Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
ku lepszej przyszłości”
Struktura systemu edukacji w Polsce
Uczeń niepełnosprawny
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Nasza placówka jest szkołą publiczną, organem prowadzącym jest Gmina Grabów nad Pilicą, a nadzór pedagogiczny sprawuje Kurator Oświaty.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
PROJEKT „SZKOŁA WSPÓŁPRACY”
Szkoła Współpracy.
Współpraca w naszej szkole
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Debata pracowników szkoły
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Dlaczego warto angażować się w życie szkoły?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
WSPÓŁPRACA W NASZEJ SZKOLE
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Debata szkolna „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Szkoła Podstawowa w Okonku.
XVI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Witamy w naszej szkole :). Szkoła Podstawowa nr 50 jest częścią Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 1.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Radomiu Kontakt: tel:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Zapraszamy rodziców i naszych przyszłych uczniów do odwiedzenia szkoły w ramach dnia otwartego 5 marca 2016 r. (sobota) 5 marca 2016 r. (sobota) w godz.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Szkoła Podstawowa nr 61 im. św. Franciszka z Asyżu Łódź, ul. Okólna 183 tel./fax (0-42)
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej nr 222 im. Jana Brzechwy
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
„Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Zapis prezentacji:

Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu

Debata Rady Pedagogicznej Co powinno się zmienić, żeby zarówno nauczyciele jak i rodzice chcieli się angażować w życie szkoły, byli aktywni, mieli poczucie wpływu i dobrze czuli się w "Naszej szkole„?

W piątek 29-go sierpnia odbyła się debata nauczycieli naszej szkoły w ramach realizacji projektu "Szkoła Współpracy". Wzięło w niej udział 22 nauczycieli.

Prowadzące debatę koleżanki Elżbieta Fidler i Wiesława Waloryszak przedstawiły cele projektu „Szkoła Współpracy – uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” oraz przypomniały kompetencje działających w szkole organów Rady Rodziców i Samorządu Szkolnego.

Debatę poprzedziła ankieta. Na pytania odpowiadali wszyscy nauczyciele biorący udział w debacie – 22 osoby tj. 84 % wszystkich uczących w szkole. Na pytanie jak czujesz się w szkole  bardzo dobrze odpowiedziało 8 nauczycieli  wspaniale- 12.

Wyniki ankiety „Szkoła współpracy” W jakim stopniu czujesz się odpowiedzialny:

Debatę przeprowadzono metodą „wędrującego plakatu”. Nauczyciele w grupach odpowiadali na pytania: Jaka jest nasza szkoła – co w niej cenimy, co nam przeszkadza? Jak wygląda współpraca w naszej szkole ? Wady i zalety. Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole – działając wspólnie? Jak możemy współdziałać angażując się w życie szkoły?

EFEKTY NASZEJ PRACY

1 Jaka jest nasza szkoła? 2 Jak wygląda współpraca w szkole? 3 Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole działając wspólnie ? 4 Jak możemy współdziałać angażując się w zycie szkoły?

CO W NIEJ CENIMY? CO NAM PRZESZKADZA? 1 Jaka jest nasza szkoła?

Jak jest nasza szkoła? Co w niej cenimy?  Bezpieczna  Zadbana  Zaangażowana w życie środowiska lokalnego  Otwarta na potrzeby uczniów i rodziców,  Przyjazna uczniowi,  Dostosowana dla uczniów niepełnosprawnych,  Atmosfera pracy i życzliwości,  Zintegrowana kadra pracownicza  Zaplecze: oddzielny budynek dla klas I- III, sala językowa, sale gimnastyczne, boiska, sala rehabilitacyjna, plac zabaw, stołówki i świetlice w obu budynkach. Co nam przeszkadza?  Braki w pomocach dydaktycznych,  Brak sprzętu typu komputer, TV, video w każdej klasie  Nieregularne kontakty z niektórymi rodzicami  Unikanie współpracy ze szkołą niektórych rodziców  Zmniejszająca sie motywacja uczniów do nauki  Nadmierna biurokracja  Częste zmiany programów, podręczników,  Brak Sali do nauki religii  Brak miejsca cichej pracy dla nauczyciela i indywidualnych spotkań z rodzicami  Brak optymalnej temperatury w pomieszczeniach,  brak wykładziny w świetlicach,

ZALETY I WADY 2 Jak wygląda współpraca w szkole?

Zalety?  Życzliwość ze strony koleżanek i kolegów  Chęci do współpracy  Otwartość na pomysły  Współdziałanie w organizacji imprez i uroczystości  Rodzice wspomagają przygotowania  Rada Rodziców wychodzi z propozycjami działań  Duża grupa uczniów zaangażowanych w życie szkoły. Wady?  Oddzielne budynki  Grupa rodziców unika kontaktów ze szkołą i zaangażowania w życie szkoły  Rodzice w obecności dzieci krytykują pracę nauczycieli, podważają autorytet, są roszczeniowi  Brak spotkań Samorządu z Radą Rodziców  Zbyt liczne klasy  Brak zaangażowania większości uczniów w życie szkoły

2 3 Co możemy i chcielibyśmy zmienić w naszej szkole działając wspólnie ?

 TV, komputer z dostępem do Internetu, rzutnik w każdej sali  Sale dostosowane do nauki każdego przedmiotu  Akcje charytatywne np. na zakup książek i czasopism do biblioteki  Wyposażenie sali rehabilitacyjnej w pomoce dydaktyczne i rehabilitacyjne  Zmniejszenie liczebności dzieci w oddziałach klasowych  Komputer i drukarka w pokoju nauczycielskim  Wyposażenie świetlic i doposażenie sali gimnastycznej  Oddzielne pomieszczenie do spotkań z rodzicami  Pielęgniarka w obu budynkach, każdego dnia  Chcemy by rodzice widzieli w nas sprzymierzeńców i okazywali nam wsparcie przy rozwiązywaniu problemów wychowawczych i edukacyjnych.

4 Jak możemy współdziałać angażując się w zycie szkoły?

Jak możemy współdziałać angażując się w życie szkoły?  Warsztaty okolicznościowe ( plastyczne)  Festyny i imprezy charytatywne  Spotkania Rada Rodziców i Rada Pedagogiczna, Rada Rodziców - Samorząd Uczniowski – ustalenie wspólnego planu działania  Zachęcanie rodziców do większego zaangażowania w życie szkoły  Spotkania integracyjne Rady Rodziców i Rady Pedagogicznej  Wspólne pozyskiwanie sponsorów  Wolontariat rodziców przy prowadzeniu zajęć pozalekcyjnych, spotkania z ciekawymi ludźmi  Tablica ogłoszeń prowadzona przez rodziców  Udział rodziców w wyjazdach z dziećmi  Stworzenie atmosfery zaufania, wzajemnego szacunku  Wspólna debata celem uatrakcyjnienia życia szkoły

Dziękujemy za uwagę.