Interakcja człowiek – komputer Interfejs www

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
20041 Projektowanie dynamicznych witryn internetowych Paweł Górczyński ASP 3.0.
Advertisements

Zastosowanie technologii medialnych i internetowych Wygląd witryny krok po kroku Wykład dr in ż. Jacek Wachowicz
ZASADY PROJEKTOWANIA STRON WWW
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników.
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
Cechy dobrej, udanej strony. NET-ETYKIETA Net-etykieta- jest to tzw. sieciowy Savoir-Vivre. Zawiera on kilka podstawowych zasad Internetowego dobrego.
Dropbox.
Szkoła Cyfrowa dla wszystkich? Warszawa, 8 listopada 2012.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Szkoła Przysposabiająca do Pracy przy Zespole Szkół Nr 3 we Włocławku
Fundacja Edukacji Ekonomicznej Polskie Centrum Kompetencji Administracji i Edukacji Elektronicznej (PCC) ul. Kopernika Warszawa tel./fax: (+48.
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla nauczycieli.
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
Dla. Dostęp do panelu admina Na potrzeby szkolenia logowanie odbywa się na witrynie:
Autor: Justyna Radomska
System zamawiania on-line
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
Tworzenie prezentacji
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie,
Przygotowanie elementów grafiki do tworzenia stron WWW
Projektowanie stron WWW
Interakcja człowiek – komputer UCD (user centred design)
Interakcja człowiek – komputer Podstawy metod obiektowych mgr inż. Marek Malinowski Zakład Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
W W W Łukasz Stochniał.
Animacja na stronie internetowej
Systemy informatyczne mgr inż. Marek Malinowski Zespół Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock.
Nieograniczone źródło informacji
Interakcja człowiek – komputer GUI (graphical user interface)
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Znaki specjalne Co i jak + brak przykładów.  Aby wstawić symbol lub znak specjalny należy na karcie Wstawianie w grupie Symbole kliknąć na przycisk Symbol.
PULPIT WINDOWS.
Systemy informatyczne wprowadzenie
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Formatowanie treści oraz grafika w kodzie HTML Informatyka.
Systemy informatyczne
prezentacja multimedialna
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Podstawy języka skryptów
Dokumentacja obsługi programów Kamil Smużyński Piotr Kościński.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Umieszczanie multimediów na stronie WWW. Co to jest multimadialność?  Multimedialność w dziedzinie komputerów jest najczęściej rozumiana jako możliwość.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Konsola MMC i jej przystawki
Przewodnik Wprowadzenie do
Przewodnik Bazy CINAHL Wyszukiwanie podstawowe
Usługa e-Załączniki Automatyzacja usługi - nowy kanał komunikacyjny Izba Celna w Białej Podlaskiej Prezentuje Leszek Krasa Biała Podlaska, dn r.
EBSCOhost Mobile Przewodnik
Przewodnik Wyszukiwanie eKsiążek EBSCO.
Bazy CINAHL Wyszukiwanie zaawansowane Przewodnik
HTML.  Wprowadzenie  Protokół HTTP  Język HTML  Definicja typu dokumentu  Nagłówek strony  Formatowanie treści dokumentu  Definiowanie struktury.
ASP.NET Tworzenie i zarządzanie wyglądem aplikacji, tworzenie mapy witryny. Kontrolki nawigacyjne.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
SPIS TREŚCI Adres strony Elementy strony PORUSZANIE SIĘ PO STRONIE.
Miasta Krakowa przyjazny niepełnosprawnym. Wdrożono wzorcowe arkusze styli Wdrożono wzorcowe arkusze styli Opracowano i udostępniono formularze: Opracowano.
Przewodnik Wyszukiwarka naukowa EBSCO Discovery Service (EDS)
Graficzny Interfejs Użytkownika
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Hipertekst HTML WWW.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Interakcja człowiek – komputer Interfejs www mgr inż. Marek Malinowski Zespół Matematyki i Fizyki Wydz. BMiP PW Płock

Interfejs WWW Wytyczne i zasady projektowania terminologia i rodzaje serwisów WWW specyfika interakcji z serwisami WWW ocena interfejsu WWW Metody realizacji metodyka projektowania serwisów WWW wybrane zagadnienia projektowania trendy i innowacje w rozwoju interfejsów WWW

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Usługa www – w pigułce

Interfejs WWW Wytyczne i zasady projektowania - terminologia Strona WWW - element konstrukcyjny serwisu WWW i jako jednostka prezentacji treści (np. pojedynczy ekran) Aplikacja internetowa – odrębna usługa dostępna dla użytkownika poprzez przeglądarkę, niezależnie od technologii realizacji Serwis WWW – zbiór stron WWW oraz usług wbudowanych realizowanych przez aplikacje internetowe, ale postrzeganych przez użytkownika jako funkcje serwisu WWW

Interfejs WWW Wytyczne i zasady projektowania - terminologia Web 1.0 – serwisy i aplikacje tworzone wyłącznie przez dostawców treści, bez możliwości dodawania treści przez użytkowników Web 2.0 – serwisy i aplikacje, w których użytkownicy mają możliwość publikowania swoich treści, komentowania, opiniowania i rekomendowania rozwiązań Web 3.0 – serwisy i aplikacje, w których ma miejsce maszynowe przetwarzanie wiedzy i informacji pochodzących od użytkownika, co stwarza możliwość tworzenia rozwiązań automatycznie adaptujących zawartość i sposób interakcji do preferencji użytkownika

Interfejs WWW Wytyczne i zasady projektowania - specyfika Dwa poziomy interakcji podczas korzystania z serwisów WWW interfejs przeglądarki – interakcja użytkownika z interfejsem przeglądarki (sterowanie sposobem wyświetlania zawartości stron serwisu) właściwy interfejs WWW – interakcja z zawartością strony / serwisu / aplikacji Innowacyjne funkcje interfejsu WWW wyszukiwarka koszyk zakupów oznaczanie elementów aktywnych przyciski naprzód-wstecz

