ŚCIEŻKA AWANSU TRENERA SPORTOWEGO. DEREGULACJA KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI  EDUKACJA WYŻSZA  EDUKACJA OGÓLNA  EDUKACJA ZAWODOWA Rozumie specyfikę i.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Advertisements

Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
Model Polskich Ram Kwalifikacji na podstawie materiałów przygotowanych przez Zespół KRK z IBE
Agnieszka Chłoń-Domińczak Instytut Badań Edukacyjnych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracował J. Stryjkowski
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
ABC e-learningu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Czym jest doradztwo zawodowe?
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Treści kształcenia.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kasprowicza Nietążkowo ul. Dudycza Śmigiel tel., tel./fax woj. wielkopolskie
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Nowe przestrzenie w animacji pracy z ludźmi starszymi Miriam Mościcka-Biedak Joanna Czerniewicz III Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka 2 czerwca.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kurs e-learningowy Ekspert Wellness Wprowadzenie do wszystkich naszych kursów Interpretacja Filozofii Wellness Niezbędny do zaliczenia każdego egzaminu.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Zintegrowany System Kwalifikacji. Wprowadzenie do tematyki Wojciech Stęchły Instytut Badań Edukacyjnych Biłgoraj, 8 lutego 2016 r.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Funkcje zarządzania w sporcie Karolina Makarewicz IIa.
Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku KATEDRA FIZJOTERAPII ZAKŁAD FIZYKOTERAPII I ODNOWY BIOLOGICZNEJ kierownik –
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Technologia planowania treningu
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

ŚCIEŻKA AWANSU TRENERA SPORTOWEGO

DEREGULACJA

KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI  EDUKACJA WYŻSZA  EDUKACJA OGÓLNA  EDUKACJA ZAWODOWA Rozumie specyfikę i zna cele pracy dydaktyczno- wychowawczej w sporcie. Potrafi planować i organizo- wać szkolenie w krótkich cyklach treningowych w danym sporcie. Dba o swoją sprawność fizyczną niezbędną do prawidłowego demonstrowania ćwiczeń fizycznych.

KORZYŚCI PŁYNĄCE Z WDROŻENIA KRAJOWEJ RAMY KWALIFIKACJI  zwiększenie mobilności edukacji w kraju i z granicą poprzez zintegrowanie różnych systemów kwalifikacji (uznawalność kwalifikacji za granicą, ułatwione „przekwalifikowanie się”)  możliwość podnoszenia swoich kompetencji (osiągania kwalifikacji) poprzez różne formy edukacji, w tym nieformalnej  motywacja do uczenia się przez całe życie  podniesienie jakości życia  kompetencje adekwatne do pełnionej roli zawodowej

KRAJOWY REJESTR KWALIFIAKCJI Sektor sportu Sektor marketingu Sektor medyczny Sektor edukacji Sektor mediów Sektor prawa PREZES KLUBU

WAŻNE POJĘCIA  Efekty uczenia się  Kompetencje  Kwalifikacja

WIEDZA, UMIEJĘTNOŚCI, KOMPETENCJE SPOŁECZNE

KOMPETENCJE I KWALIFIKACJA

FORMY UCZENIA SIĘ (UZYSKIWANIE KWALIFIKACJI)  Formalnie (np. edukacja w systemie szkolnictwa wyższego)  Pozaformalnie (np. na kursach, szkoleniach, konferencjach)  Nieformalnie (np. poprzez doświadczenia zawodowe)

Edukacja formalna SEKTOR SPORTU Edukacja pozaformalna Edukacja nieformalna

Edukacja formalna SEKTOR SPORTU Edukacja pozaformalna Edukacja nieformalna

CEL PREZENTOWANEGO PROJEKTU Deregulacja Krajowa Rama Kwalifikacji

NADRZĘDNY CEL PROJEKTU Rola Kompetencje SPORT

NADRZĘDNY CEL PROJEKTU Rola Kompetencje SPORT

OBSZARY SPORTU SPORT WYCZYNOWYSPORT POWSZECHNY

POTRZEBY I ROLE ZAWODOWE W SPORCIE Sport wszystkich dzieci Sport dzieci i młodzieży Sport kwalifikowany Sport olimpijski (Mistrzostwo sportowe)

POTRZEBY I ROLE ZAWODOWE W SPORCIE Sport wszystkich dzieci Instruktor sportu

INSTRUKTOR SPORTU  Zna i rozumie cele pracy dydaktyczno-wychowawczej w sporcie.  Potrafi motywować do aktywności fizycznej.  Dba o swoją sprawność fizyczną niezbędną do prawidłowego demonstrowania ćwiczeń.  Potrafi udzielić pomocy przedmedycznej w stanach zagrożenia zdrowia i życia.  Potrafi objaśniać, wykonać i nauczyć swoistych ćwiczeń dla danego sportu.  Umie dobrać formę aktywności fizycznej adekwatną do możliwości adaptacyjnych ćwiczącego.

