Prezentacja Indywidualna. Informacje ogólne Andrzej, 22 lata Uległ wypadkowi na snowboardzie w wyniku którego doznał urazu głowy. Następstwem urazu jest.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Klub Pod Kasztanami działał od do w lokalu Środowiskowego Domu Samopomocy Pod Kasztanami w Ełku. Klub był czynny w soboty (16 spotkań),
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Poradnik dla bezrobotnego
Wykonał : Jakub Świątkowski
Projekt Systemowy MOPS Gdańsk
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Prezentacja ćwiczeń z Informatyki
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
HISTORIA MÓWIONA JAKO NARZĘDZIE ODCZYTYWANIA DZIEDZICTWA SPOŁECZNO- KULTUROWEGO ŚRODOWISKA LOKALNEGO.
Czy jesteś osobą otwartą?
Angelika Libura KrDZTo1013 Nr. Indeksu
Zacznijmy od początku…
Jak pomagać dziecku w nauce?
Zespół Szkół Miejskich Nr 3 – Gimnazjum Nr 2 z O.I. im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle.
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Krakowski system wspierania osób chorujących psychicznie
im. Marcelego Nenckiego
Przygotowała Aleksandra Kowalczyk-nauczyciel SP4
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
OKSYWSKIE CELEBRYTKI W DZIAŁANIU
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Debata pracowników szkoły
Problem z pamięcią krótkotrwałą u Andrzeja
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
Szkolny system wychowawczy
Opieka farmaceutyczna
Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia "Twoje nowe możliwości" Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności a specjalne potrzeby.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
REKRUTACJA DO KLAS PIERWSZYCH NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Strona startowa Wybierz … co Cię interesuje Nasza szkoła Strona Pracowni Strony WWW Prezentacja Wykorzystanie Internetu O autorze Redakcja Zadanie Należy.
Self – adwokaci, czyli rzecznicy własnych praw
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
W dniach od 21 do 31 marca bieżącego roku w naszej szkole odbyły się akcje promujące wolontariat. Na ten czas wcieliliście się w rolę wolontariuszy. Wspólnie.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Prezentacja 1.
Środowiskowy Dom Samopomocy
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
Metody komunikacji.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Opiekun w domu pomocy społecznej Czas trwania nauki: 2 lata.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Towaroznawstwo Grupa 1011 Nr albumu
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Mam nadzieję, że ta prezentacja skłoni Was do przemyśleń.
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Oferta edukacyjna Na rok szkolny 2019/20
Zapis prezentacji:

Prezentacja Indywidualna

Informacje ogólne Andrzej, 22 lata Uległ wypadkowi na snowboardzie w wyniku którego doznał urazu głowy. Następstwem urazu jest upośledzenie funkcji lewej części ciała (ma niedowład w palcach lewej ręki i przykurcz palców w lewej stopie) i problem z pamięcią krótkotrwałą Przed wypadkiem prowadził aktywne życie, uczęszczał do szkoły uprawiał aktywnie sport (ASG i jazda na rowerze) oraz należał do bractwa rycerskiego Po wypadku przez dwa lata poruszał się na wózku, teraz porusza się za pomocą chodzika. Przykurcz palców w lewej stopie i ból w kolanie uniemożliwia mu swobodne poruszanie się, jeżeli porusza się z pomocą chodzika musi często odpoczywać Po wypadku zaczął uczęszczać na WTZ gdzie zapieniono mu rehabilitacje i opiekę psychologa. Ćwiczeni z rehabilitantem odbywa dwa razy w tygodniu. Również w domu ma indywidualną opiekę rehabilitanta. W domu z powodu braku balonika porusza się na wózku inwalidzkim. Sprzęt ortopedyczny (chodzik) może pożyczać z Warsztatów Stan Andrzeja po wypadku znacząco się poprawił, jednak potrzebuje ciągłej rehabilitacji, aby powrócić do sprawności fizycznej Andrzej nie ma większych problemów z samoobsłują

Wywiad

Życie codzienne Niepełnosprawność, jaką posiada Andrzej niepozwana mu na kontynuowanie aktywności z przed wypadku. Przestał brać czynny udział w życiu społecznym. Nie chodzi do szkoły, nie spotyka się ze znajomymi oraz nie uprawia sportu Zaprzestał realizować swoją pasję, czyli ASG i nie uczęszcza na spotkania bractwa rycerskiego Poza udziałem w warsztatach, Andrzej jedynie pomaga w niektórych pracach domowych jak: odkurzanie, prace w kuchni, sprzątanie po sobie Wolny czas spędza głównie na oglądaniu telewizji i odpoczynku. Nie jest mu potrzebna żadna pomoc przy higienie osobistej i samoobsłudze, sam sobie z tym radzi. Uszkodzenie pamięci krótkotrwałej z znaczący sposób utrudniło jego kontakty społeczne Niepełnosprawność w znaczący sposób wpłynęła na styl życia pacjenta

