EWALUACJA W roku szkolnym 2013/2014 przeprowadzono ewaluację wybranego obszaru działania Placówki. SAMORZĄDNOŚĆ WYCHOWANKÓW  

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Już pod koniec roku szkolnego dawniej odbywały się wybory do samorządu uczniowskiego. 29 maj 1979\1980.
Witamy w naszej szkole !!! Dalej.
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Dlaczego Publiczna Szkoła Podstawowa w Brzeźnicy jest fajna??
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Zespołu Szkół Mechanicznych, Elektrycznych i Elektronicznych w Toruniu
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Współpraca Rodziców ze szkołą i nauczycielami. O dobrej współpracy rodziców ze szkołą świadczy ich zaangażowanie oraz udział we wspólnie organizowanych.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Wyniki Ankiety przeprowadzonej w XIV LO na temat działania Samorządu Uczniowskiego i demokracji w szkole.
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Działania Samorządu Uczniowskiego
Praca Samorządu Uczniowskiego
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
Szkoła Współpracy.
Współpraca w naszej szkole
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
MARTA KOŚCIELNIAK #I LIKE IT. O mnie Cześć! Nazywam się Marta Kościelniak i chodzę do klasy 3f. Interesuję się naukami ścisłymi, piłką nożną oraz grafiką.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Samorząd Uczniowski.
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
DEBATA SZKOLNA.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Nasza „mała” demokracja
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Marian Sobczyk Jan Skalik Barbara Brezdeń. Kompetencje Rady Samorządu Uczniowskiego REPREZENTUJE SZKOŁĘ I UCZNIÓW;WYRAŻA WOLĘ UCZNIÓW INNYM ORGANOM.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
Grupy wychowawcze. Wychowankowie Ośrodka po zajęciach w szkole wracają do Internatu, który jest dla nich drugim domem.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Szkoła Podstawowa nr 8 w Toruniu
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

EWALUACJA W roku szkolnym 2013/2014 przeprowadzono ewaluację wybranego obszaru działania Placówki. SAMORZĄDNOŚĆ WYCHOWANKÓW  

Skład Zespołu: Marta Osses Patrycja Kucharczyk Lucyna Miszczak Jolanta Kuryś-Skrzypczak Maria Florek Przewodnicząca Magdalena Cichocka

Cele ewaluacji: 1. Ocena skuteczności pracy samorządowej wychowanków w ramach Samorządu Szkolnego 2. Ocena samorządności wychowanków poza Samorządem 3. Dostarczenie zainteresowanym podmiotom wiedzy o skuteczności pracy samorządowej wychowanków 4. Sformułowanie wniosków, które będą stanowiły podstawę do ewentualnego udoskonalania, wspierania i rozwijania samorządności wychowanków

Jaki zakres działań prowadzi Samorząd Wychowanków? sfera organizacyjno-rozrywkowa: dyskoteki, imprezy okolicznościowe sfera reprezentacyjna: prowadzenie apeli, poczet sztandarowy i flagowy, udział w imprezach ośrodkowych spotkania z dyrekcją ośrodka, przekazywanie komunikatów dyrekcji na spotkaniach zarządu z samorządem, przekazywanie dyrekcji próśb młodzieży sfera na rzecz społeczności: przygotowywanie zaplecza na imprezy ośrodkowe (wykonywanie dekoracji, przygotowanie stołów, krzeseł, zastawy, sprzątanie), współpraca z osobami organizującymi imprezy prowadzenie klubu internatowego, w tym sklepiku współpraca z sekcją porządkową: kontrola i ocena czystości w sypialniach i pracowniach, dbanie o wizytówkę internatu, sprzątanie terenów zielonych działalność charytatywna, zbiórki w ramach „Góra Grosza”, zbiórka plastikowych nakrętek.

Jaka jest rola Samorządu Wychowanków jako reprezentacji Ośrodka? - na apelach: poczty sztandarowe, młodzież prowadząca apele, migająca hymn - wyjścia pocztów na imprezy zewnętrzne, pogrzeby. Jaka jest rola Samorządu jako reprezentacji wychowanków? - zbieranie pomysłów, próśb, potrzeb wychowanków i przedstawianie ich dyrekcji ośrodka - organizacja zebrań SW (zebrania odbywają się po południu w internacie, w szkole są apele, pogadanki).

