To środowisko specjalistów różnych dziedzin-menedżerów, szefów kuchni, dekoratorów wnętrz czy dyplomowanych znawców win. Jeśli się trafi do renomowanego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technik hotelarstwa.
Advertisements

Przyjmowanie telefonów i interesantów.

Komunikacja interpersonalna
Technikum im. Karola Wojtyły w Sułkowicach
Levchyk Orest Chornyi Sviatoslav Ievdokymov Taras Yuriy Shablya
W obiekcie hotelarskim
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
„Wszelka praca wykonywana z zamiłowaniem jest szczęściem,
Publikacje zawodowe WSiP 2013
KILKA SŁÓW O ZAWODZIE KELNERA.
„Jeśli będziesz mi mówił – zapomnę
Program „Uczenie się przez całe życie”
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Zespół Szkół w Olsztynku im. K.C. Mrongowiusza
Możliwości Matematyka
Technik Obsługi Turystycznej
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Mój wymarzony zawód.
Sztuka sprzedawania.
STANDARYZACJA W HOTELARSWIE
Technik Hotelarstwa Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową.
Technik obsługi turystycznej
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
PROGRAM ANTYKORUPCYJNY POLSKIEJ SŁUŻBY CELNEJ
Klasyfikacja usług hotelarskich
Hotelarstwo LUCYNA SANDACZ.
Struktury organizacyjne hoteli
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie
Instytut Rynku Hotelarskiego Popyt na usługi hotelowe w 2006 oraz tendencje na najbliższe lata.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Konsjerż, concierge – dozorca domu i odźwierny we francuskich kamienicach. We współczesnych luksusowych hotelach również pracownik, którego zadaniem jest.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Model gościnności w Hotelu Stadt Neustadt***
Zdrowy styl życia.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Moje praktyki odbywały się w salonie CV Hair & Beauty 57 Marchmont Street London Moim opiekunem a jednocześnie szefem salonu był Ian Broderick. Dużym.
Kształtowanie jakości w przedsiębiorstwie turystycznym
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
Twoja przyszłość jest w twoich rękach !
Equity Point London - RAJ DLA TURYSTY W SAMYM SERCU LONDYNU JULITA JÓŹWIAK Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – „Uczniowie z Malborka wybierają.
Technik hotelarstwa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
KIERUNKI KSZTAŁCENIA TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH Technik żywienia i usług gastronomicznych jest przygotowany do wykonywania różnych zadań.
Spojrzeć losowi prosto w oczy U Pana Cogito - 10 lat działalności
Pracownik pomocniczy obsługi hotelowej – mój wybrany zawód
Konferencja podsumowująca projekt „PEWNIE W PRZYSZŁOŚĆ nowoczesna edukacja i kompetencje uczniów technikum hotelarstwa ZSHE” 12 czerwca 2015 r.
KSZTAŁCIMY NA 5 GWIAZDEK
Funkcje pracy biurowej
SYSTEMY REZERWACYJNE W HOTELARSTWIE
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
PRACOWNIK POMOCNICZY OBSŁUGI HOTELOWEJ
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU ul. Gen. Grota Roweckiego 64 OFERTA EDUKACYJNA W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
STAŻ ZAWODOWY W NIEMCZECH – OSTSEEBAD BAABE. ACÁ Hotel Mönchgut w Baabe W hotelu ACÁ byłyśmy od dnia do dnia r.
Projekt: „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” współfinansowany przez Unię Europejską.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Kompleksowa obsługa gościa hotelowego
Technik hotelarstwa 4-letni cykl nauczania.
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
TECHNIKUM HOTELARSKIE
Poradnik fotograficzny:
NOVOTEL WROCŁAW CITY Staż w dziale gastronomii
Zapis prezentacji:

To środowisko specjalistów różnych dziedzin-menedżerów, szefów kuchni, dekoratorów wnętrz czy dyplomowanych znawców win. Jeśli się trafi do renomowanego hotelu, ma szansę przyjmować królów, cesarzy, prezydentów i gwiazdy światowego formatu.

Szkoły hotelarskie przygotowują do pierwszej pracy na wielu stanowiskach. Można pracować na stanowiskach kierowniczych, w recepcji, w obsłudze ruchu turystycznego, księgowości czy też nadzorować pracę służby pięter, bo hotel to skomplikowany system współdziałających ze sobą zespołów, zarówno tych widocznych, jak i pracujących niejako za kulisami.