Refleksja z wywiadu 21 marca 1014 roku odwiedziłyśmy Warsztaty Terapii Zajęciowej Klika w celu przeprowadzenia wywiadu z jednym z uczestników WTZ - Andrzejem. Wywiad przeprowadzałyśmy na pogrzeby projektu na zajęcia z Wprowadzenia do terapii zajęciowej. Przed rozmową z Andrzejem przygotowałyśmy się do przeprowadzania wywiadu, który prowadzony był na podstawie formularza COPM. Ustaliłyśmy o co chcemy zapytać i jakie informacje musimy uzyskać. Przed spotkaniem ani podczas rozmowy z Andrzejem w ogóle się nie stresowałyśmy. Poznałyśmy go już na wcześniej odbytych praktykach, co myślę że ułatwiło nam przeprowadzenie rozmowy. Wywiad przebiegł pomyślnie. Andrzej bardzo otwarcie mówił o wypadku oraz o swoim życiu z przed i po nim. Nie krępował się mówić o problemach, z jakimi się spotkał oraz odczuciach, jakie ma wobec zaistniałej sytuacji. Rozmowa była nagrywana, jednak nikt nie krępował się tym faktem. Jedyny problem stanowiło uszkodzenie pamięci Andrzeja. Czasem zapominał o co był pytany lub o czym w danej chwili rozmawiamy. Wywiad z Andrzejem skłonił nas do pewnych przemyśleń. Dostrzegłyśmy jak ciężko jest osobą, które są w pełni świadome swojej niepełnosprawności, tym bardziej, jeśli nabyły ją w pewnym wieku a nie urodziły się z nią. Pozwoliło to uświadomić nam jak łatwo możemy utracić nasze „dotychczasowe życie” przez wypadek i uczyć żyć się na nowo. Szkoda nam chłopaka, że w tak młodym wieku doznał niepełnosprawności, która nie pozwala mu się realizować, rozwijać i spełniać marzenia.

CPPF

Kontekst praktyczny Wywiad przeprowadzony w budynku WTZ „Klika” w pokoju rehabilitacyjnym Osoba przeprowadzająca wywiad siedziała naprzeciwko Andrzeja W pomieszczeniu były 4 osoby (pacjent, osoba przeprowadzająca wywiad i dwie osoby nagrywające) Rozmowa była swobodna, ponieważ poznaliśmy się wcześniej podczas praktyk w tym ośrodku Nikt nie przeszkadzał podczas przeprowadzania wywiadu Pacjent nie był zestresowany sytuacją, był zadowolony z faktu przeprowadzania z nim wywiadu Pacjent oraz Kierownik ośrodka wyraził zgodę na przeprowadzenie wywiadu i nagrywanie Panowała miła atmosfera, mieliśmy dużo czasu Na początku wytłumaczono Andrzejowi kim jest terapeuta zajęciowy i jaki jest cel przeprowadzania wywiadu

Kontekst społeczny Andrzej mieszka w jednorodzinnym domu wraz z tatą, siostrą i babcią (niepełnosprawna, na wózku inwalidzkim), pacjent nie utrzymuje kontaktu z matką W czasie nauki w technikum miał wypadek przez co nie ukończył szkoły Nie pracuje Uczęszcza na Warsztaty Terapii Zajęciowej, gdzie przywożony jest codziennie przez transport zorganizowany przez WTZ Jest na rencie Nie ze wszystkimi członkami warsztatów ma dobry kontakt, czasem używa agresji słownej Nie uczestniczy w zajęciach konkretnej pracowni, najwięcej czasu spędza w pracowni informatycznej gdzie korzysta z Internetu Do domu przychodzi rehabilitant

Ogólne wrażenie: Andrzej jest kontaktową osobą, odpowiada na zadane mu pytania, jedyną trudnością jest jego upośledzenie pamięci krótkotrwałej - jeśli coś odwróci jego uwagę podczas rozmowy to zapomina o czym się rozmawia lub o co się go pytało.

