UZALEŻNIENIA OD GIER KOMPUTEROWYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM
Advertisements

informacje i wskazówki dla rodziców
Nadużywanie alkoholu Przemysław Kowalik.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Syn Pani Justyny Enterowskiej Piotrek
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Profilaktyka agresji i przemocy
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Twój przyjaciel czy wróg?
Uzależnienia a rozwój dziecka
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Gry komputerowe-rozwijają czy uzależniają?
Bezpieczni w komputerowym świecie
Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają?
Uzależnienie od internetu
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
UZALEŻNIENIE Internet.
DROGA DO UZALEŻNIENIA.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
CZAS WOLNY DZIECKA.
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
STOP pornografii.
ALKOHOLIZM.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Szkolny klub siatkowy.
BEZPIECZNIE W SIECI.
Dziecko w sieci.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Wpływ gier komputerowych na człowieka
ODPOCZYNEK CZYNNY I BIERNY
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.
Dziecięca liga polsko-czeska. Prace nad realizacją projektu odbywały się w Szczyrku.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
SEKSUALNOŚĆ W WSPÓŁUZALEŻNIENIU
Zaburzenia psychiczne spowodowane nadużywaniem alkoholu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Przygotował Sebastian Bożek Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich Technikum Gastronomiczno-Hotelarskie nr 2 im. prof. Stanisława Bergera.
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Internet Zagrożenia związane z Internetem Autor: Damian Urbańczyk.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Fonoholizm- przyzwyczajenie, czy uzależnienie?
Bezpieczni w e-świecie
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Media interaktywne jako źródło wzorców zachowań nastolatków
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Fonoholizm.
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

UZALEŻNIENIA OD GIER KOMPUTEROWYCH

Uzależnienie Ciągłe poszukiwanie pewnych substancji czy powtarzanie określonych zachowań. Uzależniony jest pochłonięty przedmiotem uzależnienia, nie może się bez niego obejść, zaniedbuje inne sprawy od relacji uczuciowych po kontakty w pracy, w szkole. Osoba, która posiada zespół pewnych cech, odczuwa pewne potrzeby stykając się z przedmiotem uzależnienia, przeżywa szczególne doświadczenie związane z oddziaływaniem tego przedmiotu na swoją psychikę w wyniku tego kontaktu Uzależnienie to nie nałóg, ale proces rozpoczynający się w tej chwili, kiedy osoba dzięki temu kontaktowi odbiera siebie w inny sposób.

IAD – Internet Addiction Disorder Zaburzenie przejawiające się w sposobie korzystania z Internetu. Osoba staje się połączona z siecią przez długie godziny, traci poczucie czasu. Nie jest w stanie kontrolować potrzeby łączenia się z siecią, która staje się centrum niepokoju, frustracji

Uzależnia się osoba, która ma w sobie następujące części składowe: Wrażliwość jednostki i istnienie psychopatologii

Uzależnia się osoba, która ma w sobie następujące części składowe: Wrażliwość jednostki i istnienie psychopatologii + Stresor (czynnik wywołujący stres)

Uzależnia się osoba, która ma w sobie następujące części składowe: Wrażliwość jednostki i istnienie psychopatologii + Stresor (czynnik wywołujący stres) + Internet

Kontakt z Internetem jest powtarzany jeżeli osoba doświadcza pozytywnych skutków.

Czuję się pusty i niepotrzebny w realnym życiu, w świecie wirtualnym jestem KIMŚ

Dobrze się czuję jedynie, gdy jestem podłączony do Internetu Czuję się pusty i niepotrzebny w realnym życiu, w świecie wirtualnym jestem KIMŚ Dobrze się czuję jedynie, gdy jestem podłączony do Internetu

Dobrze się czuję jedynie, gdy jestem podłączony do Internetu Czuję się pusty i niepotrzebny w realnym życiu, w świecie wirtualnym jestem KIMŚ Dobrze się czuję jedynie, gdy jestem podłączony do Internetu Kiedy nie jestem w sieci, ludzie mnie źle traktują

Internet to mój jedyny przyjaciel. Czuję się pusty i niepotrzebny w realnym życiu, w świecie wirtualnym jestem KIMŚ Internet to mój jedyny przyjaciel. Dobrze się czuję jedynie, gdy jestem podłączony do Internetu Kiedy nie jestem w sieci, ludzie mnie źle traktują

Uzależnieni spędzają ponad 50 godzin w Internecie; nadmierne korzystanie z Internetu nasiliło ich problemy rodzinne lub szkolne; mimo to nie udaje im się ograniczyć swego zaangażowania; Internet jest dla nich atrakcyjny ze względu na swoją anonimowość, łatwość dostępu i użytkowanie; jest środowiskiem do uzyskania wsparcia społecznego, satysfakcji seksualnej, spojrzenia na siebie samego w inny sposób; czują zwiększenie poczucia władzy, dzięki uczestnictwie w grach opartych na wyobraźni.

