TRZECI WYMIAR WSPÓŁPRACY Daniel Franke Polski Kongres Logistyczny, Poznań, 14 maja 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
4.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Zarządzanie logistyczne
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Wykonali: Damian Korczowski Jakub Patykowski
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Katedra Logistyki i Transportu
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
IT EXCELLENCE Prospekt o firmie
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Zarządzanie projektami
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Model referencyjny łańcucha dostaw
Klucze do sukcesów w zarządzaniu
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
SEKTOR IT AKTYWIZATOREM SKUTECZNEJ KONKURENCJI BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH NA RYNKU BANKOWYM Jerzy Różyński Prezes Zarządu Krajowego Związku Banków Spółdzielczych.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Planowanie przepływów materiałów
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Operacyjne sterowanie produkcją
Wzrost popytu Megatrendy wpływające na wzrost popytu w logistyce
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Zarządzanie CSR Środowisko Łańcuch dostaw 2 Zrównoważony rozwój, podobnie jak zaufanie i innowacje, jest filarem naszej działalności.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Controlling projektowy – praktyczne spojrzenie na najczęstsze wyzwania
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
Zintegrowane systemy informatyczne
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
© Copyright 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Bankowość w telefonie.
Raport o sytuacji mikro i małych firm – poprawa nastrojów polskich przedsiębiorców Warszawa, 4 lutego 2015.
Zintegrowane systemy zarządzania Wprowadzenie do Business Intelligence dr Marian Krupa.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
ARCHITEKTURA SOA JAKO KLUCZ DO CYFROWEJ TRANSFORMACJI Agata Kubacka, Poczta Polska Tomasz Gajewski, Poczta Polska Jerzy Niemojewski, Savangard © 2016 Software.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Firmy globalne.
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Zarządzanie produkcją – różne określenia
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
LOTOS Kolej sp. z o.o. Prezentacja Spółki 19 kwietnia 2019.
Zapis prezentacji:

TRZECI WYMIAR WSPÓŁPRACY Daniel Franke Polski Kongres Logistyczny, Poznań, 14 maja 2014

KIM JESTEŚMY?

Zajmujemy się zarządzaniem logistyką i łańcuchami dostaw. Jako jedyna firma logistyczna z polskim kapitałem realizujemy globalne projekty. W 2014 roku przekroczymy obroty 540 mln zł.

 100 tys. m2 powierzchni klasy A+  Centra logistyczne wyposażone w terminale cross-dockowe  Usytuowane przy węzłach komunikacyjnych (blisko tras szybkiego ruchu)  Zintegrowane systemy informatyczne, m.in. WMS (RedPrairie), TMS (SPEED)  Proekologiczne rozwiązania  Zaawansowane systemy bezpieczeństwa ZINTEGROWANY SYSTEM DYSTRYBUCJI KRAJOWEJ

KOMPLEKSOWOŚĆ NA POZIOMIE FAKTÓW, A NIE DEKLARACJI

OPERATOR I…  WŁASNA ORGANIZACJA  KLIENT  DOSTAWCA  KONKURENCJA TEAMY KREATYWNE KOMUNIKACJA JAKO TRZECI WYMIAR WSPÓŁPRACY

ROSNĄCE MOŻLIWOŚCI POLSKIEGO RYNKU LOGISTYCZNEGO % wzrostu DROGI EKSPRESOWE I AUTOSTRADY927 km2739 km 295% PRZEŁADUNKI W POLSKICH PORTACH57,5 mln t72 mln t 125% PODAŻ POWIERZCHNI HANDLOWYCH (Cushman & Wakefield, Emmerson) ok. 7 mln m 2 ok. 12 mln m2 171% DEFICYT W HANDLU ZAGRANICZNYM70 mld zł9,5 mld zł 737% NAJEM POWIERZCHNI MAGAZYNOWEJ (Colliers) 210%

TRENDY W OBSŁUDZE ŁAŃCUCHÓW DOSTAW ROLA OPERATORA: TRENDY: BĄDŹ NIEZASTĄPIONYM SPECJALISTĄ ALBO KOMPLEKSOWYM LIDEREM ALBO NAUCZ SIĘ WSPÓŁPRACOWAĆ Z KONKURENCJĄ  Krótki „time to market” i krótki czas życia produktów - versus rozproszenie produkcji i globalizacja łańcucha dostaw  Zmienność potrzeb, czyli dynamizacja łańcucha dostaw – dostosuj się i znajdź rozwiązanie, albo rynek zrobi to za ciebie  Nowy wymiar komunikacji – wewnątrz organizacji, z klientami (np. koncepcja Vested), a także z dostawcami i konkurencją

