KURS PRZEWODNICKI 19 marca 2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Advertisements

Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Podstawy Turystyki Wykład
4.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Warszawa - Berlin - Wiedeń – Barcelona Sp. z o. o
Zawody przyszłości.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Definicja rachunkowości zarządczej
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Gdańsk miastem wolności.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Dyrektor Departamentu Turystyki
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Uniwersalne kompetencje - trend i konieczność Prezentacja podsumowująca odbyty staż zagraniczny Przygotował: Opiekun stażu: Termin odbycia stażu: Kraj.
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
Witamy w Inkubatorze Przedsiębiorczości
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Muzeum Górnictwa Węglowego Edukacja ekologiczna i nie tylko.
Szkolenia, Coaching, PR.
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Charakterystyka zawodu
Biznesplan.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna
Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna 14 kwietnia 2010 r.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
OFERTA KOPALNI SOLI „WIELICZKA” W PREZENTACJI PRZEWODNICKIEJ
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Samorząd Uczniowski.
Spotkanie Informacyjne Kariera Zawodowa w Przemyśle Energetycznym. Poszukiwanie i Produkcja Gazu Ziemnego Powiatowe Centrum Edukacji w Lęborku 20 marzec.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Konferencja Gdańsk - PODR
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Technik żywienia i usług gastronomicznych Technik eksploatacji portów i terminali Technik obsługi turystycznej Technik architektury krajobrazu Technik.
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Technologie w zasięgu ręki. Cele regionalne Umożliwienie transferu technologii pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Nasza szkoła, istnieje w Częstochowie od przeszło 10 lat. Wielu jej absolwentów zajmuje dziś wysokie stanowiska kierownicze, co stawia nas i naszą ofertę.
Ekonomia społeczna – istota problemu
Bank Spółdzielczy w Żmigrodzie
Wisła wzdłuż i w poprzek
Paczków dnia r..
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Zespół szkół Ekonomiczno – Technicznych im. Cichociemnych w Gliwicach
MARKETING INTERNETOWY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Program stażowy Kierunek ORLEN 2019
Zapis prezentacji:

KURS PRZEWODNICKI 19 marca 2011 r.

Misja Kopalni Soli „Wieliczka”   Naszym najważniejszym celem jest zachowanie dla przyszłych pokoleń, wzbogacanie i udostępnianie społeczeństwu pomnika historii i kultury Narodu Polskiego, unikalnego zabytku światowego dziedzictwa przyrody i techniki oraz miejsca kultu. Jesteśmy odpowiedzialni wobec całego społeczeństwa za zrealizowanie tego celu. Nasza praca jest kontynuacją dorobku wielu pokoleń górników. Chcemy podtrzymywać i rozwijać tę tradycję. Robimy wszystko, żeby naszym gościom zapewnić pełne bezpieczeństwo, odpoczynek, rozrywkę i edukację, w dobrych i korzystnych dla zdrowia warunkach. Wszystkich traktujemy z szacunkiem i gościnnością. Naszym pracownikom zapewniamy dobre warunki pracy i wynagrodzenia oraz poczucie bezpieczeństwa i przynależności do górniczej braci. Pragniemy by byli dumni z marki i wielowiekowej tradycji miejsca, w którym pracują. W naszych działaniach promujemy wysokie kompetencje, skuteczność i uczciwość, a pracowników zachęcamy do otwartości i kreatywności oraz ciągłego podnoszenia kwalifikacji. Czujemy się odpowiedzialni wobec otoczenia i społeczności lokalnej. Będziemy chronić środowisko naturalne i wspierać społecznie użyteczne inicjatywy. Jesteśmy lojalni w stosunku do naszych partnerów i instytucji współpracujących. Chcemy, aby realizacja naszych celów, ambicji i wartości była wspólnym dziełem wszystkich naszych pracowników i partnerów. Wierzymy, że realizacja naszej misji znajdzie wsparcie ze strony całego społeczeństwa.

C E L S T R A T E G I A STANDARDY, ZACHOWANIA Jaki jest cel i sens naszego istnienia? Zachowanie dla przyszłych pokoleń, wzbogacanie oraz nowoczesne udostępnianie pomnika historii, kultury, przyrody, techniki i miejsca kultu M I S J A Kopalni Soli „WIELICZKA” S T R A T E G I A Co robimy? Do czego zmierzamy? Domeny Strategiczne Zabezpieczanie zabytkowej Kopalni Wzbogacanie i rozwój produktów turystycznych Udostępnianie i upowszechnianie W A R T O Ś C I Co dla firmy jest ważne ? Historia, kultura, tradycja Marka firmy, znaczenie dla kultury narodowej i europejskiej Wartości chrześcijańskie Utożsamianie się z firmą Uczciwość i rzetelność Wysokie kompetencje Otwartość Kreatywność, innowacyjność STANDARDY, ZACHOWANIA Jak działamy ? Bezpieczeństwo Gościnność i kultura osobista Dobra organizacja Orientacja marketingowa Dyspozycyjność i dyscyplina Ciągłe podnoszenie kwalifikacji Dobre relacje z otoczeniem Podejście ekologiczne

