czyli kształtowanie logicznego myślenia u przedszkolaka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Pakiet edukacyjny do lekcji MOJA OJCZYZNA
Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Rozpoznajemy wielokąty.
Rozpoznawanie wielokątów.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Dodawanie i odejmowanie wektorów
na podstawie książki Astrid Lindgren "Dzieci z Bullerbyn"
Wielkości wprost i odwrotnie proporcjonalne.
Organizacja pracy przedszkola
W krainie geometrii.
Szkoły Podstawowej nr 45 im. Jana Pawła II w Białymstoku
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Prezentują:.
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
„Uczniowie czytają książki o zwierzętach”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Wykonawcy prezentacji: Katarzyna, Sylwia i Inga
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Prezentują:.
Ruch w przedszkolu wychowanie fizyczne -zajęcia organizowane w ramach podstawy programowej wychowania przedszkolnego (obszar nr 1)
Własności wielokątów.
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej
Matura z matematyki w 2015 roku
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Zadanie 1 Mała puszka farby wystarcza do pomalowania około 4m² powierzchni. Odpowiedz, ile metrów kwadratowych można pomalować, mając do dyspozycji: *
Na ostatnim slajdzie sprawdź skalę ocen.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ZBOŻA ZJADAJMY ENERGIĘ Z NICH MAMY”
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Test wiedzy o parkach narodowych nizin
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W akcji „Zboża zjadamy energię z nich mamy” wzięły udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Poszczególne etapy.
Gotowi? No to zaczynamy .
Ćwicz CorelDraw.
UŁAMKI ZWYKŁE.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
ŚWIĄTECZNIE I NIECO MATEMATYCZNIE
Ś WI Ą TECZNIE I NIECO MATEMATYCZNIE Materiały dydaktyczne opracowane na potrzeby Przedszkola Publicznego nr 22 w Rzeszowie Jadwiga Orłowska – Puzio Uniwersytet.
Temat: O kątach w kole prawie wszystko
Prezentacja dla klasy II liceum
Chemia w kolorach tęczy
Prezentacja dla klasy V szkoły podstawowej Przedmiot: matematyka Dział: Pola figur Temat: Pole rombu.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
„Między duchem a materią pośredniczy matematyka. ”
Przedszkole Publiczne nr 3 w Brzegu DZIEŃ OTWARTY W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 3 W BRZEGU ZAPRASZAMY PRZYSZŁYCH PRZEDSZKOLAKÓW ORAZ RODZICÓW DO NASZEGO.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Obliczanie jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka.
Do czego służą układy równań? Budowanie układów równań.
W ramach konkursu „EFEKT DOMINA”, wielu uczniów z różnych szkół niosło pomoc domom dziecka, domom starców oraz innym instytucjom opieki społecznej. Kilka.
Ciekawostki matematyczne
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Bioróżnorodność wokół nas
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
Przedszkole Strumienie 2016/2017
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Rozpoznajemy wielokąty.
Wychowania Fizycznego Uniwersytet Rzeszowski
KONKURS MATEMATYCZNY.
Na wiejskim podwórku… klasa 1d Monika Downar 22 maja 2019 r.
Zapis prezentacji:

czyli kształtowanie logicznego myślenia u przedszkolaka Matematyczne zabawy czyli kształtowanie logicznego myślenia u przedszkolaka Jadwiga Orłowska – Puzio Uniwersytet Rzeszowski Wydział Matematyczno - Przyrodniczy Materiały dydaktyczne opracowane na potrzeby Przedszkola Publicznego nr 22 w Rzeszowie

Zabawa 1 Z poniższych rysunków wybierz tylko te, na których są zwierzątka. Nazwij je, a następnie dźwiękiem lub ruchem naśladuj każde z nich.

Zabawa 2 Nazwij przedmioty z obrazków, które nie przedstawiają zwierzątek. Połącz w pary zwierzątko i jego przysmak. Sprawdź, czy się nie pomyliłeś…

Zabawa 3 czy ? czy ? ? czy Które zwierzę jest większe? Odpowiedzi: Które zwierzę ma krótszy ogon? czy ? Które zwierzę jest mniejsze? ? czy

Zabawa 4 Z poniższych rysunków wybierz te, na których znajdują się zwierzątka domowe. Ile ich jest? Na którym z przedstawionych poniżej zwierząt można odbywać dalekie podróże? Policz ile ich jest. 4 2

Zabawa 5 Cztery gęsi wybrały się na spacer do pobliskiego stawu. Szły gęsiego, jedna za drugą. Wskaż gąskę, która idzie w tym rzędzie jako pierwsza. Wskaż gąskę, która idzie jako ostatnia. Wskaż największą z gąsek. Wskaż najmniejszą z gąsek.

Zabawa 6 Na poniższych rysunkach znajdują się mamy ze swoimi dziećmi. Policz ile dzieci ma: mama kaczka, mama konik (klacz), mama królik (królica) i mama świnka (maciora). Które mamy mają trójkę dzieci? Ile jest takich mam? 2 1 3 3 2

Zabawa 7 Czy wiesz jak nazywają się zwierzątka z poniższych rysunków? Policz, ile nóg ma każde zwierzątko. Ile jest zwierząt, które mają cztery nogi? Ile jest zwierząt, które mają dwie nogi? Ile jest zwierząt, które mają wąsy? Które zwierzę z czterema nogami ma najdłuższą szyję? Które zwierzęta mają dzioby? Ile ich jest? 3 2 1 2

Zabawa 8 Znajdź wśród obrazków zwierzęta – rozwiązania zagadki: Spotkali się tam, gdzie afrykańska rzeka się wije. On miał wielką trąbę, a ona długą szyję.

Zabawa 9 Zaprowadź każde zwierzątko do jego domu. Ile jest tu zwierzątek, które potrafią latać? 2

Zabawa 10 Tylko dwie biedronki mają tę samą liczbę kropek na skrzydełkach. Wskaż te biedronki. Policz ile mają kropek. 4

Zabawa 11 W każdym rzędzie znajduje się zwierzątko, które nie pasuje do pozostałych. Znajdź je i powiedz, dlaczego je wybrałeś.

Zabawa 12 Znajdź 4 różnice między obrazkami.

Dziękuję wszystkim za wspólną zabawę  Więcej ciekawych pomysłów na naukę przez zabawę można znaleźć w miesięczniku Nauczycielka przedszkola, Wydawnictwo EDIBA POLSKA

Przesłanki realizowanego tematu W roku szkolnym 2014/2015 praca dydaktyczno - wychowawcza w Przedszkolu Publicznym Nr 22 w Rzeszowie przebiega w oparciu o Program wychowania przedszkolnego „Dziecięca matematyka”- Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej :

Bibliografia prezentacji Na potrzeby stworzenia niniejszej prezentacji wykorzystano grafikę dostępną w następujących serwisach internetowych: http://www.empik.com http://boberkowy-world.blogspot.com http://books.google.pl/ http://miastodzieci.pl http://www.kolorowankidowydruku.eu.html http://gry-dladzieci.pl/kolorowanki/ http:// www.bazgroszyt.pl http://www.midisegni.it/Pol/animali_dom.html http://www.przedszkola.edu.pl http://kolorowanki.joe.pl/ http:// www.ediba.com/pol/