Jak powtarzać i utrwalać wiedzę by sukces w szkole mieć

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

uczyć się języka angielskiego
Demokracja w szkole.
Jak pisać pracę dyplomową?
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Rada Szkoleniowa w SP Opracowanie spisu umiejętności absolwenta w kl. III w celu łatwiejszego pokonania progu kl.IV Alina Tokarska SP2.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Uczyłem się na lekcjach
Jak pomagać dziecku w nauce?
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
Nauczanie zintegrowane
„Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” Wykorzystanie narzędzi (aplikacji) TIK do pracy edukacyjnej w szkole.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Twój kandydat na przewodniczącego Samorządu Szkolnego
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Ocenianie Kształtujące
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
„Ortograffiti w mojej szkole”
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
PAPKIN – KANDYDAT NA DZIENNIKARZA OPRACOWAŁA: Aneta Pyrgiel.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
„NIEODPŁATNE POMOCE EDUKACYJNE” DO DYREKCJI SZKOŁY Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz pedagogów, Firma CREATUS z pomocą lokalnych firm doposaża.
Jak pomagać dziecku w nauce?
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Dlaczego warto korzystać z
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
,,Moja szkoła’’- oczami uczniów SP w Szczęsnem. Wypowiedzi naszych uczniów na temat naszej fantastycznej szkoły!!
Ocenianie Kształtujące
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Pomysł na promocję książki.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Czytanie- kto teraz czyta?
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać książki?
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Lubię czytać!.
Charakteryzator Mój przyszły zawód….
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Czytanie wspiera rozwój dziecka
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Imię i nazwisko nauczyciela
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Jak powtarzać i utrwalać wiedzę by sukces w szkole mieć Jak powtarzać i utrwalać wiedzę by sukces w szkole mieć? Pomysłów kilka do realizacji w domu i wszędzie tam gdzie wiedzę utrwalać trzeba, należy i można.

Nauka w parach. Uczniowie w parach ćwiczą zapamiętywanie informacji, na przykład wzorów matematycznych, nowych słów w języku angielskim, dat, historycznych postaci, czytania map, wyjaśniania nowego materiału. Robią to poprzez zadawanie sobie nawzajem pytań, można przy tym korzystać z podręcznika lub zeszytu. Co ciekawe uczy się zarówno osoba pytana, jak i pytająca. Tą metodę można wykorzystać nawet na przerwach jako tzw. „koło ratunkowe”.

Powtórka „moim zdaniem” W tej metodzie uczniowie w parach (może być więcej osób) dzielą się wiedzą z innymi zawsze zaczynając od zwrotu „moim zdaniem”. Prowadzi to do swobodnej wymiany myśli oraz sprzyja nawiązaniu nowych relacji koleżeńskich. Metodą tą można powtarzać niemal każdy materiał: wzory, wydarzenia historyczne, prawa i zjawiska przyrodnicze, zasady ortografii itd. Wypracowane w ten sposób zdolności krasomówcze pozwolą Wam być może, w przyszłości, na zostanie znanym dziennikarzem lub politykiem, a nawet prezydentem. Wszystko jest w Waszych rękach.

Plakat lub model Uczeń przedstawia przeczytane treści z podręcznika w formie plakatu, modelu, schematu, mapy myślowej lub krótkiej historyjki obrazkowej. Pracę taką należy następnie omówić z rodzicem lub koleżanką/kolegą. Metoda ta angażuje wyobraźnię oraz pozwala ćwiczyć poprawną wypowiedź ustną. Przyzwyczaja mówcę do brzmienia własnego głosu. Jest to ważne w czasie różnych egzaminów ustnych i wystąpień publicznych.