Kopalnia Soli „Wieliczka” Prezes Zarządu Członek Zarządu ds. Ekonomiczno-Finasowych Członek Zarządu ds. Technicznych Dyrektor Biura Spółki Dyrektor Pionu Infrastruktury Dział Księgowości Dział Robót Górniczych Dział Energomechaniczny Dział Wentylacji i Utrzymania Ruchu Dział Utylizacji Wycieków Dział Mierniczy Dział Geologiczny Dział Organizacyjno Prawny Dział Inwestycji i Infrastruktury Dział Planowania i Kontroli Dział Zarządzania Personelem Dział Ochrony Dział Controllingu Dział Informatyki Dział Logistyki Dział Zamówień Publicznych Dział Wynagrodzeń Sekretariat

Kopalnia Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna Podziemny Ośrodek Rehabilitacyjno-Leczniczy Prezes Zarządu Biuro Spółki Doradcy Zarządu Inspektor ds. BHP Członek Zarządu ds. Usług Członek Zarządu ds. Finansów i Marketingu Dyrektor ds. Obsługi Ruchu Turystycznego Dział Księgowości Dział Robót Górniczych Dział Usług Gastronomicznych Dział Marketingu i Public Relations Dział Handlu i Produkcji Dział Obsługi Ruchu Turystycznego Dział Organizacji Imprez Dział Spraw Przewodnickich Hotel

Muzeum Żup Krakowskich Kopalnia Soli Wieliczka Spółka Akcyjna Pion Ekonomiczno-Finasowy Pion Biura Spółki Pion Techniczny Pion Infrastruktury Zakład Mechaniczny Podziemny Ośrodek Rehabilitacyjno-Leczniczy Pion Usług Pion Obsługi Ruchu Turystycznego Pion Ekonomiczno-Marketingowy Kopalnia Soli Wieliczka Trasa Turystyczna Sp. z o.o. Muzeum Żup Krakowskich

Zakres działalności Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. Zabezpieczenie zabytkowej części kopalni przed występującymi zagrożeniami naturalnymi: - zawałowym - wodnym - gazowym

Zakres działalności Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. Utylizacja podziemnych wód zasolonych /w wyniku której powstaje ok. 15 – 20 tys. ton soli warzonej rocznie/

Zakres działalności Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. Utrzymanie ruchu górniczego i energomechanicznego kopalni /w tym maszyn wyciągowych/

Zakres działalności Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. Prowadzenie prac konserwatorsko - zabezpieczających polegających na odtwarzaniu i zachowaniu wyrobisk o unikalnej wartości górniczej, geologicznej i historycznej

Zakres działalności Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. Administrowanie majątkiem kopalni wraz z dostosowaniem go do funkcji turystycznych i leczniczych

Zakres działalności Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. Przygotowywanie strategii rozwoju przedsiębiorstwa i planów rocznych

Zakres działalności Kopalni Soli „Wieliczka” S.A. Prowadzenie prac inwestycyjnych i remontowych obejmujących zakres ujęty w planach strategicznych

Zakres działalności Kopalni Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna Obsługa ruchu turystycznego w tym: Prowadzenie informacji i rezerwacji turystycznych Obsługa kas biletowych

Zakres działalności Kopalni Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna Obsługa ruchu turystycznego w tym: Obsługa techniczna, organizacyjna i dyspozytorska trasy turystycznej

Zakres działalności Kopalni Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna Obsługa ruchu turystycznego w tym: Obsługa szybów i urządzeń transportowych w rejonie trasy turystycznej Organizacja pracy przewodników Prowadzenie górniczych prac remontowych i zabezpieczających na trasie turystycznej

Zakres działalności Kopalni Soli „Wieliczka” Trasa Turystyczna Utrzymanie porządku w wyrobiskach podziemnych i otoczeniu szybu Daniłowicza Obsługa transportu i dostaw towaru

Działalność Marketingowa i PR Opracowanie planów strategicznych oraz planów dot. ruchu turystycznego Kreowanie zewnętrznego i wewnętrznego wizerunku Kopalni Prowadzenie badań i analiz marketingowych Udział w targach turystycznych

