Nowy rozkład jazdy i inwestycje taborowe KM. Ilość przewiezionych pasażerów w roku 2009: 51 mln Prognozowana ilość pasażerów w roku 2010: 53 mln Średnia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Znaki informacyjne.
Advertisements

POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Wybrane inwestycje infrastrukturalne w zakresie transportu szynowego w województwie wielkopolskim Janusz Górny Polityka przestrzenna a transportowa.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
Wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
TRANSPORT Roman Idczak.
TRANSPORT – jak się poruszasz ?
Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej w czasie: -ograniczenia ruchu na I linii metra -zamknięcia podmiejskiej linii średnicowej -wyłączenia ruchu.
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Komunikacja i Turystyka
Przewozy Regionalne w województwie kujawsko-pomorskim
KONFERENCJA ROZKŁADOWA
1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Cena Państwa Warszawa, Ile płacimy podatków (1) Zarabiający średnią Krajową Polak zapłaci w 2012 roku łącznie złotych podatków czyli.
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
spotkanie grupy roboczej z Urzędu Samorządowego Kraju Żylińskiego
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Olsztyn, 13 grudnia 2010r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Człowiek – najlepsza inwestycja.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Departament Rozwoju Gospodarczego Kościerzyna,
Przygotowania PKP Intercity S.A. do świątecznego szczytu przewozowego
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2010/2011 GRODZISK MAZOWIECKI 2010.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Przebudowa ul. Bukowskiej na odcinku od ul. Polskiej do ul. J.Zeylanda Poznań dn. 17 sierpnia 2011 r.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Mechanizmy wspierania rozwoju obszarów wiejskich
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Łódzka Kolej Aglomeracyjna we współpracy z
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu warszawskiego Warszawa, 23 listopada 2009 r.
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW EDYCJI 2011/2012
19 MAJA 2009r.PREZENTACJA SPÓŁKI1 „KOLEJE MAZOWIECKIE – KM” SP. Z O.O. WDROŻONE I PLANOWANE INWESTYCJE.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Statystyki przewozów. Statystyka przewozów Potencjał British Airways:  Przewozi ponad 36 milionów pasażerów rocznie  Trzeci co do znaczenia przewoźnik.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
URZĄDZENIE DO POMIARU PĘTLI ZWARCIA ZASILACZA TRAKCYJNEGO 660V
Elementy geometryczne i relacje
Realizacja projektu 14 ezt dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej Realizacja projektu 14 ezt dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
W dniu 12 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”. W tym roku za opracowanie rozkładu, na podstawie przeprowadzonych.
Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
OFERTA USŁUG Wagony Lokomotywy spalinowe i elektryczne Podzespoły
Transport drogowy na Mazowszu
Zawarcie umowy pomiędzy: Województwem Świętokrzyskim i NEWAG S.A.
Zapis prezentacji:

Nowy rozkład jazdy i inwestycje taborowe KM

Ilość przewiezionych pasażerów w roku 2009: 51 mln Prognozowana ilość pasażerów w roku 2010: 53 mln Średnia ilość pociągów na dobę w rozkładzie jazdy 2009/10 : 684 Średnia ilość pociągów na dobę w rozkładzie jazdy 2008/09 : 690 Ilość pociągów przyspieszonych w rozkładzie jazdy 2009/10 : 12 Ilość pociągów przyspieszonych w rozkładzie jazdy 2008/09 : 9 Pociągokilometry w rozkładzie jazdy 2009/10: Pociągokilometry w rozkładzie jazdy 2008/09:

NOWY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW KM Koleje Mazowieckie wprowadzają nowy, dostosowany do potrzeb pasażera rozkład jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać od 13 grudnia 2009 r.

Rozkład jazdy pociągów KM jest uzależniony: –od pociągów wyższych kategorii m.in. pociągów kwalifikowanych i pospiesznych spółki Intercity czy pociągów Inter Regio spółki Przewozy Regionalne, którymi często podróżuje o wiele mniej pasażerów niż pociągami KM oraz

–od układu technicznego poszczególnych linii - ograniczenia w ruchu tj. przerwa nocna na linii działdowskiej od 23 do 4, ograniczona możliwość przejazdu przez linię średnicową podmiejską i dalekobieżną (jeden pociąg co 3,5-5 min.), jednotorowe odcinki: Otwock - Pilawa, Warka – Radom, czy stary system sterowania ruchem kolejowym jak na linii radomskiej ograniczający jej przepustowość do jednego pociągu na kilkanaście minut.

Pociągi przyspieszone: W nowym rozkładzie jazdy Koleje Mazowieckie uruchomią 12 pociągów przyspieszonych. - „Radomiak” - Warszawa Wsch. (16.18) – Radom (18.25); Radom (5.32) - Warszawa Wsch. (7.37); Radom (7:21) - Warszawa Wsch. (9:32) - „Wiedenka” – Warszawa Wsch. (15.43)- Skierniewice (16.45) Skierniewice (6.01) – Warszawa Wsch. (7.07) - „Bolimek” – Warszawa Wsch.(16.41) – Żyrardów (17.29); Żyrardów (5.45) – Warszawa Wsch. (6.37) - „Łukowianka” - Warszawa Zach. (16.34) – Łuków (18.29) Łuków (4.45) – Warszawa Zach. (6.51) Łuków (5.42) – Warszawa Zach. (8.08) - „Mazovia” – Warszawa Wsch. (17.38) – Płock (20.39) Płock (5.02) – Warszawa Wsch. (7.52)

