Sukces jako czynnik motywujący ucznia do rozwoju Sztuka motywacji, czyli jak wydobyć z dzieci to, co w nich najlepsze... Psycholog E.D. Hermanowicz Powiatowa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

SUKCES.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Sposoby motywowania dzieci do nauki.
Jak motywować dziecko do nauki?
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
Życzenia na Nowy Rok.
DEKALOG DLA RODZICÓW Z KONWENCJI PRAW DZIECKA
Człowiek! [...] to brzmi dumnie!
A PROBLEM UZALEŻNIEŃ OD NARKOTYKÓW
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Porady dla Twojego życia:
SZLACHETNA PACZKA to ogólnopolska akcja świątecznej pomocy – realizowana od 2001 roku przez Stowarzyszenie WIOSNA. Głównym jej założeniem jest idea.
Jak pomagać dziecku w nauce?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii.
DEKALOG NAUCZYCIELA.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
SYSYTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W SZKOLE
Coś dla ducha… „Istnieją dwa cele , do których należy dążyć w życiu: pierwszy- osiągnąć to czego się pragnie, drugi – cieszyć się tym.”
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
O korzeniach i skrzydłach…
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Motywowanie do nauki – rola rodzica
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Bezpieczeństwo w sieci
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Co to jest WOLONTARIAT?.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
CO SPRAWIA LIDER, BY INNI ROBILI TO, CO ON CHCE? Zapraszam!
Jak motywować dziecko do nauki ?
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Przyjaciel najcenniejszy dar
JAK ZACHĘCIĆ DZIECKO DO NAUKI
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Sposoby radzenia sobie ze stresem
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Adwent z Piątką Poznańską
Wszystko zaczyna się od modlitwy… Dlatego staraj się by Twoja modlitwa była nieustająca… -Matka Teresa z Kalkuty-
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Zapis prezentacji:

Sukces jako czynnik motywujący ucznia do rozwoju Sztuka motywacji, czyli jak wydobyć z dzieci to, co w nich najlepsze... Psycholog E.D. Hermanowicz Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Olsztynie

Nauka jest najbardziej efektywna wówczas, kiedy sprawia radość Peter Kline Praca dzieci jest zabawą. Dzieci uczą się poprzez wszystko co robią. Caroline Hooper

Wpisywanie dziecka w rolę Najpotężniejszą bronią na Ziemi jest rozpalona ludzka dusza – Ferdynard Foch Jeśli człowieka widzimy takim, jakim jest, czynimy go gorszym. Jeśli widzimy go takim, jakim może się stać, pomagamy mu w tym, aby taki się stawał. – J.W. von Goethe By wierzyć w siebie, muszę mieć kogoś kto we mnie uwierzy. – S. Garczyński Najszczęśliwsza chwila w życiu człowieka to nie ta, w której znalazł żyłę obfitującą złotem, ale ta, w której wytopił złoto z siebie. – R. Mleczko

Od dziecka, którym kierujesz oczekuj tego, co najlepsze. Motywować to wiedzieć jak zmobilizować dziecko do dodatkowego wysiłku. Należy być inspiratorem, ponieważ nie cała motywacja pochodzi z wewnątrz. Często słyszymy, że dzieciom brak motywacji. To nie jest prawda – badania profesora R.J. Wlodkowski z University of Wiscousin stwierdzają, że nie ma ludzi całkowicie pozbawionych motywacji. Trzeba umieć skierować istniejącą energię wewnętrzną na godne cele. Sukces dziecka – dobre studia, dobra praca...To obok inteligencji dziecka i jego wewnętrznego uporu zasługa rodziców i nauczycieli

Od dziecka, którym kierujesz oczekuj tego, co najlepsze Jeśli dzieci wiedzą, że oczekujemy od nich rzeczy dobrych, na ogół starają się spełnić te oczekiwania. Ale gdy spodziewamy się po nich tego, co najgorsze, złe wyniki osiągną z zadziwiającą dokładnością. Podwyższenie oczekiwań ze strony nauczycieli wpływa pozytywnie na dzieci. Od dzieci oczekuj więcej. One będą oczekiwały więcej od siebie, ale rób to w bezpiecznych warunkach tzn. twój delikatny ton głosu, wyraz twarzy, postawa etc. pomaga przekazać dzieciom twoje oczekiwania, a im pomaga postrzegać swoja własną osobę.

