1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
2 Agenda Czego oczekuje Biznes? Wyzwania dla Zarządu Proces zmian Etapy projektu Efekt
3 Czego oczekuje Biznes: Konsolidacja systemów IT Optymalizacja i zarządzanie procesami Kontrola kosztów rozliczalność Integracja Bezpieczeństwo - dla ciągłości Biznesu OSZCZĘDNOŚCI – konsolidacja, optymalizacja
4 Wyzwania dla Zarządu Nr. 1 To Biznes mówi co chce mieć, IT rekomenduje działania i wspiera realizację.
5 Bez decyzji Zarządu i powołania celowego Zespołu, proces konsolidacji i optymalizacji nie działa. Jeśli IT będzie wspierać tylko bieżące działania, generowanie oszczędności jest nie możliwe Bez podejścia procesowego, IT może wspierać tylko bieżące potrzeby i utrzymywać aktualny poziom
6 Proces zmian I Etap Stopniowy outsourcing infrastruktury IT II Etap Powołanie zespołu ds. konsolidacji Inwentaryzacja i optymalizacja procesów biznesowych. Mapowanie procesów biznesowych na systemy IT Wybór docelowego systemu w każdym z obszarów biznesowych Wdrożenie usługi Cloud Community
7 Ludzie Ewaluacja i rozwój firmy Promowanie i rozpowszechnianie idei i kultury biznesowej Zidentyfikowanie słabych punktów. I wyzwań biznesowych Poznanie się. Swoich partnerów biznesowych Procesy Tworzenie teamów ukierunkowanyc h biznesowo Hierarchizowanie pracy udziałowców wg celów biznesowych Rozwijanie procesu rozwojowego Agile Tworzenie inter funkcjonalnych procesów. Technologie Właściwe zarządzanie informacją Tworzenie, zarządzanie i monitorowanie otoczeniem biznesowym Określenie potrzeb biznesowych Aktywne wchodzenie w nowe technologie Informacja Uruchomienie przetwarzania i monitorowani info wejścia/Wyjścia Usprawnienie przepływu informacji w firmie pomiędzy działami. Stworzenie wspólnego modelu metadata Wzmocnienie jakości danych DQ, MDM, inne działania obiegu informacji Zaangażowanie wszystkich partnerów w kierowanie Proces zmian
8 Etapy projektu TestyWdrożenie Faza II Optymalizacja, outsourcing Stworzenie koncepcji Faza I rozpoznanie analiza, PB
9 Efekt Optymalizacja Usługi Optymalne finansowanie Przerzucenie odpowiedzialności Stworzenie katalogu usług i SLA Bezpieczeństwo
10 Dziękuję! Marcin Florek, Data Center Konsultant Mail: