Z punktu widzenia PKBWL...

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Zasady szkolenia maszynistów
KONFERENCJA PRASOWA r. Biuro F-16
Jacek Piliszek, Włodzimierz Kiernożycki Serock, 19 maja 2012 r.
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Zastosowanie systemów geokomórkowych w budowie i modernizacji infrastruktury drogowej, kolejowej oraz lotniskowej w aspekcie poprawy bezpieczeństwa ruchu.
problematyka, propozycje rozwiązań, dobre przykłady
Mała retencja w lasach.
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Informacja na temat nowego okresu programowania 2007–2013 Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Warszawa, 19 wrzesień 2008 r. Transition Facility Szkolenia z zakresu monitoringu jakości wody dla przedstawicieli Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
BIELSKI PARK TECHNOLOGICZNY LOTNICTWA, PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I INNOWACJI Sp. z o.o.
INSTRUKCJA PROWADZENIA POKŁADOWEGO DZIENNIKA TECHNICZNEGO
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
Konferencja „Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie”
Seminarium Zarządzanie Prędkością Speed Management 17 –
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Lipki – Oława – modernizacja obwałowań, gm. Oława i Jelcz – Laskowice
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Nazwa lotniska : EPOA ( wg kodów międzynarodowych) Współrzędne: N 51°12'53.0" E 17°26'18.0"; Wymiary pasa: 2280 x 30 m; Kierunek lądowania (GEO): 070 //
Lipki – Oława – modernizacja obwałowań, gm. Oława i Jelcz – Laskowice
POLSKIE PRAWO LOTNICZE
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
DIGISTER CSS spółka z o. o Katowice ul. Sobieskiego 27
i bezpieczeństwa uczniów
PRZEPISY WYKONYWANIA LOTÓW Z WIDOCZNOŚCIĄ VFR
Visual Meteorological Conditions (VMC) dla lotów VFR
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Bezzałogowe statki powietrzne - aspekty bezpieczeństwa
Lotnisko na Dajtkach.
Depesze.
SEPARACJE.
Prawa i obowiązki ucznia…
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Metodyka opracowania PZRP Dr hab. inż. Andrzej Tiukało, prof
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS) w ramach Krajowego Programu Bezpieczeństwa w Lotnictwie Cywilnym Piotr Michalak - Pełnomocnik Prezesa ULC ds.
PRZEPISY WYKONYWANIA LOTÓW Z WIDOCZNOŚCIĄ VFR
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Gdynia 2014 Jesteśmy dla żołnierzy – świadczymy wysokiej jakości usługi z zakresu uprawnień przysługujących żołnierzom Sił Zbrojnych RP związanych z zakwaterowaniem.
LOKALIZACJA I BUDOWA LĄDOWYCH FERM WIATROWYCH Materiał na konferencję,,Chronić Chronione” TORUŃ 12 sierpnia 2014 r. Departament Infrastruktury NAJWYŻSZA.
Biuro Zarządzania Bezpieczeństwem w Lotnictwie Cywilnym
Krzysztof Tumko dnia 19 kwietnia 2015 roku pobił rekord Guinnessa w biegu na bieżni w ciągu 7 dni. Dotychczasowy rekord należący do Francuza Michelle.
Wydział Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Podatek od nieruchomości
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Zdarzenia niepożądane
Zdarzenia niepożądane
Tankowanie w procedurze płytowej obsługi samolotów pasażerskich
FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/11 02 – 175 Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy: PLN
OCENA DZIAŁANIA WCPR W GORZOWIE WLKP. 16 Stycznia 2014 r.
OCENA DZIAŁANIA WCPR W GORZOWIE WLKP. 16 Stycznia 2014 r.
Seminaria nt. komitetów monitorujących na lata
Opracowanie: mjr dr Robert Poklek Zakład szkolenia penitencjarnego
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Włodzimierz Balicki Paweł Głowacki
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Instytucja Zarządzająca stan na r.
Instytucja Zarządzająca stan na r.
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
przejazdów kolejowo-drogowych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Technik lotniskowych służb operacyjnych
Podstawowe działania ratownicze
Zapis prezentacji:

Z punktu widzenia PKBWL... Kpt pil. Wiesław Jedynak Członek Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Warszawa, 15 maja 2014 r.

