W PROWADZENIE DO DEBATY Tworzymy KODEKS 2.0
P LAN DZIAŁANIA 1. Idea programu Szkoła z Klasą Wprowadzenie podstawowych pojęć 3. Po co tworzyć Kodeks 2.0? 4. Siedem punktów Kodeksu Przykładowy kodeks na wesoło – czyli od czegoś trzeba zacząć. 6. Tworzenie własnego Kodeksu 2.0
I DEA PROGRAMU S ZKOŁA Z K LASĄ 2.0 szkoła, która przygotowuje do życia w nowoczesnym świecie i wychowuje młodych ludzi na aktywnych obywateli, którzy chcą i potrafią stale się uczyć i podejmować nowe wyzwania. (cytat ze strony
W PROWADZENIE PODSTAWOWYCH POJĘĆ Czym jest: TIK netykieta Co to jest kodeks? Po co nam zasady?
S IEDEM PUNKTÓW K ODEKSU 2.0 Ucz i ucz się z TIK. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. Nie kradnij i nie daj się okraść. Komunikujmy się. Komputery pod ręką. Bądź bezpieczny w sieci. Nauczcie tego dorosłych.
P O CO TWORZYĆ K ODEKS 2.0? Analiza problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole Co możemy zmienić, szukanie realnych problemów łatwych do rozwiązania bez nakładu pieniędzy
P RZYKŁADOWY KODEKS NA WESOŁO – CZYLI OD CZEGOŚ TRZEBA ZACZĄĆ. 1. Ciemność widzę, ciemność... z TIK wszystko stanie się pewne i jasne.
2. Internet jest dobry na wszystko ? wykorzystujemy twórczo zasoby sieci.
3. Siódme, nie kradnij czyli przestrzegamy licencji i praw autorskich.
4. Internauci wszystkich szkół łączcie się.
5. Myszka w zasięgu ręki nieograniczona dostępność do sieci.
6. Nie jesteś złotą rybką lista zagrożeń czyhających w sieci zasady bezpieczeństwa.
7. Nie płacz Ewka pomoc nauczycielom, rodzicom i znajomym w odnalezieniu się w świecie nowoczesnych technologii informacyjnych. Kodeks na wesoło pobrany ze strony szkoły z klasą; Koordynatorka: Zdzisława Hojnacka, Edycja 2010/2011