Interfejs WWW Wytyczne i zasady projektowania - specyfika Użytkownik nie czyta tekstu, jedynie skanuje go wzrokiem Użytkownik nie poszukuje najlepszego wyboru, zwykle wystarcza mu wariant zadawalający Użytkownika nie interesuje, jak coś działa, tylko jaką z tego może mieć korzyść Użytkownik jest niecierpliwy i od razu rezygnuje, jeżeli coś nie działa po jego myśli Użytkownik poszukuje przeżyć i zaskoczenia Użytkownik poszukuje wartościowych relacji

Interfejs WWW Wytyczne i zasady projektowania - specyfika 1. Użytkownik nie czyta tekstu, jedynie skanuje go wzrokiem Tekst jest skanowany w poszukiwaniu interesujących słów kluczowych (np. odnośników, nagłówków, wyróżnionych fragmentów tekstu) Wskazówki realizacyjne Tekst na stronie powinien być ograniczony do minimum oraz sformatowany w taki sposób, żeby ułatwić skanowanie – najlepiej przez wyróżnione słowa kluczowe, krótkie akapity z odpowiednimi odstępami

Interfejs WWW Wytyczne i zasady projektowania - specyfika 2. Użytkownik nie poszukuje najlepszego wyboru, zwykle wystarcza mu wariant zadawalający W myśl tzw. zasady ograniczonej racjonalności, użytkownik poszukując pierwszej „wystarczająco dobrej” opcji, świadomie rezygnuje z poszukiwania absolutnie najlepszego wariantu Wskazówki realizacyjne Należy podpowiadać rekomendowane rozwiązania, wprowadzić system sugestii i wzorowania się na postępowaniu innych użytkowników o podobnych upodobaniach

Interfejs WWW Wytyczne i zasady projektowania - specyfika 3. Użytkownika nie interesuje, jak coś działa, tylko jaką z tego może mieć korzyść Użytkownicy poszukują na stronie wskazówek (opisów, odnośników, ikon, wzorców), jak należy postępować, aby uzyskać pożądany efekt i zapamiętują sprawdzone metody postępowania, bez prób zrozumienia sposobu działania systemu Wskazówki realizacyjne Należy umożliwić wykonywanie pracy na wiele sposobów i dostarczać podpowiedzi umożliwiających znalezienie najbardziej efektywnego sposobu postępowania („na skróty”, „szybki dostęp”, „zakupy w trzech krokach”)

Interfejs WWW Wytyczne i zasady projektowania - specyfika 4. Użytkownik jest niecierpliwy i od razu rezygnuje, jeżeli coś nie działa po jego myśli Użytkownicy poszukują na stronie wskazówek (opisów, odnośników, ikon, wzorców), jak należy postępować, aby uzyskać pożądany efekt i zapamiętują sprawdzone metody postępowania, bez prób zrozumienia sposobu działania systemu Wskazówki realizacyjne Należy umożliwić wykonywanie pracy na wiele sposobów i dostarczać podpowiedzi umożliwiających znalezienie najbardziej efektywnego sposobu postępowania („na skróty”, „szybki dostęp”, „zakupy w trzech krokach”)

Interfejs WWW Metody realizacji Typy aktywności użytkownika dowiedzieć się coś kupić coś sprzedać rozerwać się komunikować się Ewolucja metod projektowania Uruchom serwis, a klienci sami przyjdą Reklamuj, że sprzedajesz w sieci, a klienci sami przyjdą Rozpoznaj potrzeby użytkownika i daj mu, czego pragnie Wyprzedzaj potrzeby użytkownika i dostarczaj unikalnych przeżyć

Interfejs WWW Metody -wybrane zagadnienia – układ strony Przykładowe wzory układu stron blokowy centralny dwukolumnowy asymetryczny z menu u góry ekranu dwukolumnowy asymetryczny z menu lewo- lub prawostronnym trójkolumnowy z menu u góry ekranu lub w panelu bocznym Układ strony powinien pozwalać wbudowanie typowych elementów Nagłówek z tytułem strony Nawigacja globalna i lokalna Pola na informację główną (statyczną i dynamiczną) Akcesoria administracyjne (mapę, kontakt, pomoc, itp.) Pole wyszukiwarki lokalnej Stopkę z datą aktualizacji Elementy graficzne, podpisy, okienka odtwarzania multimediów

Interfejs WWW Metody -wybrane zagadnienia – użycie grafiki Sposób wykorzystania grafiki: Należy zapewnić uzyskanie efektu równowagi i harmonii (zasada Gestalt) Należy minimalizować wielkość plików graficznych Kolor powinien podkreślać strukturę strony zgodnie z psychologicznymi zasadami oddziaływania barw Zadbać o odpowiedni dobór kompozycji i proporcji obrazu Unikać animacji i ruchomych elementów (poza serwisami o charakterze edukacyjnym i rozrywkowym)

Interfejs WWW Metody -wybrane zagadnienia – tekst i typografia Tekst i typografia – tekst powinien być Napisany według wskazówek stylistycznych, być krótki, (może być poprzedzony krótkim streszczeniem) Sformatowany pod kątem ograniczeń prezentacji ekranowej i percepcji użytkownika – podawany w mniejszych proporcjach, z odpowiednimi marginesami i odstępami oraz z wykorzystaniem znaków wypunktowania Zaopatrzony w linki do źródeł zewnętrznych (wewnątrz tekstu) Opatrzony odpowiednią grafiką, która uzupełnia przekaz tekstowy