Dr n. med. E.Karina Chmielewska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Narkotyki a Ty.
Advertisements

Elżbieta Powichrowska MOTiR Etap
Teoria poszukiwania doznań Marvina Zuckermana (1)
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Małopolski Program Kompleksowej Opieki Psychiatrycznej
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Powody, dla których dzieci i młodzież sięgają po środki psychoaktywne.
O aktywności dorosłych i seniorów
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Podstawy prowadzenia działań profilaktycznych- najważniejsze obszary i strategie Opr. w MOTiR ETAP w Białymstoku w ramach projektu „Szkoła dobrego wyboru”
Napięcie emocjonalne i stres
Diagnoza środowisk zagrożonych przemocą i uzależnieniami
Uzależnienia a rozwój dziecka
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
UZALEŻNIENIA W dzisiejszych trudnych i stresujących czasach ludzie coraz częściej popadają w różnorakie uzależnienia. Nie tylko chodzi o typowe nałogi,
DROGA DO UZALEŻNIENIA.
Przyczyny zaburzeń nastroju, specyfika symptomów u dzieci i młodzieży
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
Współczesne dopalacze
BIOFEEDBACK EEG.
WOLNOŚĆ OD ALKOHOLU.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Etapy budowania więzi w rodzinie
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
ALKOHOLIZM.
Konferencja Szkoła wspomaga wychowanie Marzenna Piekarska RAZEM Gdańsk 2006.
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Lekcja 1 Temat:.
w praktyce pedagogicznej
Złe nawyki żywieniowe.
psycholog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży
Projekt "Transgraniczne Centrum Wsparcia Rynku Pracy" realizowany jest przy pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej.
Podstawy rekreacji WYKŁAD II
Dr med.Karina Chmielewska
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.
Filozofia Metoda Praktyka IDEA HARM REDUCTION.  Ok 100 % populacji inicjuje kontakt ze środkiem chemicznym zmieniającym samopoczucie / lub doświadcza.
Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu
Uzależnienie jako choroba
Telefony komórkowe w szkole
Współwystępowanie zaburzeń psychicznych i uzależnienia od substancji psychoaktywnych Karina Chmielewska Instytut Psychiatrii i Neurologii.
INTEGRACJA = tworzenie więzi, łączenie w całość, proces KLASA DZIECKO.
Mówmy NIE-NARKOTYKOM!.
UZALEŻNIENIE OD ALKOHOLU
ALKOHOL JAKO SUBSTANCJA PSYCHOAKTYWNA
mgr Małgorzata Piasecka
Wpływ sposobu odżywiania i środków dopingujących w sporcie.
Nowa perspektywa finansowa – wyzwania i szanse dla wzmocnienia ochrony zdrowia w latach Ministerstwo Zdrowia 23 września 2015 r.
Zdrowie prezentacja.
Realizacja VI – XII 2015 r.. Turniej sportowy połączony z quizem wiedzy dla klas IV - VI 17 czerwca 2015 r.
Objawy uzależnienia od narkotyków
ZABURZENIA DEPRESYJNE U DZIECI I MŁODZIEŻY
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
„ Świat bez dopalaczy, narkotyków i… ”
Pracownia Terapii i Psychoedukacji
Razem przeciw dopalaczom Paula Lutowska, 16 lat Liceum Ogólnokształcące im. T. Kotarbińskiego w Sępólnie Krajeńskim, ul. Młyńska 42 Sępólno Krajeńskie.
współczesne zagrożenie
Zespół Stresu Pourazowego (PTSD)
lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra
„Praca z osobami po traumie”
Typowe cechy działalności sekt
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem sobota 10
Renata Chronowska pielęgniarka, psycholog
Zapis prezentacji:

Dr n. med. E.Karina Chmielewska Rozwój uzależnienia. Dr n. med. E.Karina Chmielewska

Etap eksperymentowania Przyjmowanie substancji: tanich, legalnych, powszechnie dostępnych, rzadko, w małych ilościach, Dochodzi do: wymiany doświadczeń z „eksperymentu” ukształtowania rytuałów Karina Chmielewska

„Problemowe używanie” Nawracające przyjmowanie jakiejkolwiek s.p. które powoduje negatywne konsekwencje w różnych obszarach życia dziecka, adolescenta Powstanie podejrzenia, że dana osoba celowo ukrywa fakt używania s.p. Karina Chmielewska

c.d. „używanie problemowe” poszukiwanie grup i aktywności gdzie są s.p. rozluźnienie więzi z rodziną, z rówieśnikami nie używającymi s.p. nawiązywanie licznych znajomości zakłócanie porządku publicznego niekiedy rozprowadzanie s.p. Karina Chmielewska

Najczęściej obserwowane objawy i zachowania w „używaniu problemowym”. gorsze wyniki uczenia się, wagarowanie wahania nastroju występowanie urazów fizycznych, podejmowanie bójek powtarzające się stany bycia pod wpływem narkotyków i jednoczesne zaprzeczanie ich używania Karina Chmielewska

Czynniki sprzyjające używaniu s.p. Dziedziczenie społeczne w rodzinie choroby przewlekłe np.SM, schi., alk.. opuszczenie przez rodzica (w tym śmierć) brak pozytywnych relacji i zasad wychowawczych w rodzinie znęcanie się fizyczne, psychiczne, wykorzystanie seksualne zab. zachowania – buntowniczość, impulsywność, agresja Karina Chmielewska

c.d. czynniki sprzyjające zaburzenia psychiczne (m.in. lękowe, depresyjne, odżywiania się, rozwojowe jak: dysleksja, dysgrafia, ADHD, zespół stresu pourazowego, psychozy) obciążenie genetyczne cechy temperamentalne jak: wybuchowość, drażliwość, nadaktywność motoryczna niski status socjo-ekonomiczny zamieszkiwanie w dużych aglomeracjach Karina Chmielewska

Indywidualne reakcje na sub. psychoaktywne Właściwości osobnicze Stan somatyczny Stan psychiczny Czynniki środowiskowe Rodzaj sub. psych. Dawka (poziom w płynach ustrojowych) Karina Chmielewska