1/11 22:26:35 Nauczanie wspomagane komputerowo ● Szkolny system intranetowy jako narzędzie pomocne w nauczaniu ● Nowe, nowoczesne, nowatorskie? Jarek Glapski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

E-learning: nowy obszar współpracy nauczycieli i uczniów
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Wsparcie szkół skoncentrowanych na skutecznym uczeniu się uczniów
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Zestawienie wyników egzaminu
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Ocenianie kształtujące
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Indywidualny plan resocjalizacji
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Projekt Cityregio II jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Inicjatyw Wspólnotowych INTERREG IIIB CADSES
z Oddziałami Integracyjnymi
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Na wysokościach myślenia jest sfera,
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
E-learning narzędziem wspomagającym nauczanie
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
American Academy Junior School Obecnie budowany jest nowy budynek na terenie tego samego kampusu. Zostanie ukończony w maju A Obecny budynek od 26.
Kurs - OK zeszyt.
Programowanie dla każdego
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
OBYWATELSKA POLITYKA EDUKACYJNA
Obserwacja wybranych uczniów
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Kurs – OK zeszyt.
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

1/11 22:26:35 Nauczanie wspomagane komputerowo ● Szkolny system intranetowy jako narzędzie pomocne w nauczaniu ● Nowe, nowoczesne, nowatorskie? Jarek Glapski

2/11 22:26:35 Agenda ● Wprowadzenie ● Cel pracy ● Założenia ● Funkcjonalność ● Problemy ● Podsumowanie

3/11 22:26:35 Wprowadzenie ● Czym jest proces uczenia się? – Czy wszyscy uczą się w ten sam sposób? ● Poznawanie ● Zapamiętywanie ● Rozumienie ● Stosowanie ● Czym jest proces nauczania? – “Chcę wiedzieć, czego nie wiesz.” – Bodziec – reakcja i co dalej?

4/11 22:26:35 Wprowadzenie ● Nauczanie programowane – Skinner 1954, – zasada małych kroków, – natychmiastowe wzmocnienie, – indywidualizacja tempa *, – stopniowanie trudności, – zróżnicowane sposoby utrwalania *

5/11 22:26:35 Cel ● Indywidualizacja procesu nauczania, ● Dostarczenie efektywnych narzędzi przekazu, ● Aktywizacja, zaangażowanie i osobisty rozwój każdego ucznia, ● Dostarczenie narzędzi śledzenia i analizy procesu, ● Udoskonalenie i uatrakcyjnienie procesu nauczania

6/11 22:26:35 Założenia

7/11 22:26:35 Funkcjonalność ● Organizacja i prezentacja treści edukacyjnych – kurs, – ramki, – scenariusz

8/11 22:26:35 Funkcjonalność ● Monitorowanie – czas, – błędy, – scenariusz, – preferencje, – problemy ● Interakcja – wskazówki, – prawidłowe odpowiedzi, – “drogowskazy”, – sygnały, – raporty

9/11 22:26:35 Funkcjonalność ● Wspomaganie tworzenia treści – reużywalność ● metadane ● standardy – rozszerzalność – narzędzia

10/11 22:26:35 Problemy ● Przełamanie systemu klasowo-lekcyjnego; ● Łatwość użytkowania a ogólność rozwiązania; ● Pozyskanie wartościowych treści; ● Wypracowanie efektywnych schematów ● Wdrożenie

11/11 22:26:35 Podsumowanie ?