Softswitch klasy 5 historia sukcesu wdrożenia w Vectra Marcin Gala Kierownik Projektu Carrier-eX w Dziale Rozwoju Oprogramowania galam@datera.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Neostrada tp.
Advertisements

Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.

e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Podsumowanie działań związanych z budową społeczeństwa informacyjnego
Tomasz Smieszkoł - 15 stycznia
„Migracja środowisk Novell NDS/eDirectory oraz Novell Groupwise do środowiska Microsoft Active Directory oraz Microsoft Exchange przy użyciu narzędzi Quest.
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
To idealne narzędzie do zarządzania komunikacją z klientami i prowadzenia kampanii sprzedażowych na najwyższym poziomie.
Staże Ośrodka RENOWATOR.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Alliance 8300 Zintegrowany system zarządzania bezpieczeństwem
InfinitERP prezentacja systemu.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Prezentacja firmy Pretor sp. z o.o.
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO E-POŁUDNIE Callcenter dla ISP Szyb Elżbiety Chorzów, 15 marca 2013 r.
Seminarium 3. Magdalena Fiałkowska r. Promotor dr inż. Daniel Arendt.
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
Dotcom Projektowanie systemów CCTV Projektowanie sieci LAN
najlepsza strategia rozwoju operatora internetowego na polskim rynku
Agenda 1 Tailored Mobile Solutions S.A 2 Aplikacja TMS Finance 3
- Dostawca usług i rozwiązań telekomunikacyjnych
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
Marek Pietraszek, strona° 1 » Wszystkie prawa zastrzeżone © 1999, Alcatel, Warszawa Wykorzystanie innowacji technologicznych i nowych modeli.
Microsoft Solution Framework
Informacje o firmie HEXA Telecom
Automatyzacja procesu obsługi klienta podczas sytuacji kryzysowych Igor Bokun, prezes zarządu Warszawa,
Efektywna komunikacja ze światem.
Biznes Online Mobile Solution Zdalny dostęp do sieci VPN.
IBM mainframe jest optymalnym serwerem, o ile … (czy musi być tak drogo?)
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Wprowadzenie Prelegenci: –Tadeusz Kowalczyk – TKSoftware –Jerzy Harasimowicz – TACT.
Systemy PABX 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Enterprise Architecture Patterns
Sieciowe rozwiązania Dedicated Micros
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
iq System Operatorska platforma komunikacyjna VoIP Sławomir Jasnoch
Halina Tarasiuk Politechnika Warszawska, Instytut Telekomunikacji
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
„Wszystko jest zawsze uważane za niemożliwe zanim zadziała. Tym właśnie zajmują się przedsiębiorcy – robieniem tego, co ludzie powiedzieli im, że jest.
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Kompleksowe rozwiązania VoIP Kompleksowe rozwiązania Innowacja Szkolenia Usługi dodatkowe Wsparcie techniczne.
Kompleksowe rozwiązania VoIP Kompleksowe rozwiązania Innowacja Szkolenia Usługi dodatkowe Wsparcie techniczne.
System Informatyczny w firmie branży komunalnej
Zarządzanie stacjami roboczymi przy wykorzystaniu urządzeń i oprogramowania KACE serii 1000, 2000, 3000 Adam Pura, IT Projekt Jacek Gralik, Quest Dystrybucja.
Cyfrowy Polsat SA jest największym operatorem telewizji satelitarnej w Europie środkowo-wschodniej i piątym pod względem liczby abonentów w całej Europie.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zintegrowane systemy informatyczne
© Copyright 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Bankowość w telefonie.
Komisja Zasilania IGKM „ Nowoczesne rozwiązania rozdzielnic prądu stałego i średniego napięcia dla elektrycznej trakcji miejskiej” r. Konin.
ARCHITEKTURA SOA JAKO KLUCZ DO CYFROWEJ TRANSFORMACJI Agata Kubacka, Poczta Polska Tomasz Gajewski, Poczta Polska Jerzy Niemojewski, Savangard © 2016 Software.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Warszawa 27 Luty 2014 Analiza implementacyjna usługi VoIP dla zastosowań korporacyjnych Wykonał: Michał Boczek Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Twój najlepszy ruch Best MOVE
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Twój najlepszy ruch Best MOVE
E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Zapis prezentacji:

