na terenie województwa mazowieckiego Załącznik do Uchwały Nr 137/05 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 5 września 2005 roku Samorząd Województwa Mazowieckiego System „Parkuj i Jedź” (Park&Ride) na terenie województwa mazowieckiego
Misja Misją Spółki jest prowadzenie pasażerskiego transportu kolejowego o wysokim standardzie w aglomeracji warszawskiej oraz na pozostałym obszarze województwa mazowieckiego, jako elementu zintegrowanego transportu publicznego.
- wyjście naprzeciw oczekiwaniom podróżnych. „Nowa Jakość na torach” - wyjście naprzeciw oczekiwaniom podróżnych.
Spółka „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. Podróżni W 2005 roku Spółka „Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o. zamierza przewieźć 41 milionów osób.
Linie kolejowe Spółka prowadzi działalność na 9 liniach kolejowych na których uruchamia w dobie 552 pociągi. Warszawa Zachodnia – Łuków, Warszawa Wileńska – Małkinia, Warszawa Zachodnia – Dęblin, Warszawa Wschodnia – Skarżysko – Kamienna, Warszawa Wschodnia – Skierniewice, Warszawa Wschodnia – Łowicz Główny, Warszawa Wola – Działdowo, Tłuszcz – Ostrołęka, Radom – Dęblin.
Sieć Linii
Park&Ride Spółka zamierza do końca czerwca 2006 roku wprowadzić system „Parkuj i Jedź” na Mazowszu. Wiąże się to z wybudowaniem w wytypowanych 40 miejscowościach parkingów strzeżonych.
Samorząd Województwa Mazowieckiego Koszt inwestycji KOSZT INWESTYCJI 100% Samorząd Województwa Mazowieckiego
P25 - 25 miejsc postojowych - 12, P50 - 50 miejsc postojowych - 23, Standard P25 - 25 miejsc postojowych - 12, P50 - 50 miejsc postojowych - 23, P75 - 75 miejsc postojowych - 5,
Miejscowości wytypowane do wdrożenia projektu „Parkuj i Jedź”. Linia Warszawa – Radom: Radom, Pionki, Warka, Piaseczno, Zalesie Górne, Czachówek Południowy. Linia Warszawa – Skierniewice: Żyrardów, Grodzisk Mazowiecki, Brwinów, Pruszków, Milanówek, Jesionka. Linia Warszawa – Łowicz Główny: Ożarów Mazowiecki, Błonie, Sochaczew, Teresin – Niepokalanów. Linia Warszawa – Działdowo: Legionowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nasielsk, Ciechanów, Mława. Linia Warszawa – Małkinia/ Ostrołęka: Wołomin, Tłuszcz, Wyszków, Ostrołęka, Łochów, Małkinia, Zielonka. Linia Warszawa – Mińsk Mazowiecki: Sulejówek Miłosna, Mińsk Mazowiecki, Mrozy, Siedlce, Dębe Wielkie. Linia Warszawa – Dęblin: Otwock, Celestynów, Pilawa, Garwolin, W-wa Międzylesie, Łaskarzew, Sobolew.
Schemat Park&Ride
Schemat Park&Ride
Tablica informacyjna
Znaki informacyjne
Regulamin
Stojak na rowery
Przykładowy parking WKD w Komorowie
Przykładowy parking WKD w Komorowie
Przykładowy parking WKD w Komorowie
Przykładowy parking WKD w Komorowie
Etapy Realizacji Przyjęcie funkcji inwestora przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, Zlecenie, w formie porozumienia, spółce „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. technicznej realizacji projektu, Realizacja 10 parkingów, do końca 2005 roku, w następujących miejscowościach (Ciechanów, Żyrardów, Brwinów, Celestynów, Piaseczno, Ożarów Mazowiecki, Legionowo, Wołomin, Otwock, Siedlce) za kwotę 815.000 złotych. Realizacja pozostałych 30 parkingów, do końca czerwca 2006 roku, za kwotę 2.185.000 złotych,
Argumenty realna możliwość zwiększenia potoku podróżnych, realizacja polityki nowej jakości na torach wzorem Zachodnich aglomeracji, nawiązania współpracy z przewoźnikami transportu zbiorowego działającymi na terenie danej Gminy, realizacja elementów polityki proekologicznej, wpływ na zmianę decyzji o wyborze środka lokomocji,
Argumenty wprowadzenie udogodnień dla turystyki rowerowej, zmniejszenie natężenia ruchu samochodów osobowych na Mazowszu i aglomeracji, zmniejszenie degradacji dróg na terenie Mazowsza, kolejny element budowania nowego i dobrego wizerunku spółki i Samorządu,
Szczegółowy kosztorys P25
Szczegółowy kosztorys P25
Koszty
w standardzie jak opisywany wyżej, wyniesie Koszty Koszt wybudowania 40 parkingów, w standardzie jak opisywany wyżej, wyniesie 3.000.000 złotych.