Gry są typową formą rozrywki wieku dorastania. 1/4 nastolatków gra codziennie i są to głównie chłopcy; Gry są tworzone przez mężczyzn dla mężczyzn; Chłopcy częściej ujawniają agresję, chęć rywalizacji; Mężczyźni posiadają lepsze umiejętności wzrokowe i przestrzenne.

W gry można grać: - w domu lub „wszędzie” – przy użyciu przenośnych konsoli - bez przerwy, gracz decyduje, kiedy kończy się gra.

POZYTYWY GIER poprawiają kondycję wzrokowo – ruchową podnoszą samoocenę dostarczają poczucie mistrzostwa i osiągnięć, wzmacniają poczucie własnej wartości.

Gry mogą pomagać i są wykorzystywane w terapii: CIEKAWOSTKA Gry mogą pomagać i są wykorzystywane w terapii: u pacjentów po wylewie; u osób z zaburzeniami uwagi (głęboki poziom) u pacjentów z pourazowym uszkodzeniem mózgu czy z urazem czaszkowo – mózgowym; przy uszkodzeniu (urazie) dłoni, nadgarstka, ramienia; u pacjentów z dystrofią mięśniową; u pacjentów z porażeniem splotu barkowego.

NIEBEZPIECZEŃSTWO NAŁOGOWEGO GRANIA Fizyklane: Ryzyko wystąpienia drgawek epileptycznych Halucynacje słuchowe Bóle nadgarstków, łokci, karku, zapalenie ścięgien Nadwaga (brak ruchu) Bezwiedne moczenie, wypróżnianie LECZENIE -> ODSTAWIENIE GRY

DZIECI (0 – 8 lat): Stają się bardziej agresywne po kontakcie z grą komputerową – potwierdza to szereg badań. Nie ma analogicznych badań potwierdzających, że nastolatki i osoby dorosłe staja się bardziej agresywne po grach komputerowych.

UZALEŻNIENIE OD GIER Zachowanie przymusowe (kompulsywne) Brak zainteresowania innymi czynnościami Kontakt głównie z innymi uzależnionymi osobami Objawy fizyczne i psychiczne podczas prób odstawienia tego obiektu, tzw. „efekt odstawienia”, głód.

UZALEŻNIENIE OD GIER JEST WYNIKIEM ICH ODDZIAŁYWANIA NA POZIOM POBUDZENIA Osoby uzależnione spędzają większą część dnia grając, zabiera to cały czas wolny, ale też wpływa negatywnie na czas, który powinien być przeznaczony na naukę, sport, sen, jedzenie, odpoczynek, itp.

KONSEKWENCJE UZALEŻNIENIA (realne) Kradzież pieniędzy, by kupować nowe gry, sprzęt; Udział w drobnych przestępstwach; Kupowanie gier przeznaczonych na obiady, bilety miesięczne itp. Wagary po to by grać! Brak czasu na naukę, prace domowe; Brak życia towarzyskiego cd….

KONSEKWENCJE UZALEŻNIENIA (realne) Poirytowanie, rozdrażnienie, gdy nie ma możliwości grania (np. podczas wakacyjnego wyjazdu); Granie zawsze dłużej niż zaplanowany czas; Zauważalny wzrost poziomu agresji.

WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW Rodzic powinien znać rodzaj gry w jaki gra dziecko, powinien z dzieckiem to omówić (zawsze czytać instrukcję zawartą na opakowaniu)

WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW Dzieci powinny otrzymać konkretna informację od dorosłych, że jest różnica między czasem wymyślonym a rzeczywistym

WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW Zniechęcanie do grania (szczególnie w pojedynkę)

WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW Zapewnienie dziecku innych zajęć w czasie wolnym

SPRAWDŹ ! … czy dziecko gra codziennie?

SPRAWDŹ ! … czy dziecko często gra długo, ponad 3-4 godziny?

SPRAWDŹ ! … czy dziecko potrzebuje emocji, których gra mu dostarcza?

SPRAWDŹ ! … czy dziecko jest niespokojne, poirytowane, jeśli nie może grać?

SPRAWDŹ ! … czy dziecko zaniedbuje życie towarzyskie, inne dodatkowe zajęcia?

SPRAWDŹ ! … czy dziecko gra zamiast się uczyć, odrabiać lekcje?

SPRAWDŹ ! … czy sam próbuje ograniczyć granie, ale jest bezsilny?