młodzieży gimnazjalnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O ZAGROŻENIACH DZIECI W INTERNECIE
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
„Moje dziecko i Internet”
7 punktów Kodeksu 2.0.
KOMPUTER Narzędzie, które mnie kształci i rozwija
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Dziecko w sieci zagrożenia i profilaktyka.
Warszawa, 20 października Korzystanie z mediów mobilnych i stosunek do nich Exposure research Polska.
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
TEQUILA\ TELEWYKŁADY W OCZACH STUDENTÓW wyniki ilościowe ankiety audytoryjnej zrealizowanej w latach akademickich: 2004/ / /2007 mgr Joanna.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Komputer – więcej korzyści
Twój przyjaciel czy wróg?
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Czy to już uzależnienie?
Telewizja, komputer, Internet
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
„BEZPIECZNY INTERNET”
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Czym jest Internet? Czym właściwie jest Internet? Po pierwsze jest to globalna sieć połączonych ze sobą komputerów. Drugim elementem są zasoby znajdujące.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
Bezpieczny internet.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Unikanie zagrożeń w sieci
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Czy to już uzależnienie?
KOMPUTER I INTERNET.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Bądź bezpieczny w sieci
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Przygotował: Jakub Leńczowski
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Internet Zagrożenia związane z Internetem Autor: Damian Urbańczyk.
Aleksander Kuliński klasa II A
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Bezpieczny internet.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Bezpieczeństwo w sieci
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
BĄDŹ BEZPIECZNY W INTERNECIE
Zapis prezentacji:

młodzieży gimnazjalnej Rola internetu w życiu młodzieży gimnazjalnej Praca projektowa uczniów klas II

Projekt edukacyjny przeprowadzony w Zespole Szkół w Zarzeczu- Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II Celem projektu było pokazanie stopnia zastosowania i wykorzystania Internetu do różnych celów przez młodzież oraz do sprawdzenie świadomości uczniów na temat poprawności korzystania z Internetu i rozpoznawania oraz reagowania na agresję przejawiającą się w nim. Badania przeprowadzono w oparciu o ankietę. Objętych nią zostało 60 uczniów z klas II gimnazjum, 33 dziewczęta i 27-chłopców.

3. Czy posiadasz komputer w domu? Tak: 58 Nie: 2 Pierwsze pytania dotyczyły posiadania komputera, laptopów i innych urządzeń z dostępem do Internetu. Większość uczniów posiada 4-5 urządzeń (2-3 komputery, , nootboki Laptopy (notebooki) i netbooki, tablety, smartphone'y, telewizory z dostępem do sieci. 3. Czy posiadasz komputer w domu? Tak: 58 Nie: 2 4. Jeżeli tak, to czy jest on podłączony do Internetu? Tak: 56 Nie: 4

Uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące częstotliwości korzystania; celów, czasu, pory dnia oraz informacji dla których potrzebny jest dostęp do Internetu; najczęściej odwiedzanych stron i portali; miejsc, w których korzystają z dostępu do sieci; posługiwania się Internetem podczas odrabiania prac domowych i przygotowywania się do zajęć.

5. Z jakiego sposobu łączenia się z Internetem najczęściej używasz? Komputer stacjonarny: 16 Laptop: 10 Telefon komórkowy: 16 Inne: 14 6. Gdzie najczęściej korzystasz z Internetu? W domu: 36 W szkole: 2 U znajomych: 11 W bibliotekach: 0

7. Od jak dawna jesteś użytkownikiem Internetu? Od 1roku: 0 Od 2 do 3 lat: 4 Od4 do 5 lat: 6 Powyżej 5 lat: 46 8. Ile czasu dziennie spędzasz czasu surfując po Internecie? Od 0,5h do 1h: 8 Od 2h do 3h: 17 Od 4 do 5h: 6 6 i więcej godzin: 25 9. Ile razy dziennie korzystasz z Internetu? 1 dziennie: 11 2 razy dziennie: 9 3razy dziennie: 11 Więcej niż 4 razy dziennie: 25

10. Jak często w tygodniu korzystasz z Internetu? Codziennie: 48 Kilka razy w tygodniu: 8 Raz w tygodniu: 4 Nie korzystam w ogóle: 0 11. O jakiej porze dnia najczęściej korzystasz z Internetu? Rano: 4 Po południu: 24 Wieczorem: 18 W ciągu dnia: 7

Wyniki ankiety potwierdziły, jak bardzo popularny jest dostęp do Internetu dla uczniów. Jest to spowodowane tym, że na rynku istnieje szeroka gama usługodawców internetowych oraz dostępnych łączy. Zgodnie z przewidywaniami: przeważająca ilość uczniów na pytanie „Gdzie najczęściej korzystasz z Internetu?” odpowiadała, że w domu. Kolejne miejsce zajmuje ; u znajomych. Niepopularne zdają się już być tzw. kafejki internetowe, nikt z badanych nie zdeklarował korzystania z tego typu miejsc z dostępem do Internetu. Większość uczniów korzysta z sieci przeszło 5 lat i więcej jak 6 godzin dziennie, po południami i wieczorem.