Najbardziej reprezentacyjnym, centralnym miejscem hotelu, gdzie skupiają się wszystkie sprawy, jest recepcja. To tutaj gość jest witany, przyjmowany, tu załatwia wszelkie formalności, tu zgłasza swoje życzenia, uwagi i pretensje. Tutaj powinien uzyskać potrzebne informacje-gdzie w pobliżu znajduje się bank, co warto zwiedzić w okolicy czy- jak dojechać na dworzec.

Pracownicy recepcji czuwają też nad pracą poszczególnych służb hotelowych. Informują na bieżąco gastronomię lub służby pięter, do którego pokoju zamawiano posiłek, gdzie proszono o wymianę ręczników, a gdzie właśnie zwolniono pokój.

Działalność usługowa. Jej specyfiką jest gotowość personelu gości w każdej chwili przez całą dobę. To oni są tutaj najważniejsi- bez nich hotel by nie istniał. Dlatego poziom usług jest, obok ceny, podstawowym kryterium przesądzającym o wyborze hotelu.

Dbanie o potrzeby gościa, jego wygodę i bezpieczeństwo, żeby nie tylko dobrze się u nas czuł, ale by jeszcze tu wrócił.

Nie wystarczy hall w marmurach, złote klamki, wanna z jacuzzi czy łoże z baldachimem. Nie wystarczy też odpowiednie wykształcenie kadry, a nawet znajomość języków. Nawet najbardziej luksusowy hotel ze świetnie wyszkolonym personelem, ale pozbawiony miłej atmosfery, nie przyciąganie gości.

Dobry hotelarz ma tę świadomość i dba o to na każdym kroku. Należy bowiem pamiętać, że pierwsze wrażenie, jakie wywiera na gościu witająca go osoba, decyduje często o jego ocenie całego hotelu.

Pewnie dlatego pierwszy i podstawowy warunek, wymieniany chórem przez wszystkich pracowników hoteli jako niezbędny w tym zawodzie, to- uśmiech! Pogodne usposobienie, życzliwość, uprzejmość i zaangażowanie obowiązują tutaj nieustannie.

Dlatego cechą bardzo w tym zawodzie wskazana jest cierpliwość, opanowanie i umiejętność zdystansowania się. W sytuacjach konfliktowych trzeba zawsze postępować delikatnie i szukać takiego rozwiązania, które będzie dla gościa satysfakcjonujące, a przynajmniej go nie urazi.

W środowisku hotelarskim panują niepodzielnie trzy święte zasady: etyka, estetyka i etykieta. Dlatego do wielu hoteli i szkół hotelarskich zaprasza się znawców protokołu dyplomatycznego, by udzielali młodzieży lekcji właściwego zachowania i dobrego smaku.

Młodzi hotelarze uczą się, jak nienagannie nakryć stół, jak się witać, jak przedstawiać sobie gości, kogo gdzie posadzić. Jest tez szereg rygorystycznych przepisów dotyczących poszczególnych elementów ubioru, sposobu prowadzenia rozmowy z gościem, zachowania w konkretnych sytuacjach.

Rozpoczynając prace w tym zawodzie, trzeba dokładnie wiedzieć, co należy, a czego w żadnym wypadku nie wolno robić. W obecności niedopuszczalnej jest np. ziewanie, podpieranie się pod boki, poprawianie fryzury, jedzenie czy prowadzenie prywatnych rozmów miedzy pracownikami. W rozmowie z gościem trzeba panować nad gestami, mimiką, tonem głosu i unikać kolokwialnego języka. Nawet tak, wydawałoby się, nieistotne szczegóły, jak długość włosów, wysokość obcasa czy liczba noszonych pierścionków.

Hotelarz powinien też odznaczać się uczciwością i odpowiedzialnością. Wszystkich pracowników powinna obowiązywać dyskrecja. Nie wolno udzielać osobom trzecim żadnych informacji na temat gości. Można w ten sposób nie tylko zaszkodzić gościowi i na zawsze stracić klienta, ale narazić hotel na sławę, podważyć renomę i wiarygodność.