PROFIL INSTRUKTORA SPORTU Postępuje według zasad pedagogicznych, ma podstawową wiedzę o budowie i funkcjach człowieka w kontekście aktywności fizycznej. Potrafi planować i organizować proste formy zajęć ruchowych. Potrafi nauczyć swoistych ćwiczeń dla danego sportu. Prezentuje poziom sprawności fizycznej pozwalający na demonstrację swoistych ćwiczeń dla danego sportu. Potrafi udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej (zadbać o bezpieczeństwo). Uczestniczy w działaniach wolontariatu. Potrafi pracować samodzielnie z okresowym nadzorem. 4

POTRZEBY I ROLE ZAWODOWE W SPORCIE Sport dzieci i młodzieży Trener klasy II

TRENER SPORTU C (KLASY II)  Zna podstawowe metody i środki podnoszenia sprawności fizycznej.  Rozumie rolę odnowy biologicznej i postępowania dietetycznego w sporcie.  Potrafi planować i organizować szkolenie we wszystkich cyklach treningowych w danym sporcie.  Potrafi prowadzić dokumentację procesu szkoleniowego wraz z prostą analizą obciążeń treningowych.  Przyjmuje odpowiedzialność za skutki działań własnych i swoich podopiecznych.  Planuje swój rozwój zawodowy, potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę.  Potrafi kierować walką sportową w czasie zawodów.

PROFIL TRENERA SPORTU C (KLASY II) Potrafi przeprowadzić nabór i selekcję. Potrafi planować i realizować trening oraz kontrolować efekty potreningowe. Posiada wysokie kompetencje dydaktyczne w zakresie danego sportu. Potrafi kierować rywalizacją sportową w czasie zawodów. Potrafi stosować działania kompensacyjno-korekcyjne. Jest w pełni samodzielny i odpowiedzialny. Potrafi współpracować z przedstawicielami reprezentującymi różne obszaru sportu. 5

POTRZEBY I ROLE ZAWODOWE W SPORCIE Sport kwalifikowany Trener klasy I

TRENER SPORTU B (I KLASY)  Rozumie procesy psychiczne występujące w rywalizacji sportowej, posiada wiedzę na temat wybranych technik oddziaływania psychologicznego na sportowca.  Potrafi współpracować z zawodnikami reprezentującymi mistrzowski poziom sportowy.  Potrafi indywidualizować zadania i dostosowywać do nich metody treningu.  Posiada umiejętność interpretacji kompleksowej kontroli wyników w testach terenowych i laboratoryjnych.  Potrafi wykorzystywać zawansowane rozwiązania taktyczne w danym sporcie.  Jest świadomy własnych ograniczeń i wie, kiedy zwrócić się do ekspertów o wyższych kompetencjach.

PROFIL TRENER SPORTU B (I KLASY) Potrafi planować i realizować trening w warunkach niestandardowych, stosując różnorodne metody i środki treningu. Potrafi pracować z zawodnikami reprezentującymi mistrzowski poziom sportowym, również indywidualnie. Potrafi współpracować z przedstawicielami innych dziedzin. Wdraża osiągnięcia naukowe do praktyki sportu. Potrafi organizować i kierować małymi przedsięwzięciami sportowymi. Potrafi krytycznie ocenić swoją działalność sportową. 6

POTRZEBY I ROLE ZAWODOWE W SPORCIE Sport olimpijski Trener klasy mistrzowskiej

TRENER SPORTU A (KLASY MISTRZOWSKIEJ)  Zna krajowy i międzynarodowe systemy szkolenia sportowego w danym sporcie.  Ma dużą wiedzę w zakresie komu- nikowania się i negocjacji w sporcie.  Potrafi stworzyć sztab szkoleniowy.  Rozumie znaczenie pomocy publicznej i prywatnej dla sportu oraz zna krajowy model finansowania danego sportu.  Potrafi opracować autorską koncepcję treningową, wykorzystując nowoczesne osiągnięcia nauki i współczesną technologię.  Potrafi kreować pozytywny wizerunek sportu w społeczeństwie.  Posiada umiejętności organizacji i kierowania przedsięwzięciami sportowymi na szczeblu krajowym.  Potrafi inspirować i orga- nizować proces uczenia się innych osób.

PROFIL TRENERA SPORTU A (KLASY MISTRZOWSKIEJ) Inspiruje do pracy w obszarze sportu. Upowszechnia wiedzę i umiejętności zdobyte w trakcie pracy szkoleniowej. Potrafi kreować pozytywny obraz sportu w społeczeństwie. Potrafi przeciwdziałać i rozwiązywać sytuacje kryzysowe w sporcie. Ma dużą wiedzę w zakresie komunikowania się i negocjacji w sporcie. Potrafi organizować i kierować dużymi przedsię- wzięciami sportowymi.7

POTRZEBY I ROLE ZAWODOWE W SPORCIE X V X X

X V V X

X V V V

V V V V

 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