Projekt płyty Uczniowie wymyślają tytuły utworów muzycznych, które powinny znaleźć się na płycie. Mogą one odzwierciedlać różne postaci historyczne, cechy danej epoki lub zjawiska przyrodniczego. Projektują także stosowną okładkę. Płytą należy się następnie pochwalić przed innymi: rodziną lub przyjaciółmi. Być może zawód producenta płytowego lub menadżera gwiazdy polskiej piosenki będzie właśnie dla Was.

Recytacja Uczeń odczytuje tekst na przykład podsumowujący rozdział, najlepiej przed lustrem, w sposób dobitny z zastosowaniem zabiegów interpretacyjnych charakterystycznych dla sztuki scenicznej. Mogą to być gesty, śmieszne lub smutne miny, zmiana intonacji głosu. Być może dzięki zastosowaniu tej metody koś z Was rozwinie swój talent aktorski i zostanie gwiazdą filmową.

Skecz Uczniowie przedstawiają pewną partię materiału lub ważnego zagadnienia w formie skeczu (dowcipu). Dzięki temu materiał zostanie lepiej zapamiętany, zyskacie słuchaczy (mogą to być rodzice lub koledzy/koleżanki), a być może odkryjecie w sobie nowy talent do prowadzenia programu rozrywkowego. Kuba Wojewódzki lub Szymon Majewski pewnie też zaczynali w szkole od opowiadania różnych anegdot. Dlaczego nie można się pośmiać z poważnej matematyki lub historii.

Opowiadanie Uczeń przedstawia jakieś zagadnienie, na przykład obieg wody w przyrodzie, przebieg Powstania Styczniowego, życie ludzi w średniowieczu, w formie zabawnej historyjki. Należy ją następnie przedstawić komuś zaprzyjaźnionemu. Oprócz zysku w postaci zapamiętanej wiedzy kształtujecie umiejętności pisania opowiadań. Umiejętność przydatna ta będzie zwłaszcza dla kogoś, kto w przyszłości zechce zostać pisarzem lub scenarzystą seriali.

Kolaż Uczniowie przedstawiają nowo zdobyte wiadomości w formie kolażu Kolaż Uczniowie przedstawiają nowo zdobyte wiadomości w formie kolażu. Do jego wykonania można wykorzystać wycięte z gazet wyrazy, zdjęcia, własne rysunki, projekty, niewielkie przedmioty. Tą metodę docenią przyszli projektanci mody lub dekoratorem wnętrz. Oprócz zdobywania nowej wiedzy kształtowane są w tym przypadku umiejętności twórczego myślenia, planowania i wyobraźni przestrzennej.

Model Zadaniem ucznia jest przedstawienie jakiejś informacji z zastosowaniem wyłącznie figur geometrycznych, symboli matematycznych. Ta metoda spodoba się tzw. „umysłom ścisłym” i przyszłym architektom.

Śpiewanie Ta technika jest dla tych co lubią śpiewać Śpiewanie Ta technika jest dla tych co lubią śpiewać. Konieczne do zapamiętania treści należy zaśpiewać na znaną melodię np. do piosenki „Ona tańczy dla mnie”. Można wymyśleć też melodię własną. Jest to jednak trudniejsze. Cóż stoi na przeszkodzie do tego, aby na spacerze lub rowerze wyśpiewywać wzory lub tabliczkę mnożenia. Ogólnie dobra zabawa gwarantowana!!!

Za uwagę i cierpliwość dziękują: pani Alina Gościk i pani Monika Jaroszuk. Drodzy uczniowie pamiętajcie, że nauka w Waszym życiu jest najważniejsza. Dzięki niej spełnicie kiedyś swoje marzenia. Początki są zawsze trudne. Nie zniechęcajcie się zbyt szybko!!! Mamy nadzieję, że zainspirowaliśmy Was do tego, aby korzystać z różnych metod lepszego zapamiętywania. Wykorzystajcie swoją wyobraźnię i wymyślcie własną metodę nauki i utrwalania wiedzy. Nigdy nie wiadomo kiedy Wam to się przyda.! Zespół Szkół w Gródku