1/11 22:26:35 Nauczanie wspomagane komputerowo ● Szkolny system intranetowy jako narzędzie pomocne w nauczaniu ● Nowe, nowoczesne, nowatorskie? Jarek Glapski
2/11 22:26:35 Agenda ● Wprowadzenie ● Cel pracy ● Założenia ● Funkcjonalność ● Problemy ● Podsumowanie
3/11 22:26:35 Wprowadzenie ● Czym jest proces uczenia się? – Czy wszyscy uczą się w ten sam sposób? ● Poznawanie ● Zapamiętywanie ● Rozumienie ● Stosowanie ● Czym jest proces nauczania? – “Chcę wiedzieć, czego nie wiesz.” – Bodziec – reakcja i co dalej?
4/11 22:26:35 Wprowadzenie ● Nauczanie programowane – Skinner 1954, – zasada małych kroków, – natychmiastowe wzmocnienie, – indywidualizacja tempa *, – stopniowanie trudności, – zróżnicowane sposoby utrwalania *
5/11 22:26:35 Cel ● Indywidualizacja procesu nauczania, ● Dostarczenie efektywnych narzędzi przekazu, ● Aktywizacja, zaangażowanie i osobisty rozwój każdego ucznia, ● Dostarczenie narzędzi śledzenia i analizy procesu, ● Udoskonalenie i uatrakcyjnienie procesu nauczania
6/11 22:26:35 Założenia
7/11 22:26:35 Funkcjonalność ● Organizacja i prezentacja treści edukacyjnych – kurs, – ramki, – scenariusz
8/11 22:26:35 Funkcjonalność ● Monitorowanie – czas, – błędy, – scenariusz, – preferencje, – problemy ● Interakcja – wskazówki, – prawidłowe odpowiedzi, – “drogowskazy”, – sygnały, – raporty
9/11 22:26:35 Funkcjonalność ● Wspomaganie tworzenia treści – reużywalność ● metadane ● standardy – rozszerzalność – narzędzia
10/11 22:26:35 Problemy ● Przełamanie systemu klasowo-lekcyjnego; ● Łatwość użytkowania a ogólność rozwiązania; ● Pozyskanie wartościowych treści; ● Wypracowanie efektywnych schematów ● Wdrożenie
11/11 22:26:35 Podsumowanie ?