KLUCZOWE WYMIARY KONKURENCYJNOŚCI KOMPLEKSOWOŚĆ I SPRAWNOŚĆ OPERACYJNA ZWINNOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ ORGANIZACJI NOWE WYZWANIA W ZAKRESIE KOMUNIKACJI:  wewnętrznej (struktura organizacyjna stymulująca kreatywność)  z klientami (przeniesienie koncepcji win-win z poziomu public relation na poziom faktów i konkretnych projektów)  z kluczowymi dostawcami  z konkurencją (kreowanie wspólnych rozwiązań oczekiwanych przez największych klientów) Główni operatorzy logistyczni w Polsce

FINANCE MARKETING HR IT + PM ROLA PMO (Project Management Office)  Ograniczona liczba obszarów biznesowych (produktów)  Skala procesowych interakcji między produktami możliwa do koordynacji  Prosta struktura zarządzania  PM współpracuje z IT i wspomaga zarządzanie strategicznymi projektami definiowanymi przez biznes  Duża liczba obszarów biznesowych (produktów)  Dynamicznie rosnąca skala procesowych interakcji między produktami - skomplikowana koordynacja i komunikacja na poziomie decydentów biznesowych  PMO zarządzające projektami definiowanymi przez biznes  Duża liczba obszarów biznesowych (produktów)  Dynamicznie rosnąca skala procesowych interakcji między produktami – skomplikowana koordynacja i komunikacja na poziomie decydentów biznesowych  PMO kreujące i aktywnie koordynujące projekty  Spójność procesowa, innowacje, przejrzystość komunikacji, decyzyjność Management Board OBSZAR BIZNESOWY FTL OBSZAR BIZNESOWY FCL Sea OBSZAR BIZNESOWY LTL International OBSZAR BIZNESOWY Contract Logistics IT PMO LTL International LTL Domestic FTL Domestic FTL International FCL Sea Contract Logistic LCL Sea Custom AIR Intermodal Rail ROLA PM (Project Manager)

CECHAKORZYŚCI Odpowiednie umocowanie PMO - podobnie jak właściciel biznesowy projektu bezpośrednio pod zarządem  Wprowadzanie optymalnych zmian w całej firmie, a nie tylko w jednym pionie organizacyjnym  Szybkość decyzji  Standaryzacja operacji PMO jako baza wiedzy o przebiegu procesów operatora – od operacji do administracji  Szybszy dostęp do dobrych jakościowo informacji  Lepsze planowanie wykorzystania potencjału, czyli lepsze wykorzystanie zasobów Intensywne i SPÓJNE wykorzystanie technologii informatycznych  Ograniczenie do niezbędnego minimum liczby systemów dziedzinowych mimo wielości obszarów biznesowych  Bardziej wydajne i efektywne działania Pragmatyczne podejście do metodyki projektowej – AGILE?  Elastyczność i ciągłe doskonalenie - rozwiązania projektowe powstają w odpowiedzi na bieżące potrzeby klienta  Otwarta komunikacja przy współpraca day-to-day między operatorem i klientem, dostawcami i/lub konkurencją  Szybki go-live Strukturyzacja pracy i ciągły nadzór nad jakością (projekt pod kontrolą)  Bardziej realistyczne przypisywanie priorytetów do poszczególnych prac  Minimalizacja ryzyka niepowodzenia projektu Certyfikowani i doświadczeni kierownicy projektów  Zapewnienie bezpieczeństwa wdrożenia rozwiązania PMO - OD ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI DO ZARZĄDZANIA KOMUNIKACJĄ

ROLA OPERATORA W TEAMIE KREATYWNYM I W KOMUNIKACJI Negatywne zjawiska rynkowe, np. szczyty przewozowe CHALLANGER KREATOR Struktury ponadnarodowe TŁUMACZ KULTUROWY Postęp technologiczny – profesjonalizacja usług IT EKSPERT ROZWIĄZAŃ IT Wielość interesów i potrzeb uczestników łańcucha dostaw MEDIATOR INSPIRATOR

FAST REACTION => FAST PROCESSING => FAST IMPLEMENTATION

VMI

KLUCZOWE CECHY OPERATORA KOMPLEKSOWEGO PODSTAWOWE  Multiproduktowość na poziomie faktów, na nie deklaracji  Globalne możliwości  Wysoka sprawność operacyjna  Światowe rozwiązania IT POŻĄDANE  Niezależność decyzyjna i kapitałowa  Płaska struktura zarządzania  Błyskawiczna decyzyjność  Właściwe umocowanie zarządzania projektem

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