Koszt działalności P25 Szacowane koszty bieżącej działalności parkingu P25 w miesiącu. w roku Nazwa kosztu Koszt (brutto) Jednostka Ilość Razem Wynagrodzenie 1200,00 etat lub interwencyjne 2,00 2.400,00 28.800,00 Energia elektryczna 0,36 KW 200,00 71,64 859,68 Dzierżawa 0,20 m2 450,00 90,00 1.080,00 Reklama 1.000,00 kampania informacyjna 12,00 83,33 Ubezpieczenie Ubezpieczenie na 50.000 3.500,00 PLN 1,00 291,67 dodatkowo 50,00 25,00 104,17 1.250,00 3.040,81 36.489,68
Koszt działalności P50 Szacowane koszty bieżącej działalności parkingu P50 w miesiącu. w roku Nazwa kosztu Koszt (brutto) Jednostka Ilość Razem Wynagrodzenie 1.200,00 etat lub interwencyjne 2,00 2400,00 28.800,00 Energia elektryczna 0,36 KW 350,00 125,37 1.504,44 Dzierżawa 0,20 m2 1.000,00 200,00 2.400,00 Reklama 1.500,00 kampania informacyjna 12,00 125,00 Ubezpieczenie Ubezpieczenie na 50.000 3.500,00 PLN 1,00 291,67 Dodatkowo 50,00 208,33 2.500,00 3.350,37 40.204,44
Koszt działalności P75 Szacowane koszty bieżącej działalności parkingu P75 w miesiącu. w roku Nazwa kosztu Koszt (brutto) Jednostka Ilość Razem Wynagrodzenie 1.200,00 etat lub interwencyjne 2,00 2.400,00 28.800,00 Energia elektryczna 0,36 KW 450,00 161,19 1.934,28 Dzierżawa 0,20 m2 1.500,00 300,00 3.600,00 Reklama 2.000,00 kampania informacyjna 12,00 166,67 Ubezpieczenie Ubezpieczenie na 50.000 3.500,00 PLN 1,00 291,67 Dodatkowo 50,00 75,00 312,50 3.750,00 3.632,02 43.584,28
Koszt działalności P&R Szacowane roczne koszty funkcjonowania systemu „Parkuj i Jedź” na Mazowszu. Parking Ilość Koszt jednostkowy Koszt roczny P25 12,0 36.489,68 zł 437.876,16 zł P50 23,0 40.204,44 zł 924.702,12 zł P75 5,0 43.584,28 zł 217.921,40 zł Razem 1.580.499,68 zł
Zysk/Strata Szacowany ZYSK/STRATA w roku przy założeniu 100% zajętości. Parking wpływy w roku koszt roczny zysk/strata P25 54.000,00 zł 437.876,16 zł -383.876,16 zł P50 207.000,00 zł 924.702,12 zł -717.702,12 zł P75 67.500,00 zł 217.921,40 zł -150.421,40 zł Razem 328.500,00 zł 1.580.499,68 zł -1.251.999,68 zł
Zysk/Strata Szacowany zysk/strata w roku przy założeniu 75% zajętości. Parking wpływy w roku koszt roczny zysk/strata P25 40.500,00 zł 437.876,16 zł -397.376,16 zł P50 155.250,00 zł 924.702,12 zł -769.452,12 zł P75 50.625,00 zł 217.921,40 zł -167.296,40 zł Razem 246.375,00 zł 1.580.499,68 zł -1.334.124,68 zł
Zysk/Strata Szacowany zysk/strata w roku przy założeniu 50% zajętości. Parking wpływy w roku koszt roczny zysk/strata P25 27.000,00 zł 437.876,16 zł -410.876,16 zł P50 103.500,00 zł 924.702,12 zł -821.202,12 zł P75 33.750,00 zł 217.921,40 zł -184.171,40 zł Razem 164.250,00 zł 1.580.499,68 zł -1.416.249,68 zł
Spółka liczy się z faktem, iż w pierwszych miesiącach działalność sytemu będzie deficytowa natomiast, mamy nadzieję, iż w dłuższym okresie czasu system ten „przyciągnie” nowych klientów.
Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. wnioskuje Wniosek Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. wnioskuje o sfinansowanie ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego projektu „System Parkuj i Jedź (Park&Ride) na Mazowszu” w wysokości: 3.000.000 złotych
Dziękuję za uwagę.