NAUCZANIE DWUJĘZYCZNE
Nauczanie dwujęzyczne: w klasie medyczno – przyrodniczej w klasie interdyscyplinarnej
Czym jest „nauczanie dwujęzyczne”? Jest to nauczanie minimum dwóch przedmiotów ogólnokształcących w języku polskim i angielskim (wybrane treści). Nauczanie dwujęzyczne prowadzi do poszerzenia wiedzy uczniów na temat realiów życia współczesnego krajów angielskiego obszaru językowego oraz wzbogacenia ich wiedzy o kulturze i historii tych krajów.
„Nauczanie dwujęzyczne pozwala na stosowanie języka obcego w szerokim zakresie oraz jako narzędzia do poznawania wiedzy z innych przedmiotów. Daje także dodatkowy atut, jakim jest kontynuacja studiów w języku obcym w Polsce, czy na świecie.” Marek Nocuła, przewodniczący Ogólnopolskiego Stowarzyszania Dwujęzyczności Bilinguis, dyrektor XLVI LO im. Stefana Czarnieckiego w Warszawie, w którym jest klasa dwujęzyczna z językiem niemieckim.
Jakie są zalety dwujęzyczności? • buduje pewność siebie poprzez wiedzę i zrozumienie, • rozwija zdolności komunikacyjne, zainteresowania, poszerza wiedzę i horyzonty, • pozwala poznać przedmiot z innej perspektywy, • zapewnia częsty kontakt z językiem, • nie wymaga dodatkowych zajęć uzupełniających, bazuje na tym, co potrafią uczniowie, • wprowadza różnorodność, • rozwija motywację i chęci do nauki, • eliminuje kompleksy !!!
Liczba godzin języka angielskiego w tygodniu: w klasie medyczno – przyrodniczej w klasie interdyscyplinarnej 6 – 7 godz./tydz. 8 – 9 godz./tydz.
Obejrzyj filmy o nauczaniu dwujęzycznym http://www.youtube.com/watch?v=8PJz3TQUf7c http://www.edunews.pl/system-edukacji/szkoly/368-zalety-nauczania-dwujezycznego-w-szkole Thank you! Ewa Sławska