Softswitch klasy 5 historia sukcesu wdrożenia w Vectra Marcin Gala Kierownik Projektu Carrier-eX w Dziale Rozwoju Oprogramowania galam@datera.pl 30 września 2013 www.datera.pl

DATERA – software house ICT Firma teleinformatyczna (software house) specjalizująca się w tworzeniu i utrzymaniu rozwiązań telekomunikacyjnych oraz IT dla biznesu. Obecna na rynku od 2003 roku. Rozwiązania Datera SA wykorzystywane są przez: 5 krajowych operatorów, 2 zagranicznych operatorów, 200 firm i instytucji, 170 000 końcowych użytkowników. Portfolio usług firmy zwiera między innymi: rozwiązania abonenckie – centrale telefoniczne IP PBX dla przedsiębiorstw (Call-eX™ i Mini-eX™) nowej generacji platformy telekomunikacyjne klasy operatorskiej oparte o IP (Carrier-eX™) inteligentne systemy analizujące duże ilości danych w czasie rzeczywistym dla branży telekomunikacyjnej i finansowej (Fraud-eX™) dedykowane, „szyte na miarę” rozwiązania służące realizacji wybranych usług świadczonych w chmurze na masową skalę Atuty Datera SA: silny zespół techniczny pełne prawa do wytwarzanych systemów elastyczność technologiczna i biznesowa wysoka jakość i konkurencyjność produktów 2

VECTRA – operator kablowy Jeden z liderów pod względem liczby abonentów telekomunikacyjny operator kablowy w Polsce: ponad 800 000 abonentów, 164 miasta w Polsce, 101 Biur Obsługi Klienta. Zakres działalności Grupy Vectra to: telewizja kablowa – analogowa i cyfrowa, w tym dostęp do programów telewizyjnych w standardzie HD i 3D szerokopasmowy dostęp do internetu – tradycyjny kablowy, świadłowodowy oraz mobilny telefonia stacjonarna bazująca na technologii cyfrowej sieć szkieletowa umożliwiająca transmisję n * 10 Gb/s usługi dla ISP (IP tranzyt, transmisja danych, asymetryczne łącza dla operatorów hostingowych etc.) Atuty w relacjach z klientami B2B i ISP: atrakcyjne ceny elastyczne podejście gotowość do zajęcia się nawet najbardziej niestandardowymi realizacjami krótka ścieżka decyzyjna, płaskie struktury kompetencje technologiczne pozwalające konkurować z największymi 3

Od czego się zaczęło? Potrzeby klienta Vectra: rozszerzenie sprzedaży na rynku biznesowym, wzbogacenie oferty o produkt bardziej zaawansowany, zwiększenie przewagi konkurencyjnej na rynku telekomunikacyjnym. 4

Inicjalizacja projektu 5

Oczekiwania od Carrier-eX Krótki czas wdrożenia rozwiązania Kompletne rozwiązanie sprawdzone na rynku telekomunikacyjnym Funkcjonalność vs. Cena rozwiązania Wysoka jakość świadczonych usług (QoS) Obsługa min. 1 000 000 abonentów Zgodność z regulacjami UKE oraz CBA Niezawodność i skalowalność systemu (wirtualizacja elementów rozwiązania) Wsparcie SLA (Basic, Premium, Gold) 6

