukształtować umiejętności, zainteresować, zmotywować uczniów, itd.

Środki dydaktyczne dzielimy na 3 grupy: naturalne, techniczne, symboliczne.

Środki dydaktyczne naturalne to okazy z otoczenia naturalnego, kulturowego, społecznego, które bezpośrednio przedstawiają rzeczywistość

Środki techniczne, które pokazują rzeczywistość w sposób pośredni: a) wzrokowe: - przeźrocza; - film; - rysunki; - fotografie; - ilustracje z czasopism, folderów itp.; b) słuchowe: - nagrania magnetofonowe, płytowe; - audycje radiowe; c) wzrokowo- słuchowe: - programy telewizyjne; - multimedialne programy komputerowe; d) automatyzujące: - maszyny dydaktyczne (uczące, ćwiczące, egzaminujące); - komputery; -pracownie językowe; -fantomy i modele, np. do resuscytacji, iniekcji.

Środki symboliczne, przedstawiające rzeczywistość za pomocą słowa żywego i drukowanego (w tym podręcznik szkolny), znaków, rysunków technicznych, grafów, map.