Turystyka sentymentalna KSIĘŻY MŁYN
KTO Z WAS BĘDZIE NAJLEPSZYM PRZEWODNIKIEM MIEJSKIM? Zanim wyruszysz w teren na grę miejską zapoznaj się z przedstawionymi zdjęciami a następnie w celu lepszego poznania tej dzielnicy Łodzi odpowiedz na pytania po zakończonej wędrówce na podstawie dostępnych Ci źródeł. Zanim wyruszysz w teren na grę miejską zapoznaj się z przedstawionymi zdjęciami a następnie w celu lepszego poznania tej dzielnicy Łodzi odpowiedz na pytania po zakończonej wędrówce na podstawie dostępnych Ci źródeł. Czy potrafiłbyś w podobny sposób przedstawić miejsce, z którym jesteś emocjonalnie związany??? A może masz inny pomysł? Czy potrafiłbyś w podobny sposób przedstawić miejsce, z którym jesteś emocjonalnie związany??? A może masz inny pomysł?
Położenie Księżego Młyna
1) W którym kwartale ulic znajduję się historyczna dzielnica Księży Młyn? Następnie zaznacz ten obszar na mapie Łodzi
2) Nazwij budynek znajdujący się na fotografii oraz w skrócie przedstaw rys historyczny tej dzielnicy
3) Na podstawie tej mapy odszukaj i zaznacz na planie miasta rozmieszczenie zakładów w kompleksie przemysłowym
4) Zaproponuj własną reklamę zakładów fabrycznych na miarę XIX w. wzorując się na tym przykładzie
5) Odszukaj ciekawostki na temat przedstawionej budowli
6) Scharakteryzuj osiedle mieszkaniowe widoczne na zdjęciach
7) Co przedstawia ten budynek?
8) Z Którym współczesnym słowem kojarzy Ci się pojęcie KONSUMY? Wytycz na planie miasta KOCI SZLAK i zaznacz budynek widoczny na zdjęciu
9) Porównaj zagospodarowanie budynku w XIX i XXI w.
10) Do kogo należała rezydencja? Jaką rolę pełni ten obiekt współcześnie? film
11) Czy potrafisz odgadnąć jaką rolę pełni ten obiekt?
12) Do którego rodu fabrykanckiego przypisałbyś ten pałac? W jakich filmach „zagrały” jego wnętrza? Jaką rolę spełnia współcześnie obiekt na mapie kulturalnej Polski? film
13) Zaznacz na planie miasta tę ulicę. Jaką rolę spełniała ona w przeszłości?
14) Dokąd można było dojechać tym torem kolejowym?
15) Do kogo należała rezydencja? Zlokalizuj na planie miasta
16) Podaj znaczenie obiektu dla architektury przemysłowej Łodzi
17) Jaką funkcję spełniają te budynki współcześnie? Kto podjął się tego przedsięwzięcia?
18) Ten obiekt to przykład rewitalizacji Łodzi. Czy umiałbyś określić współczesne znaczenie dla gospodarki naszego miasta?
20) Te obiekty to przykład współczesnej Ziemi Obiecanej. Jak myślisz dlaczego?
21) W bogatej kolekcji Muzeum Książki Artystycznej znajduję się unikatowa pozycja? Czy wiesz jaki ma tytuł?
22) Czy kolegom z innych rejonów Polski potrafiłbyś wytłumaczyć z czym kojarzą Ci się te zdjęcia?
23) Jedna z uczelni wyższych podjęła się zmienić charakter tego wycinka Księżego Młyna. Co ma tu być w najbliższej przyszłości?
24) Ta fotografia to śmiała wizja władz miasta na zmianę zagospodarowania tego osiedla? Czy wiesz co ma tutaj powstać?
25) Dlaczego Księży Młyn nie może zostać wpisany na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO?
Bibliografia Spacerownik łódzki – R. Bonisławski, J. Podolska Spacerownik łódzki – R. Bonisławski, J. Podolska Szlakiem łódzkiej kolei – M. Jerczyński, T. Roszak Szlakiem łódzkiej kolei – M. Jerczyński, T. Roszak Łódź przełomu wieków XIX/XX – K.R. Kowalczyński Łódź przełomu wieków XIX/XX – K.R. Kowalczyński Wyszukiwarka internetowa Wyszukiwarka internetowa
Prezentację wykonali: Krystyna Habryn -nauczycielka historii w Gimnazjum nr 1 im. Króla Bolesława Chrobrego w Łodzi Krystyna Habryn -nauczycielka historii w Gimnazjum nr 1 im. Króla Bolesława Chrobrego w Łodzi Krystyna Sowińska-Pufal -nauczycielka geografii w Gimnazjum nr 1 im. Króla Bolesława Chrobrego w Łodzi Krystyna Sowińska-Pufal -nauczycielka geografii w Gimnazjum nr 1 im. Króla Bolesława Chrobrego w Łodzi Piotr Malesa – nauczyciel geografii w Gimnazjum nr 24 im. Józefa Wybickiego i Gimnazjum nr 27 w Łodzi Piotr Malesa – nauczyciel geografii w Gimnazjum nr 24 im. Józefa Wybickiego i Gimnazjum nr 27 w Łodzi
Dziękujemy za uwagę