Od dziecka, którym kierujesz oczekuj tego, co najlepsze Koncentruj się na mocnych punktach, a nie na słabościach: „szukaj złota, a nie błota”. „Istnieje coś bardziej niespotykanego, coś o wiele lepszego niż zdolność. To zdolność wyznaczania zdolności”. (Elbert Hubbard, psycholog). Więc odkryj takie dziecko. Odkryj talent dziecka

Od dziecka, którym kierujesz oczekuj tego, co najlepsze Stwórz atmosferę, w której dziecko może rozwijać i szlifować swoje zdolności; rozmawiaj o wartościach w rodzinie, w kraju, na świecie. „Jeden z najwszechstronniejszych ludzi XX wieku, dyrektor Julliard School of Music, pianista, pisarz, najwspanialszy nauczyciel w historii Columbia University tak mówił: ‘Powiedzmy naszej młodzieży, że najlepsze książki trzeba dopiero napisać, najlepsze obrazy jeszcze namalować, najlepsze rządy dopiero stworzyć i że wszystko, co najlepsze, zrobią dopiero oni!’” John Erskin

Ucz dziecko, że pragnienia i próby są ważne. Marzenia mają towarzyszyć codziennym zadaniom jednocześnie wysoko ustawiając poprzeczkę doskonałości tzn. codziennie ucz, że to, co robi ma robić dobrze, po prostu lepiej jest uczyć się dobrze niż źle. Stanowczość oznacza troskę. Obojętność (bezstresowość) prowadzi do braku bezpieczeństwa u dzieci. Jeśli zależy ci na dziecku, to znaczy, że zależy ci również na jego, powodzeniu, więc poświęcaj mu CZAS I ENERGIĘ.   

Ucz dziecko, że pragnienia i próby są ważne. Dzieci potrzebują kierowania Nie bój się zwrócić uwagi, każdy popełnia błędy. Zrób to natychmiast, mów co źle zrobiło w kategoriach konkretów. Staraj się krytykować zachowanie, a nie motywy. Wytycz rozsądny cel Ustal pewien postęp celów, żeby dzieci znajdowały radość w regularnym odbieraniu pozytywnego bodźca sukcesu

Stwórz środowisko, w którym niepowodzenie nie oznacza przegranej. Szkoła powinna być miejscem, gdzie ludzie akceptują się bez względu na to, jakie popełniają błędy. Niepowodzenie nigdy nikomu nie zaszkodziło. To strach przed niepowodzeniem zabija człowieka. Ale nie wolno rezygnować, trzeba podjąć ryzyko i iść dalej.

Uczenie dziecka nie jest tak istotne jak wzbudzenie w nim chęci do nauki. Potrzebna jest motywacja zewnętrzna i wewnętrzna (tu np. wytycz określony cel, napisz go bardzo dokładnie na kartce i dąż do niego). Ludzie, dzieci robią to, do czego ich się zachęca, a nie to, co im się każe. Mów często „potrafisz to zrobić!”.

Wykorzystuj wzorce, by zachęcać do sukcesu. Przykład jest szkołą dla wszystkich ludzi; w żadnej innej nie będą chcieli się uczyć.” Edmund Burke Okazuj uznanie i chwal osiągnięcia: Publicznie, na forum całej społeczności Niech każdy sukces będzie okazją do świętowania Podkreśl pochwałę jakimś dodatkowym gestem (nagrody) Pochwała musi być precyzyjna PAMIĘTAJ! ZBYT DUŻO NAGRÓD ZMNIEJSZA MOTYWACJĘ

Obserwuj postęp i zauważaj zmiany na dobre. PAMIĘTAJ! Stosuj mieszankę wzmacniania pozytywnego i negatywnego. Potrzebę współzawodnictwa wykorzystuj w sposób umiarkowany Nie stosuj negatywnych porównań, przeciwnie.

Ostatnia zasada wydobywania z dzieci tego, co w nich najlepsze: STARAJ SIĘ WŁASNĄ MOTYWACJĘ UTRZYMYWAĆ NA WYSOKIM POZIOMIE

Bądź tak silny, by nic nie mogło naruszyć spokoju Twojego ducha, Słowa Twe niech zawsze niosą z sobą radość, zdrowie i nadzieję, Spraw, by każdy człowiek odczuwał przy Tobie piękno swej niepowtarzalności, Spoglądaj zawsze na słoneczną stronę życia i dąż, by optymizm stał się Twą prawdziwą naturą, Sięgaj ku ideałom, zaakceptuj każde zrządzenie losu, lecz oczekuj zawsze tego co najlepsze, Przyjmij z prawdziwym entuzjazmem sukces innych, tak jakby to był Twój własny, Błędy z przeszłości niech będą dla Ciebie wskazówką i siłą do wspaniałych osiągnięć w przyszłości, Niech Twoja twarz zawsze będzie pogodna i niech darzy uśmiechem każdą napotkaną istotę, Poświęcaj wiele czasu na doskonalenie siebie – tak, aby go już nie starczyło na krytykowanie innych, Bądź większy od swego zdenerwowania i niepokoju, szlachetniejszy od wkradającej się złości, silniejszy od codziennych obaw, A szczęście twe niech wyrasta ponad wszelkie zmartwienia.