Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

WYBORY PARLAMENTARNE.
XVIII sesja SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Szkoła demokracji”
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Posiedzenie Prezydium Konwentu Uczelnianego
WYBORY 2010 DO ZARZĄDU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO KLAS IV – VI Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Jędrzejowie.
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół im. Ks
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Wybory przedstawicieli i opiekuna SU odbywają się w sposób demokratyczny. Poprzedzone są kampanią wyborczą.
Samorząd Uczniowski.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Udział wzięło 6 sztabów wyborczych na których czele stali kolejno Marta Nawrocka-2B Maciej Wawrzyniak-2G Sławomir Lesiewicz-2F.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 1 w Szczecinie
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Zadania samorządu uczniowskiego
Wybory to podstawowy mechanizm demokracji, dzi ę ki któremu decydujemy o naszej przyszło ś ci. Poprzez oddanie głosu na jednego z kandydatów, którego popieramy.
Dnia 3o marca 2012r. odbyła się debata pod tytułem: „Działania Samorządu Uczniowskiego formą aktywizacji i integracji uczniów”
Samorząd Szkolny- Droga ku demokracji
Wybory parlamentarne 2011 w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zręcinie.
MŁODZIEŻOWE WYBORY PARLAMENTARNE W GIMNAZJUM W ZANIEMYŚLU
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Praca Samorządu Uczniowskiego
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Debata o samorządności uczniowskiej
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Aktywny Młody Przemyślanin- Wybory parlamentarne debata.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŁOPUCHOWIE
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Samorząd Uczniowski.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Samorząd Uczniowski.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Wybory do samorządu uczniowskiego Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach rok szkolny 2012/2013.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Nasza „mała” demokracja
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Samorząd Uczniowski w Szkole Podstawowej nr 8 w Zgierzu to grupa 11 uczniów z klas IV – VI. Oto nasz zespół: SU działa pod opieką Pań: Jolanty Ignaczak.
„Młodzi głosują”. WYBORY PREZYDENCKIE 2015 W szkolnych wyborach, które odbyły się w czwartek 30 kwietnia, wzięło udział 1415 szkół z całej Polski. Uprawnionych.
Wiktoria Polus. Wybory do samorządu uczniowskiego odbyły się w dniu 30 września 2015 roku. Miały one na celu wyłonienie czwórki przedstawicieli oraz Rzecznika.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
Ustawa o systemie o ś wiaty (uchwalone przez Sejm prawo reguluj ą ce zasady funkcjonowania o ś wiaty) - mówi, ż e Samorz ą d tworz ą wszyscy uczniowie.
O co właściwie chodzi ? Młodzieżowy Budżet Obywatelski – należy przez to rozumieć część budżetu miasta przeznaczoną na sfinansowanie zadań zgłoszonych.
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
Wybory związkowe w OM NSZZ „Solidarność” POiW RW
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zasady funkcjonowania
Zapis prezentacji:

Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen. Władysława Sikorskiego w Łaszczowie

No i się zaczęło… W poniedziałek rano odbyło się krótkie zebranie organizacyjne Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły. Podczas spotkania został omówiony plan pracy SU i zatwierdzono skład Komisji Wyborczej: •    Jan Dublowski •    Dominika Gurgul •    Krystian Palonka Komisja Wyborcza w porozumieniu z opiekunami SU i dyrektorem ustaliła termin wyborów na 28 września 2012r. Od wtorku wyruszyliśmy z kampanią wyborczą. Wszyscy kandydaci zobowiązani byli do przygotowania plakatu, na którym mieli przedstawić swój program działań. Harmonogram wyborczy: 17-25.IX. 2012 - Kampania wyborcza 25.IX.2012 - Debata 26-27.IX.2012 - Cisza wyborcza 28. IX.2012 - Wybory Koordynatorem była pani Emilia Grądkowska.  