COPM wraz z wyznaczeniem obszarów pracy terapeuty zajęciowego Przeprowadzono z Andrzejem wywiad na podstawie COPM, wspólnie z nim wybrano obszary z którymi ma problem: Problem z poruszaniem się - ból w kolanie i przykurcz palców u stopy, niemożliwa mu swobodne chodzenie, przez co musi poruszać się za pomocą chodzika, nie jest w stanie przejść dłuższych dystansów Powrót do szkoły Podjęcie pracy Problem z pamięcią krótkotrwałą Powrót do bractwa i sportu- ASG Częstsze spotkania ze znajomymi, poprawienie stanu życia społecznego Dla Andrzeja bardzo ważny jest powrót do sprawności fizycznej, niestety Warsztaty Terapii Zajęciowej nie są w stanie zapewnić mu większej opieki rehabilitacyjnej. Rehabilitacja jaką otrzymuje w domu też nie jest regularna, dlatego postanowiłyśmy znaleźć dla niego ośrodek gdzie będzie mógł przejść intensywną rehabilitację, ważne aby był to ośrodek świecki, ponieważ Andrzej nie utożsamia się z atmosferą panującą w ośrodkach katolickich.

Potencjalne problemy Brak motywacji do wspólnego poszukiwana ośrodka rehabilitacyjnego Problem z uzyskaniem od lekarza skierowania do możliwości otrzymania miejsca w ośrodku państwowym Problem ze znalezieniem państwowego ośrodka gdzie podejmie intensywną rehabilitację i który zapewni mu odpowiednią dla niego opiekę Dojazd do ośrodka ( jedynym sposobem jest zapewnienie transportu przez ośrodek, tak jak jest to teraz w przypadku WTZ )

Ocena i badanie potrzeb Rozmowa z rodziną i pacjentem czy zgadzają się na zmianę ośrodka czy mają jakieś pomysły związane z poszukiwaniem środka czy rodzina chcę brać czynny udział w wybieraniu ośrodka

założenie Pacjent i rodzina zgadza się na zmianę ośrodka Rodzina nie będzie mogła brać czynnego udziału w poszukiwaniu ośrodka Otrzymanie potrzebnego skierowania i wszelkich niezbędnych dokumętów

SMART W ciągu sześciu miesięcy Andrzej rozpocznie rehabilitację w ośrodku, gdzie będzie miał większą niż dotychczas liczbę godzin ćwiczeń z rehabilitantem oraz opiekę psychologa.

SMART S – dla Andrzeja jest bardzo ważne aby powrócić do większej sprawności fizycznej M - jest określony czasem, jeśli Andrzej zacznie uczęszczać do ośrodka to cel zostanie osiągnięty A - jest akceptowalny przez nas i pacjenta, jest możliwy do osiągnięcia R- jest realny, możemy otrzymać wszelkie potrzebne dokumenty, istnieją również poszukiwane przez nas ośrodki na terenie Krakowa, które spełniają postawione przez nas wymogi T - na wykonanie celu mamy sześć miesięcy

Plan Wizyty u lekarza Poszukiwania ośrodka Znalezienie transportu dla Andrzeja ( najlepiej z ośrodka do którego będzie uczęszczał)

Realizacja planu Spotkanie 1 Rozmowa z Andrzejem i jego rodziną i prośba, aby udali się do lekarza po uzyskanie potrzebnego skierowania do dziennego domu opieki w którym będzie mógł przechodzić rehabilitację

Spotkanie 2 Wspólnie z pacjentem szukamy ośrodka, który będzie odpowiadał jego potrzebom z uwzględnieniem dojazdów i opieki psychologa. Podczas szukania ośrodka wykorzystujemy placówki refundowane przez NFZ.

Spotkanie 3 Zabranie Andrzeja do wybranych przez nas ośrodków na rozmowę z kierownikiem. Po odbyciu wizyta wspólna decyzja, który ośrodek będzie odpowiedni.

Spotkanie 4 Wspólna wizyta w wybranym ośrodku. Andrzej ustala z pracownikami godziny pobytu w ośrodku oraz dopasowanie godzin przyjazdu transportu zorganizowanego przez daną placówkę.

Monitoring, modyfikacja Po miesiącu czasu sprawdzamy czy Andrzej zaklimatyzował się w ośrodku i czy otrzymuje należytą opiekę

Ponowne przeprowadzenie COPM Nie przeprowadzamy ponownie COPM

Zakończenie Informujemy Andrzeja oraz jego rodzinę o możliwości skontaktowania się z nami gdyby miał jakieś wątpliwości lub potrzebował pomocy.

Wnioski Całe to zadanie jest BEZ SENSU !!!