,,Kwalifikacje a kompetencje’’

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Rodzic jako doradca zawodowy
Rozmowa kwalifikacyjna
Efekty kształcenia a wymagania rynku pracy
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
W kwietniu 2012r. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami przeprowadziło badanie CATI w związku z Rankingiem MBA. Badanie zostało przeprowadzone na.
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Kierunki nauczania dla dorosłych w roku szkolnym 2012/2013.
REKRUTACJA 2007 szkoły ponadgimnazjalne zasady rekrutacji.
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Co dalej Gimnazjalisto ?
Kurs kwalifikacyjny w ZSEiO Olesno. Kwalifikacyjny kurs zawodowy to pozaszkolna forma kształcenia ustawicznego, której program nauczania uwzględnia podstawę
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
PORTFOLIO KARIERY CO TO JEST PORTFOLIO?
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Klasyfikacja zawodów „szkolnych” w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Łódź, 19 marca 2015 r. DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej Technik Ekonomista
w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dokumenty aplikacyjne
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
KWALIFIKACYJNY KURS ZAWODOWY
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Logistyk.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,KWALIFIKACJE A KOMPETENCJE’’
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
Inżynier budowy systemów komputerowych nadzoruje, projektuje i konstruuje systemy oraz wdraża oprogramowanie systemowe w różnych dziedzinach gospodarki.
MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH Gdy samochód „zachoruje”, Mechanik go uratuje ;)
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych na rzecz rynku pracy Schemat: Podnoszenie.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU ul. Gen. Grota Roweckiego 64 OFERTA EDUKACYJNA W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
MODUŁ 3 RYNEK PRACY I EDUKACJI
Rozwój kwalifikacji i kompetencji studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koszalinie dr Agnieszka Kühnl-Kinel.
Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
OŚRODKI DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Staże europejskie drogą do sukcesu
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Zapis prezentacji:

,,Kwalifikacje a kompetencje’’ Na rynku pracy, jako nabywcy występują pracodawcy. Poszukują pracowników o ściśle określonych umiejętnościach. Umiejętności – sprawdzona możliwość wykonana przez pracownika czynności prowadzących do zaprojektowanego wyniku. Układy umiejętności, które pozwalają wykonywać zadania zawodowe na odpowiednim poziomie są to kwalifikacje zawodowe.

,,Kwalifikacje a kompetencje’’ Kwalifikacje zawodowe uzyskuje się na drodze ukończenia różnego typu szkół i poziomu. Potwierdzeniem poziomu posiadanych kwalifikacji są tytuły zawodowe zawarte w świadectwach i dyplomach, takich jak: robotnik wykwalifikowany(zasadnicza szkoła zawodowa lub kurs kwalifikacyjny), technik (technikum, pełne kwalifikacje kursów kwalifikacyjnych, szkoła policealna) , studia wyższe (licencjat, inżynier, magister ) itd. Kwalifikacje zawodowe można też uzyskać w formach pozaszkolnych (np. czeladnik, mistrz).

,,Kwalifikacje a kompetencje’’ Ostatnio wiele firm formułuje wymagania dla kandydatów na określone stanowisko pracy na bazie kompetencji. Firmy tworzą listy kompetencji z jasnymi i konkretnymi definicjami. Kompetencje – ogół wiedzy, doświadczenia, postaw a także gotowość pracownika do działania w danych warunkach. To również zdolność przystosowania się do zmieniających się warunków. Zapewniają zdolność do skutecznego działania.

Przykładowa lista kompetencji: wiedza fachowa samodzielność w podejmowaniu decyzji chęć podnoszenia kwalifikacji doświadczenie zawodowe dyspozycyjność umiejętność współpracy lojalność wobec pracodawcy umiejętność organizowania sobie czasu umiejętność tworzenia dobrego obrazu firmy umiejętność adaptacji umiejętność kierowania ludźmi komunikatywność

KWALIFIKACJE I KOMPETENCJE ZACZNIJ JUŻ TERAZ ROZWIJAĆ SWOJE KWALIFIKACJE I KOMPETENCJE  Opracowała: Barbara Taraszkiewicz – doradca zawodowy