BIZNES TAK JAK CZŁOWIEK WYZNACZA SOBIE CELE
WDROŻENIE GAMIFIKACJI CZŁOWIEK ORGANIZACJA ŁYKANIE LEKARSTW STOSOWANIE SUPLEMENTÓW RYTUAŁY VOODOO ;) DZIAŁANIE MASKUJĄCE BYCIE ZDROWYM BYCIE SILNYM BYCIE SPRAWNYM CIĘCIE KOSZTÓW REZYGNACJA Z ROZWOJU KREATYWNA KSIĘGOWOŚĆ MOTYWACJA ZEWNĘTRZNA ZWIĘKSZENIE ZYSKÓW OPTYMALIZACJA KOSZTÓW TRWAŁY ROZWÓJ PRZYKŁADOWE CELE PRZYKŁADOWE CELE [ SPACJA = DALEJ ] DZIAŁANIE ODŚRODKOWE DIETA + ĆWICZENIA DŁUGIE ŻYCIE MOTYWACJA WEWNĘTRZNA DŁUGIE ŻYCIE WDROŻENIE GAMIFIKACJI REALNE DĄŻENIE REALNE DĄŻENIE
WYBIERZ WERSJĘ PREZENTACJI FLAKI Z OLEJEM ZGAMIFIKOWANA SLAJDÓW DO CZYTANIA 51 SLAJDÓW DO ZAGRANIA 15
ROZGRZEWKA: ZNAJDŹ RÓŻNICE START
„ODPUŚCIŁ” NAD RANEM 5 MINUTACH DOCHODZI 4 BASIA „WBIJA” POZNAJ KUBĘ MOŻE TO TWÓJ KLIENT, PRACOWNIK, KONTRAHENT… DOKŁADNIE PO 5 MINUTACH „ODPUŚCIŁ” SOBIE ROBIENIE TEGO, O CO GO PROSISZ POZNAJ BASIĘ BASIA JEST KSIĘGOWĄ W MAŁEJ POLSKIEJ FIRMIE DOCHODZI 4 NAD RANEM BASIA „WBIJA” WYŻSZY POZIOM W NAJNOWSZEJ GRZE [ SPACJA = DALEJ ] Gratulacje! Wykonałeś pierwszy krok do zrozumienia gamifikacji TO NIE PRZYPADEK, ŻE GRY „WKRĘCAJĄ”. IDŹ DALEJ, BY PRZEKONAĆ SIĘ, ŻE NIE TYLKO ONE TO POTRAFIĄ… DALEJ
MISJA 1: WALKA ZE SKOJARZENIAMI START
Super! Właśnie dostałeś 75 pkt. za ustrzelenie złych skojarzeń GRY = MONOPOL NA ANGAŻOWANIE GRY = WYKORZYSTANIE PSYCHOLOGII GRACZE = ŁATWO SIĘ „WKRĘCAJĄ” GRACZE = ZADOWOLENI KLIENCI GRACZE = FACECI, DZIECI I „ŚWIRY” GRACZE = TAKŻE KOBIETY I SENIORZY GAMIFIKACJA = SCIENCE-FICTION GAMIFIKACJA = STARA RECEPTURA [ ENTER = STRZAŁ ] GAMIFIKACJA = TWORZENIE GIER GAMIFIKACJA = TUNING BIZNESU Super! Właśnie dostałeś 75 pkt. za ustrzelenie złych skojarzeń TWOJA GOTOWOŚĆ DO ZROZUMIENIA GAMIFIKACJI WZROSŁA. CZAS NA TO, BY ZMIERZYĆ SIĘ Z JEJ DEFINICJĄ DALEJ Misja 1: Walka ze skojarzeniami 60 75 45 15 30 Poziom: Niedowiarek
MISJA 2: POJEDYNEK Z DEFINICJĄ START
Bomba! Za wygranie pojedynku awansujesz na nowy Poziom DEFINICJA FUNTIAGO GAMIFIKACJA = SPOSÓB ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW… …TAKŻE BIZNESOWYCH… [ ENTER = STRZAŁ ] … WYKORZYSTUJĄCY MECHANIZMY PSYCHOLOGICZNE GIER Bomba! Za wygranie pojedynku awansujesz na nowy Poziom JUŻ WIESZ CZYM JEST I CZYM ZDECYDOWANIE NIE JEST GAMIFIKACJA. ALE TYLKO W TEORII :) CZAS NA PRAKTYKĘ! DALEJ Misja 2: Pojedynek z Definicją 75 Poziom: Niedowiarek
MISJA 3: AKCJA-MOTYWACJA START
ORAZ WIELKI 20 ROZMÓW MOTYWACYJNYCH OTO TADEUSZ UDAŁO CI SIĘ!!! JESTEŚ SZEFEM WSZYSTKICH SZEFÓW ;) MASZ WIELKIE BIURO ORAZ WIELKI PROBLEM Z LUDŹMI MÓWIĄC WPROST „NIE CHCE IM SIĘ” TAK JAK DO NIEDAWNA CHCIAŁO OTO TADEUSZ STARY PRACOWNIK DZIAŁU SPRZEDAŻY MIAŁ JUŻ PONAD 20 ROZMÓW MOTYWACYJNYCH WŁAŚNIE „SZUKA” NOWEGO KLIENTA KU WASZEJ OBOPÓLNEJ CHWALE [ SPACJA = DALEJ ] Serio?! Naprawdę uważasz, że kolejna rozmowa coś zmieni? TADEUSZ TO DOBRY PRACOWNIK, ALE OSTATNIO COŚ JEST NIE TAK... ZOBACZ CO TAK NAPRAWDĘ GO BLOKUJE. OK
