Praktyki w Polskiej Akademii Nauk Archiwum w Warszawie - fotoreportaż.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSTAWOWE BAZY DANYCH W ARCHIWACH PAŃSTWOWYCH:
Advertisements

Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Kształcenie zawodowe w Europie
„Wizyta Studyjna – Dobre Praktyki w Niemczech”
STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Organizacje pozarządowe
Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
ZIELONOGÓRSKA BIBLIOTEKA CYFROWA. Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa działa od 1 października 2005 r.
Uniwersalna Klasyfikacja Dziesiętna
PRZECHOWYWANIE PISM..
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Zasady gromadzenia dokumentacji działalności naukowej w instytutach badawczych Andrzej Klubiński Polska Akademia Nauk Archiwum w Warszawie
Przekazywanie zadań organizacjom pozarządowym mgr Paweł Dąbrowski.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
HISTORIA I STOPNIA – STUDIA WARTE MILIONA dr Agnieszka Janiak-Jasińska Instytut Historyczny UW.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
ZIELONOGÓRSKA BIBLIOTEKA CYFROWA. Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa Zielonogórska Biblioteka Cyfrowa działa od 1 października 2005 r.
Tworzenie i organizacja banków
Od informacji do innowacji Prezentacja Ośrodka Przetwarzania Informacji na potrzeby projektu FuturICT Krzysztof Lipiec Warszawa, 25 maja 2011r. Krzysztof.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Agnieszka Leszyńska cBN POLONA
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
Indywidualny plan działania
Postaw z nami swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej.
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
Wolontariat „Być jak Bibliotekarz” w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej im. Mariana Rejewskiego w Bydgoszczy.
Dlaczego warto odbyć wolontariat przy rekonstrukcji i konserwacji średniowiecznego kartuzjańskiego klasztoru na Kláštorisku w Słowackim Raju?
Plan pracy Zarządu Oddziału ZNP w Przysusze na kadencję
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Projekt Leonardo da Vinci
SPRAWY RÓŻNE Delegatura w Płocku. MONITOROWANIE WDRAŻANIA PODSTAW PROGRAMOWYCH KSZTAŁCENIA W ZAWODACH Monitorowanie procesu wdrażania podstaw programowych.
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
TY: TALENT RAZEM: HARMONIA RAZEM. KIEDY JEDNO SŁOWO ZMIENIA TWOJĄ KARIERĘ.
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektów realizowanych przez Urząd Miasta Poznania Agnieszka Górczewska Oddział Programów i Funduszy.
„Wiedza teoretyczna nie jest wszystkim – ucz się i pracuj na poziomie europejskim!” „Wiedza teoretyczna nie jest wszystkim – ucz się i pracuj na poziomie.
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
Prezentacja systemu eDokumenty
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
Edytorstwo naukowe.
Magda Szwedowska Departament Programów Regionalnych
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Kurs szkoleniowy w zakresie ochrony zasobów Dziedzictwa Kulturowego i Kulinarnego
Zapis prezentacji:

Praktyki w Polskiej Akademii Nauk Archiwum w Warszawie - fotoreportaż

Polska Akademia Nauk została utworzona w 1951 roku. W założeniu miała być to instytucja, dzięki której świat polityczny uzyska wsparcie środowiska naukowego. Miało to ułatwić finansowanie badań naukowych i skupianie ich wokół problemów uznanych za najważniejsze dla państwa. Działalność PAN-u reguluje uchwalona przez Sejm ustawa z 25 kwietnia 1997 roku. Według jej treści jest to placówka ogólnokrajowa, samodzielna instytucja naukowej służąca rozwojowi nauki, jej promocji, integracji i upowszechnianiu oraz przyczyniającej się do rozwoju edukacji i wzbogacania kultury narodowej.

Polska Akademia Nauk Archiwum w Warszawie jest jednostką wyodrębnioną spod nadzoru Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych, która zdecydowała 24 października 1984 roku, że to Archiwum otrzymuje status placówki o powierzonym zasobie archiwalnym i nabywa prawa do wieczystego przechowywania dokumentów będących odłamem państwowego zasobu archiwalnego. Organem, któremu podlega są władze PAN.

Wśród zbiorów Archiwum znaleźć można historyczną dokumentację Akademii, materiały instytucji i towarzystw naukowych, a także spuścizny uczonych polskich. Całość została podzielona na trzy działy: *Akta towarzystw i innych instytucji naukowych *Akta Polskiej Akademii Nauk i jej placówek *Spuścizny uczonych polskich.

W sierpniu bieżącego roku miałyśmy okazję odbyć Praktykę zawodową w Polskiej Akademii Nauk Archiwum w Warszawie. Wybierając to miejsce zależało nam na zdobyciu dodatkowej wiedzy, zapoznaniu się z metodami opracowywania spuścizn a także kształtowaniu i rozwijaniu warsztatu archiwalnego.

Do naszych zadań podczas praktyk należało: * Porządkowanie, ewidencjonowanie i tworzenie jednostek archiwalnych spuścizny po polskich uczonych, według wytycznych

* Porządkowanie dokumentacji w magazynach

* Współpraca z innymi pracownikami i praktykantami

* Porządkowanie i ewidencjonowanie dokumentów archiwum zakładowego Instytutu PAN

* Następnie należało nadać im właściwy układ w magazynie.

* Zajęłyśmy się również porządkowaniem nekrologów

* W następnej kolejności dołączałyśmy kolejne jednostki do zbioru nekrologów.

* Zapoznałyśmy się także, z wydawnictwami Polskiej Akademii Nauk Archiwum w Warszawie.

* Poza tym praktyka ta pozwoliłam nam zdobyć doświadczenie przy obsłudze bazy danych IZA i SEZAM, a także nauczyła nas kolejności i metod postępowania przy opracowywaniu spuścizn.

Praktyka w Polskiej Akademii Nauk Archiwum w Warszawie pozwoliła nam poszerzyć wiedzę, zdobyć nowe doświadczenia i umiejętności, a także wzbogaciły nasz warsztat archiwisty.

Prezentację przygotowały: Daniłkiewicz Agnieszka Skuza Magdalena