Statystyka zgłoszeń do PKBWL

Statystyka zgłoszeń do PKBWL

Statystyka zgłoszeń do PKBWL

Kolizje ze zwierzyną zgłoszone do PKBWL W 2013 roku zarejestrowano 19 przypadków kolizji ze zwierzyną. W większości przypadków do kolizji statków powietrznych dochodziło z zającami lub lisami. Najbardziej spektakularny przypadek miał miejsce w Warszawie, na lotnisku Chopina, w dniu 2 listpada 2013 r.

Kolizje ze zwierzyną zgłoszone do PKBWL Dyżurny portu zaobserwował dwa dziki, które wtargnęły na teren lotniska, poza ogrodzenie. Wstrzymano operacje lotnicze, czyli starty, lądowania oraz kołowania samolotów po lotnisku. Dwa samoloty przesłano na drugie okrążenie, przerywając im proces lądowania, a kolejnych sześć samolotów oczekiwało w powietrzu na możliwość lądowania. Przerwa w operacjach lotniczych wynosiła 40 minut.

Kolizje ze zwierzyną zgłoszone do PKBWL W celu uniknięcia podobnych incydentów w przyszłości lotnisko EPWA wykonało następujące prace: uszczelniono przepust wodny; uszczelniono ogrodzenie budowy; uszczelniono ogrodzenie lotniska; zabezpieczono ogrodzenie terenu lotniska na długości dwóch kilometrów poprzez doszczelnienie ogrodzenia w celu likwidacji prześwitów w jego dolnej części; zmniejszono prześwit pomiędzy bramami przesuwnymi, a gruntem.

Istniejące zagrożenia w ocenie PKBWL oślepianie laserem załóg lotniczych; wykonywanie operacji lotniczych w warunkach atmosferycznych poniżej dopuszczalnych minimów; odladzanie samolotów w trakcie wykonywanych operacji lotniczych; remonty lotnisk, stan nawierzchni dróg startowych.

Istniejące zagrożenia w ocenie PKBWL nieskuteczny program FOD na lotniskach

Istniejące zagrożenia w ocenie PKBWL

Istniejące zagrożenia w ocenie PKBWL

Pozytywne trendy w ocenie PKBWL PKBWL prowadzi intensywne szkolenie personelu operacyjnego lotnisk oraz firm lotniczych w zakresie spraw związanych z bezpieczeństwem lotniczym. W trakcie tych zajęć omawiane są podstawy prawne regulujące wszystkie kwestie związane z raportowaniem oraz badaniem zdarzeń lotniczych na poziomie użytkownika. Efektem tych zajęć jest stale zwiększająca się liczba zgłoszeń oraz znacząca poprawa ich jakości, często pozwalająca na zamykanie badania zdarzenia lotniczyczego na poziomie zgłoszenia zdarzenia przez użytkownika.

Pozytywne trendy w ocenie PKBWL Raporty dyżurnych portów dotyczące startów i lądowań poniżej dopuszczalnych warunków atmosferycznych

Pozytywne trendy w ocenie PKBWL Lotniska w Polsce, które opublikowały procedurę LVP w AIP Bydgoszcz Katowice Kraków Modlin Warszawa

Pozytywne trendy w ocenie PKBWL Lotniska w Polsce, które opublikowały w AIP procedurę startu przy ograniczonej widzialności Poznań Wrocław

Podstawy prawne określania minimów do lądowania przez operatorów

AIP Katowice

AIP Modlin

AIP Warszawa

AIP Bydgoszcz

AIP Kraków

AIP Poznań

AIP Wrocław

Bardzo dziękuję za uwagę Wiesław Jedynak PKBWL