Opracowanie: Halina Walczak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Z CZEGO ZBUDOWANA JEST ZIEMIA?
Advertisements

„Uwaga! Trzęsienia i wybuchy”
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Wykonał: Kamil Suchanek Kl. 1a
Tektonika płyt: główny proces geodynamiczny
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
czyli nauka o budowie skorupy Ziemi
Agresja i przemoc wśród uczniów
Żaneta Mikłuszka Agnieszka Korzeniowska
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
WULKANIZM na powierzchni Ziemi Przygotowała: Magdalena Kmiotek, ITE.
Ocenianie kształtujące
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
UKSZTAŁTOWANIE DNA OCEANICZNEGO
Obserwacje Balloon prowadzone 24 teleskopem na Mauna Kea Andrzej Baran KA AP UMK Toruń
TSUNAMI.
WULKANY, TRZĘSIENIA ZIEMI, POWODZIE GIMNAZJUM MŁYNKOWO
WULKANY.
Przygotowała : Katarzyna Płonowska kl II e (2011 r)
ocenianie, które pomaga się uczyć
GEOGRAFIA.
Erupcje wulkanów autor: Andrzej Kozyro klasa 1t.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Ile matematyki jest w przyrodzie?
Klasa I g.
Dzieje Ziemi.
Największe katastrofy
Wulkany świata Dalej.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Wulkany i krajobraz śródziemnomorski 
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ropa naftowa.
Czym zajmuje się geografia?
Położenie Warunki klimaty- czne Roślinność naturalna Świat zwierzęcy
Akademia Techniczno-Humanistyczna w B-B Wydział Nauk o Materiałach i Środowisku Kierunek Inżynieria Środowiska LAWA Paulina Adamczyk.
Ocenianie Kształtujące
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
Wulkany.
WULKANY.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
WYBUCHY WULKANÓW.
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Procesy endogeniczne..
Zasady pracy metodą projektu
Moja wymarzona podróż.
WSTĘP DO GEOGRAFII FIZYCZNEJ SYSTEMOWY OBRAZ PRZYRODY - PODSTAWY
poniedziałek, 6 lipca 2015 godz. 08:45 Nowe opracowanie graficzne i muz.: H.S. Temat muzyczny: ENYA śpiewa „Flora`s secrets“ Zapraszam !
WULKANy na powierzchni Ziemi Emilia Nowak 1b.
Park Narodowy Crater Lake znajduje się w południowym stanie Oregon (USA) i został założony w 1902 roku. Ma powierzchnię 741,5 km², obejmuje grzbiet.
Energia geotermalna jako odnawialne źródło energii
Minerały – podstawowy składnik litosfery, który powstał w sposób naturalny i odznacza się budową krystaliczną oraz jednorodnymi własnościami fizycznymi.
Działalność wulkaniczna
Wulkan jako niebezpieczny żywioł.
Wyspa pochodzenia wulkanicznego. Jej powierzchnia w większości utworzona jest przez lawę wulkaniczną. Należy do Hiszpanii. Ostatni wybuch wulkanu miał.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Zagrożenia naturalne cz. 2
Krajobrazy Śródziemne
Najpopularniejsze zanieczyszczenia powietrza
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zjawiska zachodzące na styku płyt litosfery
Zapis prezentacji:

Opracowanie: Halina Walczak WULKANY Opracowanie: Halina Walczak

Jasne określenie celów lekcji - wyznaczenie kierunków pracy na lekcji Sprecyzowanie wymagań -za co będę oceniać Postawienie pytań kluczowych - zainteresowanie uczniów tematem

CELE LEKCJI Po lekcji będziecie potrafili: W JĘZYKU NAUCZYCIELA Uczeń potrafi: zdefiniować pojęcie wulkanizm wymienić elementy budowy wulkanu wymienić kryteria podziału wulkanów dokonać podziału wulkanów zgodnie z przyjętymi kryteriami wskazać obszary podwyższonej działalności wulkanicznej na świecie W JĘZYKU UCZNIA Po lekcji będziecie potrafili: Wyjaśnić dlaczego magma wydobywa się z wnętrza ziemi na jej powierzchnię Wskazywać elementy z jakich zbudowany jest wulkan Wyjaśnić dlaczego nie wszystkie wulkany mają taki sam kształt Opisać materiał jaki wydobywa się z wulkanu Wskazać na mapie świata miejsca o szczególnej aktywności wulkanicznej