Oczekiwania od Carrier-eX Wsparcie dla urządzeń kablowych oraz urządzeń IP Zaawansowana usługa Fax Server (Web2Fax, Print2Fax,Mail2Fax) Dostępność usług dodanych typu: V-IVR, Call Recording, Call Center, Conference Center, FlashPhone Wsparcie TTS (synteza mowy) i Click2Record Panel self-care (GUI) dla usług i użytkowników (user-experience) Wbudowane silne mechanizmy antyfraudowe (real-time billing online) Narzędzia do monitorowania i zarządzania systemem SOAP API do pełnej funkcjonalności  możliwości integracji w przyszłości Pełna obsługa SIP-Trunk, kompatybilność z centralami IP PBX 7

Jak przekonać do rozwiązania? Mały, lokalny dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych Nieznane rozwiązanie operatorskie Dalszy rozwój Carrier-eX Proces wytwarzania rozwiązania oraz naprawiania błędów Współpraca Carrier-eX z ACME Koncepcja systemu rozproszonego (mesh) 8

Datera – software house ICT Główne fakty 10 lat doświadczenia w branży silny zespół techniczny pełne prawa do wytwarzanych systemów elastyczność technologiczna i biznesowa wysoka jakość produktów (QoS) stały wysoki wskaźnik wydatków na R&D Nagrody i wyróżnienia 20 nagród i wyróżnień 12 miejsce Deloitte FAST 50 CE 2012 Tytuł National Finalist in European Businesss Awards 7 miejsce Deloitte FAST 50 CE 2011 9

Architektura platformy Carrier-eX™ 15 000 abonentów na węzeł, wdrożenie min. n+1 węzłów aktywnych 300 jednoczesnych połączeń na SBC (serwer klasy 1u) 10

Platforma telekomunikacyjna Carrier-eX™ Platforma operatorska nowej generacji oparta o IP W pełni skalowalne i wydajne rozwiązanie Obsługa od kilkudziesięciu tysięcy do kilku milionów użytkowników Wsparcie operatora na wielu płaszczyznach (CRM, billing, provisioning, fakturowanie itp.) Szeroki pakiet usług dodanych Proste panele self-care do zarządzania Budowa modularna Wysokie SLA (99,95%) Przeznaczenie: operatorzy telefonii stacjonarnej, komórkowej, operatorzy kablowi, operatorzy VoIP, lokalni dostawcy Internetu 11

Dlaczego DATERA Carrier-eX™ Total cost of ownership (TCO) Krótki czas wdrożenia Elastyczność produktowa (własność pełnego kodu źródłowego) Bliskość Dostawcy w tym: DevOps Team (szybkość wprowadzania zmian) Elastyczność sprzętowa Model biznesowy (elastyczność kontraktu) Dojrzałość organizacyjna (PM + BA + Agile + narzędzia DevOps) Dojrzałość produktowa (Carrier-eX/Call-eX/Prov-eX/Fraud-eX/Conf-eX) Know-how (telekomunikacyjne oraz software development) 12

Planowanie wdrożenia 13

Planowanie projektu Czas realizacji projektu: 3-4 miesiące Odpowiedzialność Datera za realizację projektu (ciężar i zaangażowanie) Zespół projektowy: Datera (13 os.) oraz Vectra (8 os.) Harmonogram prac uzgodniony między stronami Zakres projektu: analiza środowiska i potrzeb Vectra, dostosowanie Carrier-eX do potrzeb Vectra (Dev@Datera), prace instalacyjno-konfiguracyjne, testy, testy, testy…. (np. UAT, failover, …), szkolenia użytkowe oraz administracyjne oraz odbiór wdrożenia. 14

Ryzyka w projekcie Współpraca platformy Carrier-eX z ACME Provisioning oraz współpraca z modemami kablowymi Możliwość testowania wyłącznie w sieci Vectra Uzgodnienie warunków umowy Niepełny zakres funkcjonalny Potrzeba wytworzenia oraz wydania nowej wersji Carrier-eX Wsparcie BOK dla pierwszych klientów 15