75 A WSZYSTKO W ATRAKCYJNEJ FORMIE :) A JEGO APLIKACJA WYGLĄDA TAK… WIELE ZALEŻY OD „WIDZI MI SIĘ” ZASADY JAWNE I PRZEJRZYSTE GRY = RYWALIZACJA + KOOPERACJA GARDZI „WYŚCIGIEM SZCZURÓW” RANKINGI I STATYSTYKI NA ŻYWO NIE MA POJĘCIA „JAK IDZIE” INNYM POCHWAŁĘ DOSTAJE RAZ W ROKU FEEDBACK W CZASIE RZECZYWISTYM [ SPACJA = DALEJ ] WSZYSCY WIEDZĄ „O CO GRAJĄ” PREMIE I NAGRODY TO „TAJEMNICA” POZIOMY (LEVELE) / MISJE / ZADANIA NIE WIDZI POSTĘPU („TAŚMOCIĄG”) CEL GRUPY OKREŚLA CEL JEDNOSTKI NIE WIDZI OSTATECZNEGO CELU Misja 3: Akcja-motywacja 75 Poziom: Teoretyk
Bum! Dostajesz Odznaczenie „Znawca podstaw gamifikacji” DOBRY GAMEPLAY = JASNE REGUŁY ZAANGAŻOWANIE MULTIPLAYER = PRACA ZESPOŁOWA RANKINGI NA ŻYWO = MOTYWACJA FEEDBACK NA ŻYWO = NARRACJA [ SPACJA = DALEJ ] WIDOCZNA NAGRODA = RYWALIZACJA POZIOMY I MISJE = STAŁY ROZWÓJ FRUSTRACJA Bum! Dostajesz Odznaczenie „Znawca podstaw gamifikacji” TO BYŁ PROSTY PRZYKŁAD OBRAZUJĄCY ELEMENTARNE MECHANIZMY GAMIFIKACYJNE. POTRAFIMY WIĘCEJ :D DALEJ FABUŁA = PRACA STAJE SIĘ ZABAWĄ Misja 3: Akcja-motywacja 75 Poziom: Teoretyk
MISJA 4: LEK NA ZAŁE ZŁO... START
Misja 4: Jesteś lekiem na całe zło… REKLAMA PROMOCJA MARKETING HR ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI REKRUTACJA EDUKACJA MEDYCYNA SPORT LIFESTYLE [ SPACJA = DALEJ ] MEDIA SPRZEDAŻ Misja 4: Jesteś lekiem na całe zło… Poziom: Teoretyk 75 1 Ha! Z sukcesami działamy we wszystkich tych obszarach LIMIT ZASTOSOWAŃ GAMIFIKACJI WYZNACZA TYLKO WYOBRAŹNIA. ZOBACZ JAKIE KORZYŚCI NIESIE DLA CIEBIE OK i Misja 4: Lek na całe zło… 75 1 Poziom: Teoretyk
EPILOG: MASZYNA ZWANA GAMIFIKACJĄ START
Epilog: Maszyna zwana gamifikacją FUNTIAGO (TECHNOLOGIA) (EKSPERCI) (PLATFORMA) SUKCES NIELOJALNI KLIENCI NIEZMOTYWOWANI PRACOWNICY POTENCJALNI KONTRAHENCI … CONSULTING (ZMIANA MYŚLENIA) IMPLEMENTACJA (ZMIANA DZIAŁANIA) OPTYMALIZACJA (DOSKONALENIE) [ SPACJA = DALEJ ] Bomba! Za przejście prezentacji wchodzisz na poziom „Praktyk” WIESZ O GAMIFIKACJI WIĘCEJ NIŻ NIEJEDNA „GWIAZDA” MARKETINGU. CZAS POZNAĆ SYSTEM I LUDZI FUNTIAGO :) KONIEC Epilog: Maszyna zwana gamifikacją 75 1 Poziom: Teoretyk
TO JUŻ KONIEC TEJ PREZENTACJI, ALE ZARAZEM POCZĄTEK TWOJEJ PRZYGODY Z GAMIFIKACJĄ! ZDOBYTE PUNKTY: 75 ZDOBYTE WYRÓŻNIENIA: 1 ”ZNAWCA PODSTAW GAMIFIKACJI” OSIĄGNIĘTY POZIOM: 3 „PRAKTYK” FUNTIAGO.COM WSPÓŁPRACA POWRÓT NA START
NIE ZNAJDZIEMY WSPÓLNEGO JĘZYKA… BARDZO NAM PRZYKRO, ALE RACZEJ POWRÓT NA START
FUNTIAGO.COM WSPÓŁPRACA POWRÓT NA START SYSTEM PREZENTACJA DIAGNOSTYKA KOMPLEKSOWE STAŁY ONLINE MECHANIZMY [ SPACJA = DALEJ ] WDROŻENIE ROZWÓJ BRIEFING CONSULTING OFFLINE FUNTIAGO.COM WSPÓŁPRACA POWRÓT NA START
NAPISZ DO NAS :-)