Internet wykorzystywany jest bardzo często i często do poszukiwania informacji, do ściągania plików, przeglądania portali informacyjnych. Największym zainteresowaniem naszych uczniów cieszą się portale społecznościowe , gry on-line jak tez słuchanie muzyki i oglądanie filmów.

Uczniowie korzystają tez z poczty email, poszukują informacji, wykorzystują Internet do nauki i dyskusji na forach. Jedna osoba prowadzi blog. Bardzo rzadko robią zakupy przez Internet.

12. do jakich celów wykorzystujesz Internet? bardzo często często rzadko bardzo rzadko Poszukiwanie informacji 19 21 5 0 Sprawdzanie poczty email 1 1 36 12 Ściąganie plików 32 8 8 6 Nauka 9 12 26 8 Gry on-line 29 16 4 6 Dokonywanie płatności 0 0 0 54 Komunikowanie się ze znajomymi 27 15 2 1 Czaty internetowe 28 14 3 0 Przeglądanie lub udział w forach 2 4 4 24 Przeglądanie portali informacyjnych 24 3 9 9 Korzystanie z serwisów społecznościowych 32 2 10 1 Czytanie lub prowadzenie bloga 1 2 1 30 Dokonywanie zakupów 0 1 7 27 Słuchanie muzyki i oglądanie filmów 29 15 1 0

13. Czy zawierasz nowe znajomości przez Internet? Tak: 26 Nie: 23 14. Jeżeli tak to gdzie je najczęściej zawierasz? Portale społecznościowe (Np. nasza klasa): 22 Komunikatory Internetowe (Np. gg): 9 Czaty internetowe: 2 Fora dyskusyjne: 0 Gry: 24 15. Czy kontynuujesz w świecie realnym te znajomości? Tak: 17 Nie: 31 16. Jeżeli prowadzisz pogawędki w Internecie, to z kim najczęściej rozmawiasz? Ze znajomymi: 31 Z rodziną: 12 Z sympatią: 8 Z przypadkowymi osobami: 0 Różne: 5

Większość uczniów klas II gimnazjum zawiera znajomości przez Internet najczęściej są to portale społecznościowe (Np. Nasza klasa, facebook) i gry internetowe. Większość uczniów nie kontynuuje znajomości w świecie realnym. Najczęściej uczniowie prowadzą pogawędki ze znajomymi niewielka ilość osób prowadzi znajomości z przypadkowymi osobami.

17. Czy Internet pomaga ci w nauce szkolnej? Tak: 27 Nie: 22 18. Czy Internet pomaga ci w rozwijaniu własnych zainteresowań, zdolności? Tak: 28 Nie: 18 19. Jak najczęściej spędzasz swój wolny czas? Spotykasz się z przyjaciółmi: 19 Spędzasz czas z rodziną: 8 Surfując w internecie: 19 Grając w gry komputerowe: 15 Oglądając TV:17 Czytając książki/prasę: 5 20. Czy kiedykolwiek zdarzyło ci się zaniedbać obowiązki/znajomych/rodzinę bo straciłeś poczucie czasu przebywając w sieci? Często: 12 Rzadko: 13 Nigdy: 14

Większości uczniów Internet pomaga w nauce szkolnej, twierdzą iż rozwijają własne zainteresowania i zdolności z czym wiąże się pytanie nr.19 „Jak najczęściej spędzasz swój wolny czas”? Najczęściej padały odpowiedzi „Spotkania z przyjaciółmi, surfując w Internecie, oglądając TV i grając w gry komputerowe.” Uczniowie często zaniedbują obowiązki, spotkania z przyjaciółmi/rodziną bo stracili poczucie czasu, ale są też tacy uczniowie którzy nie zaniedbują swoich obowiązków.

21. Które z poniższych zajęć zabiera Ci najwięcej czasu podczas korzystania z Internetu? Przeglądanie stron www: 18 Gry internetowe: 18 Rozmowy przez komunikatory: 4 Korzystanie z forum internetowego: 6 Zakupy internetowe: 0 Rozmowy na czacie: 10 Korzystanie z poczty e-mail: 9 Nauka oraz odrabianie zadań domowych: 2 22. Czy uważasz, że uzależnienie od Internetu jest możliwe? Tak: 33 Nie: 1 Nie mam zdania: 3 23. Czy uważasz że jesteś uzależniony od Internetu? Tak: 1 Nie: 36 24. Czy gdybyś mógł to korzystałbyś z Internetu bez przerwy? Tak: 13 Nie: 34

Najwięcej czasu zabiera uczniom: przeglądanie stron WWW, gry internetowe i rozmowy na czacie, a najmniej czasu uczniom zajmuje nauka i odrabianie zadań oraz zakupy internetowe. Znaczna większość uczniów uważa, że uzależnienie od Internetu jest możliwe a 3 uczniów nie ma zdania. Prawie wszyscy uczniowie uważają, że nie są uzależnieni od Internetu. Odnosząc się do pytania nr. 24, które brzmi „Czy gdybyś mógł to korzystał byś z Internetu bez przerwy”? Większość uczniów odpowiedziało na nie- NIE.