Realizacja projektu 16

Przygotowywanie systemu Carrier-eX Uruchomienie środowiska testowego na potrzeby integracji Kreacja i konfiguracja domen logicznych na systemie testowym Zdefiniowanie procesów obsługi klienta biznesowego Wytworzenie self-care workflow w oparciu o BPM Implementacja szaty graficznej (customizacja) dla systemu Przygotowanie provisioning dla nowych i istniejących urządzeń Dostosowanie warstwy telekomunikacyjnej oraz sieciowej Integracja warstwy billingowej 17

Instalacja Carrier-eX™ Automatyczna instalacja systemów węzłowych (node) Instalacja pełnego rozwiązania na docelowym sprzęcie Development oraz testowanie in-house (Datera) Instalacja platformy z kolokacji Vectra Zdalna konfiguracja platformy Carrier-eX Uruchomienie systemów monitoringu oraz alarmowania Czas na testy… (zdalnie, w kolokacji Vectra, w siedzibie Vectra) Uruchomienie procedur serwisowych (system ticketowy + Atlassian JIRA) Uruchomienie dostępów do dokumentacji online (Atlassian Confluence) 18

Konfiguracja Carrier-eX™ Konfiguracja sieciowa oraz systemowa Styki operatorskie (SIP, AAA, Radius, CLIP, CLIR, T.38, G.711a/b) Charging - cenniki naliczania połączeń Systemy usługowe (IVR, Voicemail, CallCenter, TTS itp.) Połączenia alarmowe (UKE NKA) Obsługa numeracji przeniesionej Provisioning UA (user agent) Mechanizmy antyfraudowe System uprawnień użytkowników oraz usług 19

Monitoring & Control Dedykowani właściciele projektu Vectra – 1 osoba (PM) Datera – 1 osoba (PM) Zarządzanie projektem biznesowo  PMI PMP, dewelopersko  Agile Ciągła komunikacja (@, jabber, telefon, spotkania, conf-call) Wykorzystanie narzędzi do zarządzania wdrożeniem (JIRA + mantis) Bieżące rozwiązywanie pojawiających się zgłoszeń/pytań Realizacja prac deweloperskich zgodnie z harmonogramem w Sprint’ach Wykorzystywanie techniki root-cause analysis dla zgłaszanych problemów Testowanie systemu zgodnie z ustalonymi testami akceptacyjnymi 20

Zamykanie projektu 21

Podsumowanie wdrożenia Czas realizacji projektu : 4 miesiące 2010-08-22  Oferta 2010-11-15  Instalacja sprzętu z zainstalowanym systemem 2010-12-06  Przekazanie dostępu użytkownikom 2010-12-13  Pierwszy klient online Zakres projektu zgodny z planem Koszt projektu zgodny z planem 22

Korzyści Zarządzanie jednoosobowe po każdej ze stron  sukces projektu Wsparcie w obsłudze klienta Vectra w pierwszym okresie  Gold SLA Wsparcie inżyniersko – biznesowe Vectra w pierwszym okresie wdrożenia Możliwość skupienia się na sprzedaży od momentu wdrożenia (pro sales) Rozbudowany i pro-kliencki panel self-care + panel administracyjny BOK Elastyczne możliwości skalowania systemu wraz ze wzrostem klientów Bieżący upgrade oraz bugfix systemu Carrier-eX (5 system releases) Dostęp online do dokumentacji techniczno-użytkowej oraz SOAP API Pełna kompatybilność z centralami IP PBX - Datera Call-eX 23

A po wdrożeniu…. Akcja marketingowa FlashCall (dostosowanie produktu pod akcję) Wytworzenie provisioning dla kolejnych bramek oraz telefonów IP Carrier-eX SOAP API  integracja z systemem provisioning usług Vectra Zwiększenie licencji na system Datera Carrier-eX Plany na redundancję wielo-lokalizacyjną Inne wdrożenia Datera Carrier-eX 2012 - Stany Zjednoczone (Dallas) 2012 – Rumunia 24

Kontakt Datera S.A. ul. Trzy Lipy 3 80-172 Gdańsk tel.: +48 58 739 60 02 fax: +48 58 739 60 01 e-mail: sprzedaz@datera.pl www: www.datera.pl 25