ORDYNACJA WYBORCZA 1.  Wybory do władz Samorządu Uczniowskiego są demokratyczne, czyli: powszechne, równe, tajne, bezpośrednie. 2.     Prawo głosu ma każdy uczeń i nauczyciel Szkoły Podstawowej w Łaszczowie. 3.     Datę zgłaszania kandydatów oraz datę wyborów wyznaczają opiekunowie SU. 4.     Do władz SU może zostać wybrany każdy uczeń klas IV-VI, który otrzymał poparcie swojego zespołu. 5.     Każdy zespół klasowy może zgłosić maksymalnie 2 kandydatów. 6.     Kampania wyborcza trwa w roku szkolnym 2012/2013 od 17.09-25.09. 7.    W czasie kampanii kandydaci biorą udział w debacie i przestrzegają ciszy wyborczej, która trwa do dnia wyborów. 8.   Komisja wyborcza składa się z 4 osób - przewodniczącego i 3 członków. Skład komisji wyborczej to: opiekun samorządu oraz wybrani uczniowie do komisji. 9.     Komisja wyborcza pracuje od początku trwania kampanii wyborczej do dnia wyborów. 10.   Wyniki wyborów zostaną ogłoszone w dniu wyborów ( w późniejszych godzinach). 11. Każdy wyborca może głosować tylko raz, komisja wyborcza może mu wydać tylko jedną kartę do głosowania. 12. Wyborca otrzymuje kartkę, na której umieszczone będą nazwiska wszystkich zgłoszonych w odpowiednim czasie kandydatów. Wyborca głosuje poprzez umieszczenie oznaczenia w kratce przy nazwisku kandydata. Wyborca może postawić 1 oznaczenie przy nazwiskach kandydatów do władz samorządu. Jeżeli na karcie do głosowania będzie więcej niż jedno oznaczenie lub karta będzie bez jakichkolwiek oznaczeń - głos uznaje się za nieważny. 13. Przewodniczącym samorządu zostanie uczeń, który otrzymał największą liczbę głosów. W dalszej kolejności członkami zostają uczniowie, którzy otrzymali najwięcej głosów w klasach 4-6.

Kampania wyborcza ruszyła pełną parą... Kandydaci do Samorządu Uczniowskiego gorliwie pracowali nad plakatami wyborczymi promującymi ich kandydaturę. Każdy ubiegający się o miejsce w SU był wspierany przez swój komitet, który intensywnie zaangażował się w akcję promującą.

Szał kampanii… Było bardzo tłoczno wokół plakatów wyborczych. Zaciekawiły one wszystkich - w tym nauczycieli i uczniów klas młodszych. Nie mniejszym też zainteresowaniem zostały również obdarzone ulotki naszych kandydatów, które rozdawane na przerwach cieszyły oko wyborców.

Przed debatą wszyscy zadawali sobie pytanie: Kogo wybrać? Debata i debata… Dnia 25 września w naszej szkole odbyła się debata szkolna związana z wyborami do Samorządu Uczniowskiego, którą poprowadził Krystian Palonka (kl. V „B”) - członek komisji wyborczej. Przed debatą wszyscy zadawali sobie pytanie: Kogo wybrać? Po spotkaniu decyzja była już znacznie łatwiejsza. Kandydaci do Samorządu Uczniowskiego przedstawili przed uczniami klas 1-3 i 4-6 swój program wyborczy. Po wystąpieniu wszystkich kandydatów młodzi wyborcy zadawali pytania do możliwych przyszłych członków Samorządu Uczniowskiego.  

Zaprezentowali się następujący kandydaci: Klasa IV „A”: Piasecka Weronika, Żółkiewska Agata, Klasa IV „B”: Swatowska Zuzanna, Zwolak Mateusz, Klasa V „A”: Sagan Hubert, Toruch Bartłomiej, Klasa V „B”: Kuc Kamila, Piwkowski Wojciech, Klasa VI „A”: Mitura Paulina, Zubiak Magdalena, Klasa VI „B”: Swatowski Norbert, Zając Weronika.             Debata była bardzo burzliwa, lecz owocna. Wyborcy mieli mnóstwo pytań do kandydatów.

Kandydaci do Samorządu Uczniowskiego:

Przebieg wyborów Dnia 28 września 2012 odbyły się w naszej szkole wybory do władz Samorządu Uczniowskiego. Poprzedzone one były debatą i ciszą wyborczą. Uczniowie bardzo chętnie wzięli udział w głosowaniu. Łącznie oddało głos 228 osób (214 uczniów i 14 nauczycieli).

Skład komisji wyborczej: - Jan Dublowski (kl. VI „B”) Dominika Gurgul (kl. VI „A”) - Krystian Palonka (kl. V „B”)

Wyniki wyborów: Przewodniczącym szkoły został: Norbert Swatowski Zastępcą: Hubert Sagan Skarbnikiem: Zuzanna Swatowska Sekretarzem: Weronika Zając

Przygotował: Krystian Palonka