Czy są działania wychowawcze podejmowane w placówce planowane i modyfikowane z udziałem wychowanków? - współpraca z Sekcją Porządkową : młodzież sama ocenia porządki, raz w semestrze podsumowuje wyniki i rozdaje dyplomy, nagrody - ocena zachowania wychowanków: przedstawiciele Zarządu omawiają na zebraniach z młodzieżą przykłady łamania regulaminów i konsekwencję takiego postępowania - podejmowanie akcji charytatywnych: np. młodzież dokonała wyboru osoby, dla której odbędzie się zbiórka plastikowych nakrętek - organizacja imprez i konkursów dla grup młodszych (ich własne pomysły, przygotowanie, przeprowadzenie).

Jakie działania podejmują wychowankowie chętnie?

Jakie działania podejmują wychowankowie niechętnie?

Wg nauczycieli Wg wychowawców - organizowanie dyskotek - wycieczki rowerowe - organizowanie zabaw dla młodszych dzieci   - udział w przedstawieniach - planowanie wyjść i wycieczek - wyjścia na lody lub pizzę - organizowanie klasowych urodzin lub imienin - organizowanie imprez dla siebie - zajęcia w pracowni kucharskiej

tak nie czasami N-le 8% 42% 50% Wych. 12% 30% 58% tak nie czasami N-le Czy wychowankowie sami wychodzą z inicjatywą? Czy pomysły inicjują te same osoby? tak nie czasami N-le 8% 42% 50% Wych. 12% 30% 58% tak nie czasami N-le 70% 24% 6% Wych. 100% 0%

Jakie sprawy poruszają wychowankowie? Wg nauczycieli Wg wychowawców - wpływ na jadłospis - zmiany w regulaminach   - sposób spędzania swojego czasu wolnego - organizacja odrabianek - jadłospis - sprawy związane z regulaminami - wyjście do kina - wyjścia do miasta - imprezy integracyjne - plany lekcji

Jakie sprawy poruszają wychowankowie? Wg nauczycieli Wg wychowawców - słuchać młodzieży - dać im prawo wyboru - organizować spotkania i zachęcać do inicjatywy - wskazywać i doceniać efekty ich działań - dać młodzieży większe pole działania - umożliwić im planowanie, wykonanie i podsumowanie własnych działań, wyciągnięcie wniosków - zaktywizować dzieci ze szkoły podstawowej - umożliwić działania dla innych - umożliwić dyskusje na tematy ważne dla młodzieży   - dać im możliwość wyboru

Co robi Samorząd? ( 52 uczniów) organizuje apele 37 osób organizuje uroczystości i święta 30 osób organizuje konkursy 28 osób organizuje wycieczki 12 osób organizuje pomoc dla innych 12 osób Czy chciałbyś/ chciałabyś pracować w Samorządzie Wychowanków? Tak - 15 (LO, TZ) Nie – 21 Nie wiem – 14   Czy masz pomysły na zorganizowanie czegoś w Ośrodku? Tak – 14 Nie - 21 Nie wiem – 14

Pomysły wychowanków zawody sportowe wycieczki karate siłownia oglądanie meczy w tv spotkania z ciekawym człowiekiem studio nagrań samodzielne wyjścia do miasta park linowy konkursy lody w sklepiku boisko do piłki nożnej boisko do siatkówki boisko do koszykówki zabawa z występami nauczycieli Młodzież chciałaby mieć swoje indywidualne zamykane szafki na korytarzach w szkole. Brakuje im miejsca do posiedzenia na przerwach. Ważny dla nich byłby wpływ na jadłospis, zwłaszcza obiadowy.

WNIOSKI Uczniowie znają procedurę wyboru Samorządu Wychowanków Wiedzą jakie działania są przez Samorząd prowadzone Chętnie włączają się do prac zainicjowanych przez Samorząd Do prac Samorządu chętnie włączyłaby się młodzież Liceum i Technikum. Najmniej zainteresowani są uczniowie ZSZ Uczniowie w sposób samorządny oceniają własne zachowanie i porządek ale wyrażają chęć wpływu na inne jeszcze sfery działalności Placówki – jadłospis, regulaminy, spędzanie czasu wolnego Chętnie organizują zajęcia dla młodszych grup, podejmują akcje charytatywne Prawie wszyscy wychowawcy i ponad połowa nauczycieli deklaruje fakt dyskutowania z młodzieżą na tematy, które sama porusza POZIOM WYMAGAŃ B