25. Czy próbowałeś ograniczyć lub zrezygnować z korzystania z Internetu? Nie:29 Tak, udało się:9 Tak, nie udało się:1 26. Czy twoim zdaniem mógłbyś/mogłabyś żyć bez Internetu? Tak oczywiście:12 Tak ale było by to trudne:28 Zdecydowanie nie:19 27. Czy znasz konsekwencje ciągłego przesiadywania przed komputerem i Internetem. Nie:19 Tak:30

Uczniowie nie próbowali ograniczyć lub zrezygnować z korzystania z Internetu, ale byli tacy, którym się TO udało. Większość uczniów twierdzi, że mogliby żyć bez Internetu ale byłoby to trudne. Większość uczniów odpowiedziało, że zna konsekwencje długiego korzystania z komputera i Internetu.

28. Jakie twoim zdaniem mogą być zagrożenia dla użytkowników Internetu? Stracić wzrok:13 Ból pleców: 1 Hakerzy:1 Otumanienie:1 Brak poczucia czasu:8 Duże rachunki:5 Uzależnienie od komputera:21 Nerwowość:12 Ból karku:23 Krzywy kręgosłup:12 Pedofile:12 Oszuści:27 Ból głowy:23 Zaniedbanie w nauce:31 Wirusy komputerowe: 1 1 Nic: 6

Według uczniów największym zagrożeniem dla użytkowników płynącym z Internetu jest: Zaniedbanie w nauce, ból głowy i karku, oszuści oraz uzależnienie od komputera.

30. Co według ciebie jest największą zaletą Internetu? 29. Czy uważasz Internet za rzetelne źródło informacji? Zdecydowanie tak:13 Raczej tak:24 Raczej nie:22 Zdecydowanie nie:0 30. Co według ciebie jest największą zaletą Internetu? Porozumiewanie się: 6 Szybkie informacje: 23 Rozmowa ze znajomymi: 10 Pomoc w nauce: 9 Rozmowa z rodziną: 10 Forum: 3 Portale: 23 Komunikacja: 32 Zabicie nudy:11 Dobre źródło informacji:7 Bezpłatne komunikowanie się:2 Muzyka:24 Odrabianie zadań:13

Ankietowani twierdzą, że Internet raczej jest rzetelnym źródłem informacji. Według uczniów największą zaletą Internetu jest: komunikacja, szybkie informacje, portale społecznościowe i muzyka.

Zawieranie znajomości z nieznajomymi: 13 Wady wzroku: 12 31. Co według ciebie jest największą wadą Internetu? Erotyka: 43 Uzależnienie: 21 Oszustwa: 20 Kłamstwa: 12 Zawieranie znajomości z nieznajomymi: 13 Wady wzroku: 12 Skrzywienie kręgosłupa: 12 Nie ma: 5 Odretwienie:10 Pedofilia:24 Nie można się uczyć:1 Strata czasu:13 powoli chodzi:14 Brak znajomych w świecie realnym:21

Największą wadą Internetu jest dostęp do stron erotycznych, brak znajomych w realnym świecie, oszustwa i uzależnienie od Internetu.

32. Czy masz jakieś problemy zdrowotne związane z długim przesiadywaniem przy komputerze? Ze wzrokiem:18 Z kręgosłupem:12 Ogólne przemęczenie i niewyspanie:21 Nie mam:28 33. Czy rodzice interesują się sposobem spędzania przez ciebie czasu w Internecie? Tak, regularni sprawdzają z jakich stron korzystam:9 Czasami:25 Nie:23 Nie wiem:2 34. Dlaczego korzystasz z Internetu? Ponieważ wszyscy korzystają:7 Ułatwia mi naukę:30 Mam stały kontakt ze znajomymi:44 Pozwala się zrelaksować:13

Czy Internet niszczy nam zdrowie? Według ankietowanych najwięcej odpowiedzi padło na wariant „Nie ma”, nie mniej odpowiedzi padło na odpowiedz „Ogólne przemęczenie”, problemy „ze wzrokiem” i z „kręgosłupem”. W większości uczniów(25) rodzice czasami interesują się sposobem spędzania czasu w Internecie ale 3 osoby mniej odpowiedziało, że nie. Uczniowie korzystają z Internetu najczęściej dlatego, że mają stały kontakt ze znajomymi.

35. Czym jest dla Ciebie Internet? Pomoc naukowa: 5 Zakupy: 1 Rozrywka: 27 Dobre źródło informacji:1 5 Komunikacja:15 Jest fajny:2 Relaksuje:1 Ułatwia rozmowę ze znajomymi:12 Ułatwia naukę:15 Jest życiem dla mnie:1 Jest zabawą:12 Nie wiem:1

Dla uczniów Internet jest: rozrywką, ułatwia naukę, służy do komunikacji, ułatwia rozmowę ze znajomymi i jest dobrym źródłem informacji.

Pracę wykonali: Łukasz Kruk i Dawid Leja!!! Klasa II c