Turystyka sentymentalna KSIĘŻY MŁYN. KTO Z WAS BĘDZIE NAJLEPSZYM PRZEWODNIKIEM MIEJSKIM? Zanim wyruszysz w teren na grę miejską zapoznaj się z przedstawionymi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Brama Miasta Konferencja Prasowa, 11 marca 2013.
Łódzki ośrodek geodezji- oficjalna strona
Ćwiczenia praktyczne – zadanie nr 16
Biblioteka Cyfrowa - Regionalia Ziemi Łódzkiej
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
ZAMOJSKI ZESPÓŁ STAROMIEJSKI – RYNEK WODNY
Witamy Cię na finale Konkursu Wiedzy o Sztuce. Powodzenia!
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
BUDOWA SZKOŁY PODSTAWOWEJ PRZY UL. KALINOWEJ I AZALIOWEJ W GDAŃSKU
Dyskretny szereg Fouriera
OGÓLNOPOLSKI KONKURS MODERNIZACJA ROKU 2009 OGÓLNOPOLSKI KONKURS MODERNIZACJA ROKU 2009 kategoria: Obiekty Użyteczności Publicznej.
Kraków miasto polskich królów
ZSO w Gruzji, Kutaisi Na szcz ęś cie okaza ł o si ę, ż e nie zapomniano o nas zupe ł nie i jeszcze tego samego dnia odwiedzili.
Adam Fudali prezydent Rybnika
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
PROGRAM REWITALIZACJI DLA MIASTA GORLICE na lata
„Milanówek, letnisko czy sypialnia ?”
Prezentacja Szkoły Podstawowej nr 17 w Katowicach
Obiekty UNESCO Kraków (Stare miasto).
Wydział Obsługi Mieszkańców dla Dzielnicy Ursus
Dawid OCIESA Klasa IV A.
Warszawa jest stolicą Polski.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
Geografia kulturalna Szczecina
Cień jakiego pomnika pada na widoczny budynek ?
Henryk Dietel Urodził się w pierwszej połowie XIX wieku, 100 lat przed wybuchem drugiej wojny światowej (1839) Kiedy miał 39 lat przyjechał wraz ze świeżo.
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Turystyka Historyczna specjalność kierunku HISTORIA.
Przedsięwzięcia parafowane w ramach systemu wyboru projektów do dofinansowania ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na.
Z biegiem lat Mobilna gra miejska dla Dzielnicy Podgórze.
Zespół murowanych budynków o otynkowanych elewacjach zlokalizowany jest przy ul. Grochowskiej 272 w Warszawie w dzielnicy Praga Południe.
Projekt Comenius Regio
Rewitalizacja Pragi.
MOJA MAŁA OJCZYZNA MYSZKÓW TU JESTEŚMY Mamy przyjaciół w Czechach, Hiszpanii i Niemczech.
Antonio Gaudi i Jego budowle w Barcelonie
Kalendarz 2020.
Czytamy mapę turystyczną
Barcelona.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Wiedeń Autorzy: Paulina Hybiak Klaudia Pachciarek Agata Karolczak
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
FINAŁ KONKURSU O INDEKS POD PATRONATEM MAŁOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY „Znaczenie turystyki w rozwoju regionalnym”- Projekt UWOLNIJ WYOBRAŹNIĘ Czy znasz.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
22-23 CZERWCA W programie wycieczki między innymi:
Spacer po Gdańsku.
Sprawozdanie z wycieczki szkolnej. Dwa tygodnie temu, a dokładnie 25 września 2015 roku pojechaliśmy na jednodniową wycieczkę klasową do Łodzi. W wycieczce.
„Migracje w naszym obszarze- przeszłość i teraźniejszość” Migracje mniejszości Żydowskiej na teren Łodzi Agata Szafrańska.
Warszawa.  Jest najstarszą dzielnicą stolicy.  Powstało pod koniec XIII wieku.  Leży na skarpie tuż nad Wisłą.  Jest wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa.
ZABRZE MOJE MIASTO MULTIMEDIALNA WYCIECZKA PO ZABRZU!
Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku.
Program Rewitalizacji Księżego Młyna „Dylematy rewitalizacji XIX-wiecznej zabudowy w strefach wielkomiejskich Warszawy i Łodzi” Łódź, 23 czerwca 2014 r.
Mikroprogram Rewitalizacji Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy Projekty Dzielnicy Śródmieście.
NASZE NADLEŚNICTWO Sucha Beskidzka Konkurs. Podstawowe informacje o Nadleśnictwie Położenie Nadleśnictwa na tle RDLP Katowice. Nadleśnictwo Sucha składa.
Warszawa Najwyższe budynki w Warszawie Zabytki  Historyczne centrum Warszawy zostało w 1980 wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Do rejestru.
Autor: Paulina Wolska. Fragment mapy „Bolesławiec i okolice”, Wydawnictwo Turystyczne „PLAN” ul. B. Kosiby.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
NASZ ADRES: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 11 ul. Księży Młyn 13/ Łódź tel
Szczecin, marzec Konserwacja i odbudowa kompozycji figuralnej fontanny - pomnika Sedina wraz z remontem skweru Placu Tobruckiego.
Zabytki Wiednia. Katedra Św. Szczepana  Katedra Świętego Szczepana Męczennika w Wiedniu, niem. Stephansdom, Domkirche St. Stephan zu Wien – duma i jeden.
Turniej historyczny Klasy 4 Semestr 1.
Wykonawcy: Kinga Walukiewicz Natalia Łukasik
Konkurs „Poznaj Górny Śląsk, Katowice i swoją dzielnicę”
UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
Wycieczka do Warszawy - miejsca które zwiedziłem
Przewodnik po XIX-wiecznym Poznaniu
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Architektura w Trzebini
Zapis prezentacji:

Turystyka sentymentalna KSIĘŻY MŁYN

KTO Z WAS BĘDZIE NAJLEPSZYM PRZEWODNIKIEM MIEJSKIM? Zanim wyruszysz w teren na grę miejską zapoznaj się z przedstawionymi zdjęciami a następnie w celu lepszego poznania tej dzielnicy Łodzi odpowiedz na pytania po zakończonej wędrówce na podstawie dostępnych Ci źródeł. Zanim wyruszysz w teren na grę miejską zapoznaj się z przedstawionymi zdjęciami a następnie w celu lepszego poznania tej dzielnicy Łodzi odpowiedz na pytania po zakończonej wędrówce na podstawie dostępnych Ci źródeł. Czy potrafiłbyś w podobny sposób przedstawić miejsce, z którym jesteś emocjonalnie związany??? A może masz inny pomysł? Czy potrafiłbyś w podobny sposób przedstawić miejsce, z którym jesteś emocjonalnie związany??? A może masz inny pomysł?

Położenie Księżego Młyna

1) W którym kwartale ulic znajduję się historyczna dzielnica Księży Młyn? Następnie zaznacz ten obszar na mapie Łodzi

2) Nazwij budynek znajdujący się na fotografii oraz w skrócie przedstaw rys historyczny tej dzielnicy

3) Na podstawie tej mapy odszukaj i zaznacz na planie miasta rozmieszczenie zakładów w kompleksie przemysłowym

4) Zaproponuj własną reklamę zakładów fabrycznych na miarę XIX w. wzorując się na tym przykładzie

5) Odszukaj ciekawostki na temat przedstawionej budowli

6) Scharakteryzuj osiedle mieszkaniowe widoczne na zdjęciach

7) Co przedstawia ten budynek?

8) Z Którym współczesnym słowem kojarzy Ci się pojęcie KONSUMY? Wytycz na planie miasta KOCI SZLAK i zaznacz budynek widoczny na zdjęciu

9) Porównaj zagospodarowanie budynku w XIX i XXI w.

10) Do kogo należała rezydencja? Jaką rolę pełni ten obiekt współcześnie? film

11) Czy potrafisz odgadnąć jaką rolę pełni ten obiekt?

12) Do którego rodu fabrykanckiego przypisałbyś ten pałac? W jakich filmach „zagrały” jego wnętrza? Jaką rolę spełnia współcześnie obiekt na mapie kulturalnej Polski? film

13) Zaznacz na planie miasta tę ulicę. Jaką rolę spełniała ona w przeszłości?

14) Dokąd można było dojechać tym torem kolejowym?

15) Do kogo należała rezydencja? Zlokalizuj na planie miasta

16) Podaj znaczenie obiektu dla architektury przemysłowej Łodzi

17) Jaką funkcję spełniają te budynki współcześnie? Kto podjął się tego przedsięwzięcia?

18) Ten obiekt to przykład rewitalizacji Łodzi. Czy umiałbyś określić współczesne znaczenie dla gospodarki naszego miasta?

20) Te obiekty to przykład współczesnej Ziemi Obiecanej. Jak myślisz dlaczego?

21) W bogatej kolekcji Muzeum Książki Artystycznej znajduję się unikatowa pozycja? Czy wiesz jaki ma tytuł?

22) Czy kolegom z innych rejonów Polski potrafiłbyś wytłumaczyć z czym kojarzą Ci się te zdjęcia?

23) Jedna z uczelni wyższych podjęła się zmienić charakter tego wycinka Księżego Młyna. Co ma tu być w najbliższej przyszłości?

24) Ta fotografia to śmiała wizja władz miasta na zmianę zagospodarowania tego osiedla? Czy wiesz co ma tutaj powstać?

25) Dlaczego Księży Młyn nie może zostać wpisany na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO?

Bibliografia Spacerownik łódzki – R. Bonisławski, J. Podolska Spacerownik łódzki – R. Bonisławski, J. Podolska Szlakiem łódzkiej kolei – M. Jerczyński, T. Roszak Szlakiem łódzkiej kolei – M. Jerczyński, T. Roszak Łódź przełomu wieków XIX/XX – K.R. Kowalczyński Łódź przełomu wieków XIX/XX – K.R. Kowalczyński Wyszukiwarka internetowa Wyszukiwarka internetowa

Prezentację wykonali: Krystyna Habryn -nauczycielka historii w Gimnazjum nr 1 im. Króla Bolesława Chrobrego w Łodzi Krystyna Habryn -nauczycielka historii w Gimnazjum nr 1 im. Króla Bolesława Chrobrego w Łodzi Krystyna Sowińska-Pufal -nauczycielka geografii w Gimnazjum nr 1 im. Króla Bolesława Chrobrego w Łodzi Krystyna Sowińska-Pufal -nauczycielka geografii w Gimnazjum nr 1 im. Króla Bolesława Chrobrego w Łodzi Piotr Malesa – nauczyciel geografii w Gimnazjum nr 24 im. Józefa Wybickiego i Gimnazjum nr 27 w Łodzi Piotr Malesa – nauczyciel geografii w Gimnazjum nr 24 im. Józefa Wybickiego i Gimnazjum nr 27 w Łodzi

Dziękujemy za uwagę