Po lekcji będziecie potrafili: Wyjaśnić dlaczego magma wydobywa się z wnętrza ziemi na jej powierzchnię Wskazywać elementy z jakich zbudowany jest wulkan Wyjaśnić dlaczego nie wszystkie wulkany mają taki sam kształt Opisać materiał jaki wydobywa się z wulkanu Wskazać na mapie świata miejsca o szczególnej aktywności wulkanicznej

NaCoBeZu NaCoBeZu doraźne: Oczekuję od uczniów: - Umiejętności wyjaśnienia w jaki sposób dochodzi do wybuchu wulkanów - Scharakteryzowania budowy wulkanu na schemacie - Omówienia jak powstają wulkany stożkowe i tarczowe - Dokonania podziału wulkanów ze względu wydobywające się podczas erupcji produkty oraz aktywność -Wskazania na mapie miejsc o podwyższonej działalności wulkanicznej NaCoBeZu stałe: Będę zwracała uwagę na: - umiejętność logicznego tłumaczenia zjawisk zachodzących w przyrodzie - poprawne wskazywanie powiązań między elementami środowiska przyrodniczego

PYTANIA KLUCZOWE Dlaczego wulkany wybuchają tylko w niektórych miejscach na ziemi? 2. Czy chcielibyście mieszkać w rejonie zagrożonym wybuchem wulkanu?  

UCZEŃ LUBI : Wiedzieć czego się na lekcji nauczy Gdy mówimy przystępnym językiem Gdy stwarzamy mu możliwość: - myślenia twórczego - wyrażania własnego zdania - samodzielnego dochodzenia do wiedzy Wiedzieć za co będzie oceniony

Wulkanizm Ogół procesów geologicznych, związanych z wydobywaniem się magmy oraz innych produktów stałych i gazowych z głębi skorupy ziemskiej na powierzchnię.

Powstawanie wulkanu w strefie subdukcji

Erupcja wulkaniczna Wybuch wulkanu- zjawisko wydobywania się na powierzchnię Ziemi lub do atmosfery jakiegokolwiek materiału wulkanicznego (magmy, materiałów piroklastycznych, substancji lotnych, gazów, pyłów).

Budowa wulkanu

Kaldera

Ararat Wulkan stożkowy Schemat budowy

Kilauea Wulkan tarczowy Schemat budowy Olympus Mons

Podział wulkanów ze względu na kształt Tarczowe - typu hawajskiego - powstają z lawy zasadowej, rzadkiej, wolno krzepnącej Stożkowe - typu wezuwiańskiego - powstają z lawy kwaśnej, gęstej, szybko krzepnącej

Materiał piroklastyczny Bomby wulkaniczne: Lapille:

ze względu na wydobywający się materiał Podział wulkanów ze względu na wydobywający się materiał Efuzywne - lawowe Eksplozywne - wyrzucają materiał piroklastyczny (pyły, popioły, lapille, bomby wulkaniczne) Stratowulkany – mieszane- wydobywa się lawa i materiał piroklastyczny

Podział wulkanów ze względu na aktywność: Czynne- stale lub sporadycznie objawiające swoją działalność (np. Etna, Wezuwiusz) Drzemiące- ich działalność obserwowano w czasach historycznych (np. Fudżi) Wygasłe- nie przejawiające działalności (np. stożki wulkaniczne w Polsce)

Rozmieszczenie wulkanów na świecie. Ognisty pierścień. Ognisty pierścień to około 470 wulkanów położonych wzdłuż wybrzeży Oceanu Spokojnego

Krajobrazy wulkaniczne Ararat Krajobrazy wulkaniczne Fudżi Etna Llullaillaco

Kluczewska Sopka na Kamczatce

Pinatubo- erupcja wulkanu na Filipinach

Bromo na Jawie

Asama w Japonii

Wezuwiusz

Wnętrze krateru Wezuwiusza

Fogo - Wyspy Zielonego Przylądka

Damavand - Iran

Semeru na Jawie

Etna-erupcja wulkanu

Orizaba- Meksyk

Hekla - Islandia

Kilimandżaro

Marapi - Jawa

Krakatau - Indonezja

Mauna Kea - Hawaje

ERUPCJE WULKANICZNE

erupcja wulkanu na Islandii Eyjafjoell erupcja wulkanu na Islandii

Islandia - kolumna dymu i popiołu sięga 11 tysięcy metrów

Chmura pyłu wydobywająca się z islandzkiego wulkanu

KONIEC