POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

Szkoła dla rodziców i wychowawców
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Opracował J. Stryjkowski
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
DIAKONIA ŻYCIA RUCHU ŚWIATŁO-ŻYCIE
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Indywidualny plan resocjalizacji
warsztaty dla rodziców
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Radosne Maluchy. PROJEKT DZIAŁA OD WRZEŚNIA 2007 R. W CYKLU ROKU SZKOLNEGO OPIEKĄ OBEJMUJEMY OD 10 – 15 DZIECI W WIEKU 2,5 – 5 LAT, NIEKORZYSTAJĄCYCH.
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
w praktyce pedagogicznej
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Szkoła Promująca Zdrowie
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
„NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ”
Wychowywać to kochać i wymagać
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Zadania pedagoga szkolnego
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1

POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. 2 O programie Bezpośrednią przyczyną powstania programu, związanego z tak szeroko szeroko pojętą problematyką wychowania rodzinnego, były liczne prośby rodziców o pomoc w rozwiązywaniu dylematów wychowawczych, dotyczących zarówno ich niesłyszących dzieci, jak również pozostałych członków rodziny. Także moje wcześniejsze doświadczenia, zebrane podczas długoletniej pracy pedagogicznej, wskazywały na ogromną potrzebę prowadzenia systematycznej pracy pedagogicznej, w celu wsparcia rodziców w ich trudnej drodze wychowania dziecka z wadą słuchu..

POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. 3 Program „ Pomoc rodzinie” w całości przeznaczony jest dla rodziców. Uczestnictwo w tym programie pozwala na pogłębienie świadomości i refleksji na temat skuteczności określonych metod wychowawczych. Prowadzi również do możliwości zakwestionowania niektórych stereotypów i funkcjonujących mitów odnośnie wychowania. Efekty założonego programu zależą przede wszystkim od zaangażowania i wytrwałości samych rodziców.

POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. 4 Cele programu. Pogłębienie wiedzy, świadomości i refleksji rodziców na temat praktyki wychowania ro­dzinnego. Ukazywanie rodzicom ich roli w procesie wychowania własnych dzieci. Uświadomienie natury i potrzeb dziecka. Wyzwolenie aktywnych działań na gruncie własnych rodzin. Rozwijanie umiejętności budowania prawidłowych relacji: rodzic– dziecko. Kształtowanie mechanizmów samodzielnego roz­wiązywania sytuacji problemowych dzieci i własnych. Fachowe wsparcie w sytuacjach problemowych.

POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. 5 Rodzice mają do dyspozycji dwie formy uczestnictwa w programie: pogadanki oraz zajęcia warsztatowe. Pogadanki, mają na celu pogłębienie wiedzy teoretycznej rodziców na temat wychowania rodzinnego. Obejmują cykl pięciu spotkań rozłożonych regularnie w ciągu roku szkolnego. Zajęcia warsztatowe, podczas których rodzice zdoby­wają umiejętności w budowaniu prawidłowych relacji wychowawczych w rodzinie oraz otrzymują fachowe wsparcie w sytuacjach problemowych. Jest to cykl dziesięciu spotkań prowadzonych metodami ak­tywnymi w pracy indywidualnej i zespołowej.

POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. 6. Pogadanki i warsztaty odbywają się równolegle - w ciągu roku szkolnego. Rodzice mogą uczestniczyć w obu propozycjach programu.

POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. 7 „WYCHOWANIE RODZINNE” – pogadanki dla rodziców.

POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. 8 Tematyka pogadanek. 1. „Środowisko rodzinne i rola świadomego wychowania w rozwoju dziecka.” 2.„Mądrze wychowywać, to znaczy jak?”. 3.„Wpływ postaw rodzicielskich na rozwój osobowości dziecka”. 4.„Zachęcanie dziecka do nauki” 5. „ Jak mądrze i skutecznie karać i nagradzać?”

POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. 9 „TRENING UMIEJĘTNOŚCI WYCHOWAWCZYCH” – zajęcia warsztatowe.

POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. 10 Tematyka zajęć warsztatowych. 1. „Poznajemy się”. 2. „Jak spostrzegam swoje dziecko?”. 3. „System granic”. 4. „Rozpoznawanie uczuć”. 5. „Wyrażanie uczuć”. 6. „Co należy robić, aby nasze dzieci potrafiły radzić sobie z uczuciami?”. 7. „Uczucia a emocje”. 8. „Zamiast kary – naturalne konsekwencje”. 9. „Pochwała i zachęta”. 10. „Zamiast chwalić”.

POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. Kilka słów na koniec. Program „POMOC RODZINIE” przeznaczony jest dla rodziców dzieci z wadą słuchu chcących pogłębić wiedzę teoretyczną oraz rozwijać umiejętności w zakresie wychowania rodzinnego. Założeniem tego programu jest również przygotowanie jego uczestników do organizowania samopomocowych grup wsparcia dla innych rodziców z Ośrodka, a z czasem być może wyłonienie aktywnych liderów czy inicjatorów zmian na rzecz wychowania rodzinnego w społeczności lokalnej. 11