JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Demokracja w szkole.
im. Króla Jana III Sobieskiego
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
ocenianie, które pomaga się uczyć
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ocenianie Kształtujące
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Idea oceniania kształtującego
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
System edukacji w Polsce
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Kurs - OK zeszyt.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Programowanie dla każdego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
7 Nawyków – mapa wdrożenia
„Sześciolatek w szkole”
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
„Sześciolatek w szkole”
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA ROCZNIKI 1 – 5

Nasze główne cele: By uczniowie z chęcią chodzili do szkoły By mogli otwarcie wyrażać swoje myśli By mogli swobodnie zadawać pytania i umieć obronić własne zdanie By potrafili wzajemnie się ocenić i docenić, przeprowadzić samoocenę By byli dumni ze swojej szkoły

Bezpieczny klimat w szkole Staramy się: stwarzać pozytywny klimat w szkole poświęcać czas każdemu uczniowi adekwatnie do jego potzreb i zdolności tworzyć serdeczne i twórcze środowisko, także poza lekcjami traktować ucznia jako partnera, wszelkie sygnały z jego strony traktować bardzo poważnie i wspónie szukać rozwiązań

Robimy wszystko po to, by nasza szkoła była otwarta dla wszystkich dzieci, rodziców oraz zainteresowanych naszą pracą.

Czego się uczymy? Języków, matematyki, przyrody, nauki o kraju i historii, muzyki, plastyki, wychowania fizycznego.

Języki Od klasy 1. uczymy wszystkich przedmiotów w języku polskim Od klasy 2. rozpoczynamy naukę języka czeskiego Od klasy 3. uczymy języka angielskiego

W naszej szkole Wszystkie języki są bardzo ważne polski czeski angielski W naszej szkole Wszystkie języki są bardzo ważne

NASZE METODY NAUCZANIA Szkoła Twórcza – Tvořivá škola Krytyczne myślenie w pisaniu i czytaniu Metody aktywizujące Drama Nauczanie projektowe Ekskursje

METODY AKTYWIZUJĄCE Nauczyciel nie podaje gotowych informacji i rozwiązań, lecz stwarza sytuacje, w których uczeń sam lub w grupie dochodzi do wiedzy poprzez poszukiwania, ćwiczenia i działania własne.

Nauczyciele wiedzą, że procesy poznawania następują stopniowo, a w roli głównej jest uczeń i jego aktywność Nauczyciel stara się przygotować dla ucznia optymalne warunki do nauki Nauczyciel dąży do osiągania wyższych poziomów poznania i rozwoju myślenia ucznia

Uczniowie dzięki wymienionym metodom nauczania, zdają sobie sprawę z tego: czego się nauczyli, co im w tym pomagało, jak mają postępować dalej Uczeń jest motywowany wewnętrznie.

Czego chcemy dla ucznia? Chcemy, by uczeń był zainteresowany nauką i zdawał sobie sprawę z tego, że daje mu ona informacje i wiedzę potrzebną do życia. Nie powinien się uczyć tylko dla dobrego stopnia i pochwały rodzica.

Dlaczego „Myślenie krytyczne w pisaniu i czytaniu“? Głównym celem jest wprowadzanie takich metod nauczania, które wspierają myślenie krytyczne oraz potrzebę kształcenia się przez całe życie.

Musimy „Krytycznego myślenia“ uczyć od dzieciństwa By uczniowie w dzisiejszym świecie odnosili sukcesy, muszą umieć SELEKCJONOWAĆ i ELIMINOWAĆ informacje, DECYDOWAĆ o tym, co jest ważne, myśleć TWÓRCZO, KRYTYCZNIE i EKONOMICZNIE.

Myślenie krytyczne znaczy: Zrozumienie informacji, obiektywną ocenę siebie i innych Rozwijanie „myśli“ i jej dokładne przebadanie Porównanie „myśli“ z innymi opiniami i z tym, co już wiem Zajęcie stanowiska i jego obrona

Jakich terminów używamy Brainstorming (burza mózgów) Mapa myśli Insert (znakowanie) Kierowane czytanie Dyskusja Praca z portfoliem

Referaty Warsztaty czytania Różne metody pisania Metody refleksji i autorefleksji Metody samooceny

Co można po pewnym czasie takiego nauczania zaobserwować?

Rozwój samodzielności dziecka. Odmawianie pomocy ze strony rodziców – „Ja już sam potrafię.“ . Chęć do dalszej współpracy. Lepsze wyrażanie własnych myśli.

Dziecko - uczeń Nie zniechęca się, nie zraża niepowodzeniem Ma swoje zdanie na temat… Potrafi uzasadnić swoje zdanie i swój punkt wiedzenia na dany problem Jest odważniejsze Potrafi lepiej dyskutować i zadawać pytania

Jest zainteresowane dalszym kształceniem i uzupełnianiem wiedzy Jest bardziej pracowite Jest bardziej odpowiedzialne Potrafi znaleźć potrzebne informacje

Nasze szkolne programy nauczania „Szkoła Twórcza“ W naszych szkolnych programach nauczania, podane powyżej strategie łączą się ze sobą, przeplatają i wzajemnie uzupełniają. Patrz bliżej programy szkolne pt. Szkoła Twórcza