Działalność Marketingowa i PR Współpraca z mediami i instytucjami partnerskimi Organizacja imprez o charakterze promocyjnym i wizerunkowym Organizacja wizyt touroperatorów i mediów w kopalni Monitoring prasy, internetu, portali społecznościowych Monitoring otoczenia i konkurencji Opracowanie, wydawanie i dystrybucja materiałów informacyjnych i promocyjnych Aktualizacja strony internetowej i portali społecznościowych

Działalność usługowa Gastronomia

Działalność usługowa Handel

Działalność usługowa Imprezowe, wydarzenia

Działalność usługowa Hotel Grand Sal

Działalność usługowa Podziemny Ośrodek Rehabilitacyjno-Leczniczy 

INTERPRETACJA

Interpretacja ujawnia gościom dlaczego i w jaki sposób miejsce które zwiedzają jest ważne, nie poprzestając na samej informacji, że tak jest w istocie.

przez najdoskonalszych bajarzy Interpretacja Interpretacja posługuje się wieloma technikami podobnymi do tych stosowanych przez najdoskonalszych bajarzy

Interpretacja Pytanie pomocne przy planowaniu interpretacji: Kim są osoby słuchające / kto/ Co należy zinterpretować / co/ Gdzie powinniśmy interpretować / gdzie/ Jakich przedmiotów, obiektów, osób dotyczy opowiadanie /jakie/ Kiedy należy interpretować opowiadanie /kiedy/ W jaki sposób należy interpretować to opowiadanie /jak/ Dlaczego powinniśmy interpretować to opowiadanie /dlaczego/

Interpretacja 10 % to co usłyszą 30 % to co przeczytają Co zapamiętują goście ? 10 % to co usłyszą 30 % to co przeczytają 50 % to co zobaczą 90 % to co sami zrobią

Interpretacja Dobierając tematy interpretacji należy: - upewnić się czy odpowiadają doświadczeniom oraz zainteresowaniu gości - upewnić się, czy dotyczą rzeczy znanych upewnić się czy są wstanie utrzymać zainteresowanie Opowiadanie historyjek i anegdot może uzupełnić dobrą interpretację.

Interpretacja Gdzie i kiedy należy interpretować? Zorganizuj odpowiednią przestrzeń dla gości by mogli wchłonąć otaczające ich środowisko a następnie: wzbudź w nich zainteresowanie, nie wtykaj im na siłę wszystkie wyjaśnienia w jednej chwili pozwól turystom na ich własne ustanowienie rytmu, tempa zwiedzania pozwól swoim gościom na dokonywanie ich własnych odkryć /sprawdź jednak czy to robią/ zwróć na siebie ich uwagę oraz zadaj kilka przygotowanych pytań zorganizuj miejsce do siedzenia, ludzie potrzebują czasu po to by strawić to co zobaczyli

Interpretacja dla dzieci oznacza: Posiadanie wiedzy, która intryguje dzieci oraz utrzymanie ich zainteresowania tematem Opowiadanie dzieciom dobrych historyjek tak, aby słuchały z uwagą Zachęcanie ich do robienia „czegoś” gdyż jeśli już się czegoś podejmą to potrafią to robić przez długi okres czasu Przedstawienie tematu w wesoły sposób, tak aby śmiały się przez całą drogę do domu

Interpretacja Prezentacja ustna prowadzona przez przewodnika: Witasz gości swojej grupy Dowiadujesz się czy członkowie grupy mają specjalne życzenia, które jeśli to możliwe spełniasz Uprzejmie i taktownie zwracasz uwagę swojej grupie na istniejące zakazy i ograniczenia Jeśli wypada, pytasz o inne lokalne atrakcje jakie zwiedzała grupa twoich gości co umożliwi ci ewentualne nawiązanie do własnej prezentacji Przedstawiasz ogólny temat oraz przybliżony czas trwania prezentacji – informujesz o rozmieszczeniu toalet, punktów gastronomicznych, sklepów itp. Następnie sprawdzasz słyszalność członków grupy Stosujesz formę i styl wypowiedzi jaki najbardziej odpowiada twoim gościom

Interpretacja Przekazujesz swoje informacje w taki sposób że: a. Interesuje i ciekawi ich twoja wypowiedź b. Rozumieją i uczą się tego co mówisz c. Twoja prezentacja wzmaga doświadczenia gości oraz wyczucie samego obiektu Od czasu do czasu zachęcasz ich do zadawania pytań Na zadane pytanie odpowiadasz całej grupie, a nie tylko osobie która pytanie zadała Jeśli nie masz odpowiedzi prosisz gości by ewentualnej odpowiedzi poszukali we wskazanym przez ciebie źródle lub kierujesz ich do osoby kompetentnej Promujesz inne atrakcje miasta i regionu Dziękujesz swoim gościom za zainteresowanie

www.kopalnia.pl www.kopalnia.pl/przewodnicy login – przewodnicy hasło – kopalnia