Nowe pociągi weekendowe: - połączenie Warszawa - Ostrołęka - Warszawa, o godz z Warszawy i o godz z Ostrołęki, - połączenie Warszawa - Góra Kalwaria - Pilawa, które zapewni dojazd na wycieczki piesze i rowerowe w atrakcyjne tereny Mazowsza (wyjazd z Warszawy o godz. 9.00, powrót na godz ),

Dodatkowe pociągi: - dodatkowy pociąg w szczycie popołudniowym z Warszawy do Mrozów, - dodatkowy pociąg w szczycie popołudniowym z Warszawy do Łochowa i porannym z Łochowa do Warszawy, - więcej pociągów z Warszawy do Wołomina. - dodatkowy pociąg poranny z Góry Kalwarii do Warszawy

Nowe postoje pociągu „Mazovia” m.in. w Łącku Zmiana oferty pociągów na linii Radom – Drzewica - nowy pociąg z Drzewicy na godz.7:52 i odjazd z Radomia o godz. 17:09 (do Przysuchy)

Pociągi RegioExpress (REx) Dodatkowe pociągi RegioExpress nie zostaną uruchomione w najbliższym czasie, ponieważ Koleje Mazowieckie nie posiadają wystarczającej ilości taboru do obsłużenia dodatkowych połączeń. Sytuacja jest jednak dokładnie monitorowana i w miarę możliwości pociągi REx zostaną wdrożone do kursowania w kolejnych korektach. Uruchomienie dodatkowych pociągów REx w chwili obecnej musiałoby się wiązać z likwidacją części połączeń kursujących obecnie i zatrzymujących się na wszystkich stacjach, co jest misją i priorytetem Spółki.

PLANOWANE INWESTYCJE KM Rozwój spółki Koleje Mazowieckie i ciągłe poszerzanie oferty wymaga kolejnych inwestycji taborowych, zarówno w zakresie zakupu nowych pociągów, jak i kompleksowej modernizacji eksploatowanego taboru.

Dostawa 20 szt. nowych, czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). 1 grudnia br. Samorząd Województwa Mazowieckiego, Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Holding oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. podpisali umowę dotyczącą dostawy nowego tabor. Pierwszych 15 pociągów typu ELF trafi na mazowieckie tory do maja 2011 r., pozostałe 5 – do końca 2011 r. Całkowita wartość projektu to ponad 460 mln zł.

Nowy tabor będzie wykorzystany do obsługi takich połączeń jak: - Warszawa – Żyrardów - (Skierniewice), - Warszawa – Sochaczew – (Łowicz), - Warszawa – Wołomin – Tłuszcz – Małkinia – (Szepietowo), - Warszawa – Siedlce – (Łuków), - Warszawa – Otwock – Pilawa – (Dęblin) - Warszawa – Radom – (Skarżysko Kamienna).

Dostawa 10 szt. używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania: - nr 1: dostawa 5 szt. używanych EZT serii EN57 lub równoważnych po naprawach głównych z modernizacją oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym EZT. - nr 2: dostawa 5 szt. używanych EZT serii EN71 lub równoważnych po wykonanych naprawach głównych z modernizacją oraz wykonanie 3 napraw rewizyjnych w okresie 10 lat od dnia dostawy, w każdym dostarczonym EZT. Najkorzystniejszą ofertę na ww. zadania złożyły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. Realizacja zlecenia nastąpi w 2010 r. Koszt całkowity zamówienia wyniesie 110 mln zł płatnych w ratach w okresie 10 lat.

Naprawa i modernizacja taboru kolejowego Przedmiotem zamówienia jest naprawa taboru kolejowego w latach , tj. wykonanie 113 napraw okresowych EZT Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania: - nr 1 – wykonanie 23 napraw głównych z modernizacją EZT EN57 - nr 2 – wykonanie 89 napraw rewizyjnych EZT EN57 i 1 naprawy rewizyjnej EZT EN71 z modernizacją w 54 EZT typu EN57 Realizacja zamówienia nastąpi w latach 2010 – 2011 Szacowana łączna wartość zamówienia wyniesie 178 mln zł, w tym modernizacja taboru 112,2 mln zł.

Dostawa 11 nowych, dwukabinowych lokomotyw Nowe lokomotywy, zostaną przeznaczone do obsługi wagonów piętrowych, docelowo składów „push-pull”. Lokomotywy pozwolą na pełne wykorzystanie możliwości technicznych posiadanych wagonów piętrowych. Przetarg na dostawę nowych lokomotyw został ogłoszony 6 listopada 2009 r.– termin otwarcia ofert 16 XII 2009 r. Termin realizacji zlecenia rok Całkowita wartość projektu wyniesie 182 mln.

Zakup taboru kolejowego do obsługi portów lotniczych i przewozów aglomeracyjnych w korytarzu linii E-65 oraz aglomeracji warszawskiej Projekt dotyczy zakupu 16 czterowagonowych EZT, które zapewnią obsługę lotnisk w regionie, w tym Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa – Modlin (PL Modlin) i przewozów aglomeracyjnych w korytarzu zmodernizowanej linii E-65 oraz aglomeracji warszawskiej. Dostawa taboru nastąpi w 2011 roku. Całkowity koszt inwestycji wyniesie 326,8 mln zł.

Łączny koszt inwestycji taborowych (zakupu nowego taboru i modernizacji) wyniesie prawie 680 mln zł Źródła finansowania: - środki finansowe z UE - 50 % - kredyt z EBI - ok. 50 mln Euro - podwyższenie kapitału zakładowego Spółki - 50 mln zł

Dziękuję za uwagę.